Fiat urobil za Puntom definitívnu bodku

Istý čas sa mu darilo lepšie ako Volkswagenu Golf.

(Zdroj: Fiat)

MELFI. Automobilka Fiat v tichosti ukončila produkciu kedysi obľúbeného modelu Punto. Jeho posledná generácia bola na európskom trhu neuveriteľných 13 rokov a do dejín teraz odchádza bez nástupcu.

Koniec Punta visel vo vzduchu už dlhšie, objavili sa rôzne informácie, že nástupcom bude model Argo, ktorý sa predáva v Južnej Amerike. Ďalšou možnosťou bola náhrada v podobe päťdverového Fiatu 500, prípadne súčasnej SUV verzie 500X.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ukončenie produkcie Punta bolo rozhodnutím už zosnulého šéfa Fiatu Sergia Marchionneho a nech už sú plány talianskej automobilky akékoľvek, prinášame krátky pohľad do 25-ročnej histórie Fiatu, ktorého názov v preklade znamená bodku.

Fiatu sa vždy darilo s malými autami a inak tomu nebolo ani pri hranatom modeli Uno. Deväťdesiate roky už do dizajnu áut priniesli oblé tvary, takže hranaté Uno začalo pôsobiť zastaralo. Fiat sa preto rozhodol predstaviť niečo radikálne odlišné.

O dizajn Fiatu pod interným označením 176, sa postaralo štúdio Giorgetta Giugiara Italdesign. Voľba padla na čistý dizajn s nárazníkmi zapustenými do karosérie. Charakteristickým prvkom sa stali zadné svetlá umiestnené v stĺpikoch strechy.

Auto roka a štýlový kabriolet

K troj a päťdverovej karosérii neskôr pribudol aj kabriolet, ktorý pre zmenu navrhlo štúdio Bertone. Fiat bol vtedy zvučným menom a talianskym štúdiám išlo o prestíž.

Vznikli tak aj ďalšie verzie Punta, napríklad štýlové kupé Racer tiež z dielne Bertone alebo športové Spunto od Pininfariny. Do terénu bola verzia 4x4 od Giannini, lenže nič okrem hatchbacku a kabrioletu sa už do výroby nedostalo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5FW5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5FW5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 647
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 19 478
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 7 030
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 967
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 6 936
  6. Štefánka by Pulitzer 5 432
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 333
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 439
  9. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a. 3 251
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 3 000

Téma: História áut


Článok je zaradený aj do ďalších tém Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzali nožík-rybička, verzatilka aj známe zápalky

Príbehy drobností českého dizajnu, ktoré prežili.

Píše Martin Kugla

Prezidentskú kampaň vyhrávajú extrémisti

Krajne pravicoví kandidáti majú v prieskumoch hrozivé výsledky.

KYSUCE

Čadčan našiel krčah s pokladom vo svojej záhrade

Ide o staré mince, ktoré sa našli v marci 2000 v Čadci-Horelici.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan 6.1
Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.