Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.

(Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Tretia generácia ostrého Renaultu Mégane R.S. sa na trhu ešte nestihla poriadne ohriať a už aj prichádza najvýkonnejšia verzia Trophy.

Spolu s ňou sa prvýkrát v histórii rýchlych Méganov objavuje výkon rovných 300 koní. Vyladený nebol iba motor, myslelo sa aj na jazdné vlastnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Trophy má už štandardne podvozok Cup, ktorý bol doteraz iba za príplatok. Obsahuje samosvorný diferenciál Torsen, má o 25 percent tuhšie tlmiče a o 10 percent tuhšie stabilizátory. Samozrejmosťou je natáčanie zadných kolies 4Control.

Brzdové kotúče Brembo boli v prípade Trophy odľahčené a na každom kolese tak klesla váha o 1,8 kilogramu. Kotúče kryjú čierne 19-palcové disky Jerez obuté do pneumatík Bridgestone Potenza S001 pre ešte lepšie jazdné vlastnosti na okruhu.

Budúci rok pribudnú aj odľahčené disky Fuji Light, ktoré na každom kolese uberú ďalšie dva kilogramy.

Prečítajte si tiež: Renault Clio R.S. Trophy je správnou hračkou pre veľkých chlapcov (test)

Dobrou správou je, že Renault tentokrát nezabudol ani na zástancov manuálnej prevodovky, ktorá pribudla do výberu k šesťstupňovému automatu EDC.

Benzínový štvorvalec s turbom 1,8 TCe získal oproti "obyčajnému" Méganu R.S. ďalších 20 koní k dobru a krútiaci moment narástol na 420 Newtonmetrov.

Verzia s manuálnou prevodovkou dokáže zrýchliť na stovku za 5,7 sekundy, čo je o desatinu menej ako pri bežnom Mégane R.S. Maximálna rýchlosť narástla na 260 kilometrov za hodinu.

Vo vnútri Méganu R.S. Tropy budia rešpekt nové škrupinové sedadlá Recaro potiahnuté Alcantarou, vďaka ktorým sa posed za volantom podarilo znížiť o 20 milimetrov.

Trophy sa verejnosti ukáže na jesennom autosalóne v Paríži a k prvým zákazníkom zamieri koncom roka.

Hlavným konkurentom medzi hot hatchmi bude pre ostrý Mégane Honda Civic Type-R. Má síce ešte o 20 koní viac, ale krútiaci moment je o 20 Newtonmetrov menší.

Type-R v súčasnosti drží rekord na okruhu Nurburgring s časom 7 minút a 43,8 sekundy a je pravdepodobné, že Mégane R.S. sa opäť pokúsi zmocniť prvenstva.

ModelVýkonHmotnosťPoháňané kolesáPrevodovka
Renault Mégane R.S.280 - 300 k1 407 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Hyundai i30 N250 - 275 k1 400 kgPredné6st. manuál
Honda Civic Type R320 k1 380 kgPredné6st. manuál
Volkswagen Golf GTI230 - 245 k1 364 kgPredné6st. manuál / 6st. alebo 7st. dvojspojková
Volkswagen Golf R310 k1 483 kgVšetky6st. manuál / 6st. dvojspojková
Seat Leon Cupra300 k1 395 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Ford Focus RS350 k1 599 kgVšetky6st. manuál
Škoda Octavia RS245245 k1 467 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 264
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 427
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 10 795
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 622
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 551
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 105
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 872
  8. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 4 713
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 450
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 918

Téma: Kompaktné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE MARIÁN GIBA - Fórum

Nepleťme si dresy so štátnymi symbolmi

Oficiálne štátne symboly na dresoch sú skôr výnimkou.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

EKONOMIKA

Ako sa Čína stala hlavným vývozcom do celého sveta

Krajina vyváža tovar v biliónoch eur.

Blog Ineko

Biosimilárne lieky môžu ušetriť desiatky miliónov eur

Využívajú sa napríklad pri liečbe rakoviny či cukrovky.

Neprehliadnite tiež

Volvo V60 Cross Country dostane rodinu bližšie k prírode

Podvozok je zvýšený o 75 milimetrov.

Elektrický Nissan Leaf dobre vyzerá a dáva zmysel aj v Bratislave (test)

Bez snahy šetriť energiu prejde na jedno nabitie 220 kilometrov.

Palivo, ktoré Musk nazval hlúpym, sa pokúša vrátiť do hry

Je ľahšie, dostupné – a konečne pripravené konkurovať Tesle.

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.