Volkswagen ukončí výrobu kultového modelu Beetle

V budúcnosti by sa mohol vrátiť ako elektromobil.

(Zdroj: Volkswagen)

WOLSFBURG, PUEBLA. Osud Volkswagenu Beetle je spečatený. Automobilka oznámila, že posledné kusy legendárneho chrobáka v modernej podobe zídu z linky v mexickej Pueble v júli 2019.

Kým výroba definitívne skončí, Beetle ešte dostane rozlúčkovú sériu Final Edition, ktorá sa vzťahuje aj na verziu kabriolet.

Koniec prichádza z dôvodu nerentabilnej výroby a snahy Volkswagenu šetriť po finančne náročnej kauze Dieselgate. Za obeť tak už minulý rok padlo aj športové kupé Scirocco.

Článok pokračuje pod video reklamou

Legendárny Beetle, teda Chrobák pozná snáď každý. Práve z jeho nemeckej prezývky "volkswagen", teda ľudové auto, vzišiel názov úspešnej nemeckej automobilky.

Auto, ktoré naštartovalo úspešnú kariéru nemeckého Volkswagenu, zažilo dve éry. Tá prvá odštartovala ešte v nacistickom Nemecku v roku 1938, druhá o 60 rokov neskôr.

Volkswagen Beetle (chrobák) poznajú asi všetci. Úplne prvý model wolfburskej automobilky vydržal vo výrobe neuveriteľných 65 rokov. Jednoduché auto bolo určené pre všetkých, odkiaľ aj pochádza názov „Volkswagen“, teda ľudové vozidlo.

Trochu cynicky sa mu občas hovorí aj Hitlerovo auto, pretože práve nacistický vodca mal predstavu o motorizovaní Nemecka cenovo dostupným a zároveň praktickým automobilom, ktorý si bude môcť dovoliť takmer každý.

Jeho predstava sa nakoniec naplnila, hoci úspech Chrobáku priniesla až povojnová situácia v Európe s dopytom po cenovo dostupnom aute. Predajom sa darilo a produkcie Chrobákov začala prudko rásť. Volkswagen Beetle dosiahol niečo, čo je teraz bežné pre väčšinu automobiliek - globálny model predávaný na rôznych svetadieloch.

Inšpirácia v Tatre

Okrem výborne zvládnutej aerodynamike poskytovala karoséria dosť miesta pre 5-člennú rodinu. Koncepcia bola jednoduchá, kufor vpredu a vzduchom chladený štvorvalcový motor vzadu. Autorom tejto úctyhodnej legendy je Erwin Komenda, vtedajší dizajnér u Ferdinanda Porscheho.

Koncepcia auta bola inšpirovaná návrhom Hansa Ledwinku pre Tatru T97 určenú pre strednú vrstvu. Žalobu Tatry prerušili okolnosti druhej svetovej vojny a k mimosúdnemu vyrovnaniu došlo až v 60. rokoch.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5FCN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5FCN na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 961
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 247
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 839
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 479
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 004
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 406
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 528
  10. Najužitočnejšia appka 2 635

Téma: História áut


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Rozprávať nestačí, Fico potrebuje niečo vyhrať

Na jeho minulosť volič tak ľahko nezabudne.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.