Indická automobilka Tata nedávno ohlásila ukončenie výroby modelu Nano, ktorý sa mal stať najlacnejším autom na svete. Údajne aj preto, lebo imidž "najlacnejšieho auta" vôbec nebol prospešný.
Z histórie však poznáme niekoľko príkladov áut, ktorým ani nálepka "lacné" neublížila.
Ford Model T bol lacný nielen na kúpu, no v prevádzkových nákladoch vychádzal lacnejšie ako kôň. Tie ďalšie zas dokázali rozpohybovať chudobou sužovanú krajinu či vidiek s nekvalitnými cestami.
Ford Model T (1908 - 1927)
Motor a pohon: Vpredu pozdĺžne uložený radový štvorvalec s objemom 2,9 litra a výkonom 20 koní, pohon zadných kolies.
Výroba: 15 miliónov kusov, dodnes ide o jedno z najpredávanejších áut na svete.

Model T prišiel na svet 22 rokov po tom, ako si Karl Benz nechal v Nemecku patentovať vôbec prvý stroj (takzvaný motorizovaný koč), ktorý považujeme za auto. Až Ford však spravil z auta dopravný prostriedok pre každého.
Pred Fordom Model T boli všetky autá montované individuálne a ručne, v dielňach. Keďže boli odvodené od motorových kočov, často ich dokonca stavali dve rôzne firmy.