SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Honda Civic Type R je skvelá, ale 90 percent času vás bude rozčuľovať (test)

Nemá žiadne neduhy.

(Zdroj: Honda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Honda Civic Type R GT - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)33 890 / 37 890
Spotreba výrobca / v teste (l)7,7 / 8,3
Veľkosť kufra (l)420
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2699; 4557; 2076; 1434

Honda musela vynaložiť obrovskú námahu, aby z obyčajného, praktického, rodinného Civicu postavila auto, ktoré dokáže na ceste suverénne držať takú vysokú rýchlosť.

Civic Type R akoby netrpel žiadnymi neduhmi, ktoré sú typické pre autá s pohonom len prednej nápravy.

V skutočnosti je to auto, ktoré je väčšinu času hlučné a nepraktické. Z 1200 kilometrov, ktoré sme s ním najazdili, nás minimálne tisícku naozaj otravovalo - zvyšných 200 by sme však zaradili k najlepším šoférskym zážitkom vôbec.

Sú rýchle hatchbacky, ktoré dokážu plniť aj úlohu praktického auta cez pracovný týždeň, aj pobavia cez víkend. Civicu Type R sa to úplne nedarí, je to najmä rýdzo športové auto.

Už rozumieme, ako tento hatchback získal titul najrýchlejšieho auta s pohonom predných kolies na okruhoch ako Nürburgring, Spa-Francorchamps či Silverstone.

Presvedčil nás o tom aj na (nemenej prestížnej) ceste medzi Machulincami a Malou Lehotou.

Nedalo by sa tých spojlerov nalepiť ešte viac?

Kontroverznou témou pri novom Civicu je jeho dizajn. Podľa kritikov je zbytočne komplikovaný a preplácaný.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5EZQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5EZQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


4 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún