SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT. Rodina Hyundaiov i30 dostane ďalšieho člena. Je ním verzia N Line, ktorá má okoreniť každodennú jazdu, hoci od hot hatchu má ešte ďaleko.

Medzeru medzi klasickým hatchbackom i30 a ostrým hot hatchom i30 N vyplní decentnejšia verzia, ale so športovým nádychom. Ide o prvý Hyundai z nového radu N Line, postupne sa k i30 majú pridať ďalšie modely.

Podobnú taktiku používajú aj iné automobilky, napríklad Škoda má Sportline, Seat FR-Line a Renault s Kiou GT-Line.

Na prvý pohľad sa dizajn od ostrého N takmer nelíši, pretože predný nárazník, ktorý tvorí celú masku Hyundaiu i30, je takmer identický s pravým hot hatchom. Rozdiel je iba v chýbajúcej červenej linke naspodku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Väčšie zmeny sú rozoznateľné až pri pohľade zozadu. Chýba spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom a iný je aj difúzor na spodku nárazníka. Zatiaľ čo pravé N má dvojicu výfukov po stranách, N Line ich má asymetricky vedľa seba.

Prečítajte si tiež: Hyundai nám ukázal, že postaviť dobré športové auto dokáže hocikto (prvá jazda) Čítajte 

Prvýkrát sa na civilnejšej verzii i30 objavujú väčšie brzdové kotúče a 18-palcové disky obuté do športových pneumatík Michelin Pilot Sport 4.

Menšie úpravy sa dotkli aj nastavenia tlmičov a rýchlejšej odozvy na zošliapnutie plynového pedála. Pocit športového auta navodia aj sedadlá s lepším bočným vedením, či športový volant s perforovanou kožou.

Vytriezvenie z pocitu N môže prísť pri pohľade na parametre motorov. Na výber je dvojica najsilnejších agregátov bežnej i30, čo znamená benzínový štvorvalec 1,4 T-GDi s výkonom 140 koní alebo 136-koňový diesel 1,6 CRDi. Oba motory môžu byť kombinované s manuálnou alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT.

SkryťVypnúť reklamu

Nová verzia N Line by sa mala v predaji objaviť už koncom leta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 848
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 876
  3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 406
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 078
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 3 959
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 819
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 3 725
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  3. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  4. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
  5. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
  6. Mária Drahošová: Máte pravdu
  7. Ján Šubák: Plán "B"
  8. Vladimír Benčík: Malta 3/3 – „Hniezdo zmijí“ - Veľké obliehanie Malty
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 008
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 615
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 138
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 255
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 743
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 386
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 827
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 715
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu