SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Fiat urobil za Puntom definitívnu bodku

Istý čas sa mu darilo lepšie ako Volkswagenu Golf.

(Zdroj: Fiat)

MELFI. Automobilka Fiat v tichosti ukončila produkciu kedysi obľúbeného modelu Punto. Jeho posledná generácia bola na európskom trhu neuveriteľných 13 rokov a do dejín teraz odchádza bez nástupcu.

Koniec Punta visel vo vzduchu už dlhšie, objavili sa rôzne informácie, že nástupcom bude model Argo, ktorý sa predáva v Južnej Amerike. Ďalšou možnosťou bola náhrada v podobe päťdverového Fiatu 500, prípadne súčasnej SUV verzie 500X.

Ukončenie produkcie Punta bolo rozhodnutím už zosnulého šéfa Fiatu Sergia Marchionneho a nech už sú plány talianskej automobilky akékoľvek, prinášame krátky pohľad do 25-ročnej histórie Fiatu, ktorého názov v preklade znamená bodku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Fiatu sa vždy darilo s malými autami a inak tomu nebolo ani pri hranatom modeli Uno. Deväťdesiate roky už do dizajnu áut priniesli oblé tvary, takže hranaté Uno začalo pôsobiť zastaralo. Fiat sa preto rozhodol predstaviť niečo radikálne odlišné.

O dizajn Fiatu pod interným označením 176, sa postaralo štúdio Giorgetta Giugiara Italdesign. Voľba padla na čistý dizajn s nárazníkmi zapustenými do karosérie. Charakteristickým prvkom sa stali zadné svetlá umiestnené v stĺpikoch strechy.

Auto roka a štýlový kabriolet

K troj a päťdverovej karosérii neskôr pribudol aj kabriolet, ktorý pre zmenu navrhlo štúdio Bertone. Fiat bol vtedy zvučným menom a talianskym štúdiám išlo o prestíž.

Vznikli tak aj ďalšie verzie Punta, napríklad štýlové kupé Racer tiež z dielne Bertone alebo športové Spunto od Pininfariny. Do terénu bola verzia 4x4 od Giannini, lenže nič okrem hatchbacku a kabrioletu sa už do výroby nedostalo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5FW5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5FW5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 480
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 015
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 812
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 526
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 845
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 749
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 369
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 158
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 143
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Malé autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
História áut
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Dušan Kováčik.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept