SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Osem vecí, ktoré nás na nových autách rozčuľujú

Poslanie zlepšiť vodičovi život sa nie vždy podarí.

Pocit robustného SUV často znamená aj horší výhľad.Pocit robustného SUV často znamená aj horší výhľad. (Zdroj: Citroen)

Hovorí sa, že už neexistujú zlé autá, iba dobré a lepšie. Spraviť v dnešných časoch zlé auto by pre automobilku bola samovražda.

Faktom však je, že nie všetko v moderných autách je dokonalé a nájdu sa drobnosti, ktoré nás iritujú alebo vyslovene rozčuľujú.

Zostavili sme preto rebríček vecí, ktoré nám pri testovaní nových áut opakovane prekážali.

Otravný štart/stop systém

Znižovanie emisií a šetrenie paliva prinieslo systém štart/stop, ktorý po zastavení auta a vyradení rýchlosti, napríklad na semaforoch, automaticky vypne motor. Opäť naskočí po zošliapnutí spojky a zaradení rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Systém štart/stop sa začal masovo objavovať pred desiatimi rokmi, ale ako prvý ho mal už Fiat Regata v roku 1982 pod označením Citymatic.

Priznáme sa, nie sme fanúšikmi tohto systému a nevidíme v ňom veľký zmysel. Predstavte si, že všetky vozidlá v kolóne majú vypnutý motor a neprodukujú žiadne emisie, iba ticho stoja.

Táto krásna predstava sa končí v momente, keď sa autá musia posunúť. Postupne naskakujú motory, emisie pri rozbehu rastú a vodiči sa aj tak pohnú iba o niekoľko metrov, aby systém štart/stop motor opäť vypol.

Prečítajte si tiež: Pozrite si, čo by vo výbave vášho budúceho auta už nemalo chýbať Čítajte 

Mnohí majú celkom oprávnené obavy, že takýto systém znižuje životnosť motora. Pri aute bez štart/stop systému musí za svoj život motor naštartovať približne 50-tisíc ráz, so štart/stop systémom je to desaťnásobne viac.

Nastávajú aj situácie, keď sa motor vypne, ale iba na pár sekúnd, pretože ho opäť prebudí silnejšie stlačenie brzdového pedálu alebo potreba kúriť či klimatizovať interiér auta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5FM3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5FM3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  2. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 377
  2. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 621
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 507
  4. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 459
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 406
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 048
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 760
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 668
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 033
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 659
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenský lekár je priamo na EURO 2020.


Michal Šášky a 2 ďalší 4 h
Spolumajiteľ spoločnosti Compass Slovakia Zoltán Berghauer

Rozširujú výrobu aj na Slovensku.


11. jún
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 439 obetí.


a 3 ďalší 12 h
Francis Fukuyama.

Rozhovor s politológom Fukuyamom.


10. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún