SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

S elektrickým BMW i3 sme išli na výlet. Bol to dobrý nápad?

Pre dosiahnutie reálneho dojazdu treba počítať s kompromismi.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
BMW i3s REX - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)47 350
Spotreba kombinovaná - výrobca (kWh/100 km)15
Objem batožinového priestoru (l)260
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2570; 4006; 1 791; 1570

Ak sa vám zdá, že nadšenie z elektromobilov utíchlo, ide skôr len o ticho pred búrkou. Viaceré automobilky si na príchod elektrickej revolúcie zvolili rok 2020. BMW si takýto cieľ dávať nemusí, pretože sme sa presvedčili, že ochutnávku elektrickej budúcnosti ponúka už teraz.

Nadšenie však kazí celkom oprávnená skepsa spoločnosti, ktorá aj v roku 2018 ohŕňa nad elektromobilmi nos. Dôvody má hneď tri - kúpna cena, dojazd a doba nabíjania.

Zo zvedavosti sme si preto jeden elektromobil požičali a vydali sa s ním z Bratislavy do Brna. Ako sa ukázalo, nie všetky dôvody na ohŕňanie nosom sú opodstatnené. Najprv si však predstavme samotného aktéra - elektromobil BMW i3s REX.

BMW i3 vyzerá stále ako z iného sveta

Vďaka tichému chodu najmenšie BMW možno prepočujete, ale rozhodne neprehliadnete.

Aj po štyroch rokoch na trhu pôsobí ako z iného sveta a vyvoláva rozporuplné reakcie.

Nám sa takáto inakosť zapáčila, navyše jednopriestorová karoséria dáva posádke dostatok priestoru a pôsobí vzdušne.

Facelift, ktorý i3 podstúpilo minulý rok, priniesol len drobné zmeny v dizajne. Napríklad smerovky sa presunuli do nárazníka, na miesto hmloviek.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5G7B na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5G7B na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 1 312 nových prípadov koronavírusu (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Testovanie na nový koronavírus.
Polícia bude naďalej kontrolovať dodržiavanie opatrení.
Dnes píše Nataša Holinová

Sme jednotky. A nuly

Pri tlačovkách nepretržite schytáva občan, ktorý by milerád zabojoval proti šíreniu hnusoby.

Nataša Holinová
V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.
Cynická obluda

Kotleba môže všetko

Keď sa novinári pýtali polície, ako budú riešiť porušenie nariadení Kotlebom, odpoveď bola, že nijako.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR