MELFI. Automobilka Fiat v tichosti ukončila produkciu kedysi obľúbeného modelu Punto. Jeho posledná generácia bola na európskom trhu neuveriteľných 13 rokov a do dejín teraz odchádza bez nástupcu.
Koniec Punta visel vo vzduchu už dlhšie, objavili sa rôzne informácie, že nástupcom bude model Argo, ktorý sa predáva v Južnej Amerike. Ďalšou možnosťou bola náhrada v podobe päťdverového Fiatu 500, prípadne súčasnej SUV verzie 500X.
Ukončenie produkcie Punta bolo rozhodnutím už zosnulého šéfa Fiatu Sergia Marchionneho a nech už sú plány talianskej automobilky akékoľvek, prinášame krátky pohľad do 25-ročnej histórie Fiatu, ktorého názov v preklade znamená bodku.
Fiatu sa vždy darilo s malými autami a inak tomu nebolo ani pri hranatom modeli Uno. Deväťdesiate roky už do dizajnu áut priniesli oblé tvary, takže hranaté Uno začalo pôsobiť zastaralo. Fiat sa preto rozhodol predstaviť niečo radikálne odlišné.
O dizajn Fiatu pod interným označením 176, sa postaralo štúdio Giorgetta Giugiara Italdesign. Voľba padla na čistý dizajn s nárazníkmi zapustenými do karosérie. Charakteristickým prvkom sa stali zadné svetlá umiestnené v stĺpikoch strechy.
Auto roka a štýlový kabriolet

K troj a päťdverovej karosérii neskôr pribudol aj kabriolet, ktorý pre zmenu navrhlo štúdio Bertone. Fiat bol vtedy zvučným menom a talianskym štúdiám išlo o prestíž.
Vznikli tak aj ďalšie verzie Punta, napríklad štýlové kupé Racer tiež z dielne Bertone alebo športové Spunto od Pininfariny. Do terénu bola verzia 4x4 od Giannini, lenže nič okrem hatchbacku a kabrioletu sa už do výroby nedostalo.