Mazda 6 po facelifte: Lekcia kvalitného interiéru (prvá jazda)

Zmeny vrátili japonský sedan na čelo strednej triedy.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Segment áut strednej triedy nezažíva v Európe najlepšie obdobie. Minulý rok zaznamenal prepad v predaji aj dlhodobý líder, ktorým je Volkswagenu Passat.

V posledných rokoch túto triedu opustilo viacero zvučných mien, napríklad Honda Accord, Citroen C5, nedávno Toyota Avensis a zrejme sa na listinu pridá aj Ford Mondeo.

Lenže ešte nie je dôvod hádzať flintu do žita. Nie všetci chcú predsa presadnúť do SUV a raz sa nimi zrejme aj tak prejedia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podobne rozmýšľa aj Mazda, ktorú v strednej triede od roku 2002 zastupuje model 6, ako reprezentatívny sedan alebo praktickejšie kombi s označením Wagon. Súčasná tretia generácia Mazdy 6 sa predáva už šiesty rok, lenže svoj vek dokonalo maskuje vďaka priebežným modernizáciám.

Tou poslednou je už druhý facelift a nás zaujímalo, ako to vyzerá, keď sa automobilka namiesto zbytočného predhánania s novou generáciou, rozhodne dotiahnuť jeden model k dokonalosti.

Na vlne Kodo

Ako to už chodí, raz má automobilka lepšie obdobie, inokedy naopak horšie. To najhoršie prekonala Mazda v roku 2012 a odvtedy sa jej vďaka novým modelom opäť darí. Spásu prinieslo kompaktné SUV CX-5 s novou dizajnovou filozofiou, ktorú automobilka nazýva Kodo.

Postupne na vlnu Kodo naskočili aj všetky ostatné modely Mazdy. Hlavné motto tohoto dizajnu je "Duša v pohybe" s cieľom "zachytiť dynamiku krásy života". Áno, zaváňa to peknými PR rečami, lenže Mazda 6 je naozaj krásna a to najmä v novom odtieni červenej Soul Red Crystal.

Prečítajte si tiež: Stredná trieda: Čo ponúka konkurencia Volkswagenu Passat?

Na prezentácii a prvých jazdách, ktoré Mazda pripravila na Malorke, to občas vyzeralo, facelift modelu 6 by rada vnímala ako novú generáciu. Pri letmom pohľade si zmeny iba sotva všimnete.

Tou najviditeľnejšou je nová predná maska s väčším grilom, ktorý obteká chrómová linka zakončená pod zúženými svetlami. Hmlovky sa z nárazníka úplne vytratili a nebadané zmeny sa udiali aj vzadu. Skrátka žiaden dramatický facelift v štýle rozdelených svetiel pri Škode Octavia.

Interiér ako z prémie

Viac prekvapí nový interiér Mazdy 6. Ani v ňom síce na prvý pohľad nevidieť veľké zmeny, no v skutočnosti je až na volant všetko nové a z ešte kvalitnejších materiálov. Spracovanie je také dobré, že zahanbí aj nejedno BMW.

Všetko, na čo vo vynovenej Mazde 6 siahnete, je presne také, ako už váš mozog podvedome očakáva. Kovový dekor je kovový, drevený obklad je skutočne z dreva a podobné pocity platia aj pre kvalitné kožené obšitie či mäkčené plasty. Všade navyše panuje čistý dizajn, bez prehnaného kombinovania materiálov a farieb.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5FDG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5FDG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mazda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sedany

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Mal Kočner Glváča na diaľkové ovládanie?

Zsuzsová s Glváčom je možno podobná schéma ako Trošková u Fica.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.