Fiat urobil za Puntom definitívnu bodku

Istý čas sa mu darilo lepšie ako Volkswagenu Golf.

(Zdroj: Fiat)

MELFI. Automobilka Fiat v tichosti ukončila produkciu kedysi obľúbeného modelu Punto. Jeho posledná generácia bola na európskom trhu neuveriteľných 13 rokov a do dejín teraz odchádza bez nástupcu.

Koniec Punta visel vo vzduchu už dlhšie, objavili sa rôzne informácie, že nástupcom bude model Argo, ktorý sa predáva v Južnej Amerike. Ďalšou možnosťou bola náhrada v podobe päťdverového Fiatu 500, prípadne súčasnej SUV verzie 500X.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ukončenie produkcie Punta bolo rozhodnutím už zosnulého šéfa Fiatu Sergia Marchionneho a nech už sú plány talianskej automobilky akékoľvek, prinášame krátky pohľad do 25-ročnej histórie Fiatu, ktorého názov v preklade znamená bodku.

Fiatu sa vždy darilo s malými autami a inak tomu nebolo ani pri hranatom modeli Uno. Deväťdesiate roky už do dizajnu áut priniesli oblé tvary, takže hranaté Uno začalo pôsobiť zastaralo. Fiat sa preto rozhodol predstaviť niečo radikálne odlišné.

O dizajn Fiatu pod interným označením 176, sa postaralo štúdio Giorgetta Giugiara Italdesign. Voľba padla na čistý dizajn s nárazníkmi zapustenými do karosérie. Charakteristickým prvkom sa stali zadné svetlá umiestnené v stĺpikoch strechy.

Auto roka a štýlový kabriolet

K troj a päťdverovej karosérii neskôr pribudol aj kabriolet, ktorý pre zmenu navrhlo štúdio Bertone. Fiat bol vtedy zvučným menom a talianskym štúdiám išlo o prestíž.

Vznikli tak aj ďalšie verzie Punta, napríklad štýlové kupé Racer tiež z dielne Bertone alebo športové Spunto od Pininfariny. Do terénu bola verzia 4x4 od Giannini, lenže nič okrem hatchbacku a kabrioletu sa už do výroby nedostalo.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5FW5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5FW5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 264
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 427
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 10 795
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 622
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 551
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 105
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 872
  8. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 4 713
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 450
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 918

Téma: História áut


Článok je zaradený aj do ďalších tém Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE MARIÁN GIBA - Fórum

Nepleťme si dresy so štátnymi symbolmi

Oficiálne štátne symboly na dresoch sú skôr výnimkou.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

EKONOMIKA

Ako sa Čína stala hlavným vývozcom do celého sveta

Krajina vyváža tovar v biliónoch eur.

Blog Ineko

Biosimilárne lieky môžu ušetriť desiatky miliónov eur

Využívajú sa napríklad pri liečbe rakoviny či cukrovky.

Neprehliadnite tiež

Volvo V60 Cross Country dostane rodinu bližšie k prírode

Podvozok je zvýšený o 75 milimetrov.

Elektrický Nissan Leaf dobre vyzerá a dáva zmysel aj v Bratislave (test)

Bez snahy šetriť energiu prejde na jedno nabitie 220 kilometrov.

Palivo, ktoré Musk nazval hlúpym, sa pokúša vrátiť do hry

Je ľahšie, dostupné – a konečne pripravené konkurovať Tesle.

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.