SME

Športiak Ares Panther vráti medzi autá vyklápacie svetlá

Auto bude poháňať 650-koňový motor z Lamborghini.

(Zdroj: Ares Design)

MODENA. Viaceré slávne autá sa už dočkali reinkarnácie v rôznych podarených aj menej podarených podobách. Teraz prišiel rad aj na zaniknutú taliansku značku De Tomaso.

Jej najznámejší model Pantera sa vyrábal od 70. do 90. rokov a celkovo vzniklo 7260 kusov. Na prvý pohľad sa dvojmiestny športiak dá ľahko spliesť s Lamborghini.

Teraz sa vďaka spoločnosti Ares sídliacej v Modene začína odhaľovať moderná verzia inšpirovaná De Tomasom pod názvom Ares Panthera. Auto bude poháňať 5,6-litrový desaťvalec z Lamborghini s výkonom 650 koní. Karoséria bude z hliníka a uhlíkových vlákien.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak, ako pri predlohe, ani teraz nebudú chýbať vyklápacie svetlá, ktoré odišli do automobilovej histórie v roku 2004 s Lotusom Esprit a Chevroletom Corvette.

Dôvodom, prečo automobilky upustili od vyklápacích svetiel, bola bezpečnosť a tiež ich poruchovosť. Malosériový Panther zrejme dostane výnimku, predsa len pôjde o auto, ktoré má stáť vyše pol milióna eur a počíta sa iba s 21-kusovou sériou.

Výroba prvého kusu by mala začať už v októbri a na každé auto potrebuje Ares 24 týždňov.

Prečítajte si tiež: Lancia Stratos sa konečne vráti do výroby v limitovanej sérii Čítajte 

Pokiaľ bude mať Panther úspech, Ares chce spraviť celú sériu moderných športiakov, ktoré by odkazovali na známe klasické autá. Séria by mohla vzniknúť pod názvom Legends Reborn.

Spoločnosť Ares, ktorá sa primárne venuje úprave luxusných áut, založil v roku 2014 Dany Bahar.

SkryťVypnúť reklamu

Popri marketingových aktivít Red Bullu vo Formule 1 sa Bahar zviditeľnil ako šéf automobilky Lotus, po tom, čo ju kúpil malajský Proton. Za jeho vedenia prišiel Lotus s piatimi novými autami v snahe konkurovať značkám ako Porsche či Ferrari. Vznikla vtedy aj spolupráca s Teslou a karoséria jej prvého modelu Roadster bola veľmi podobná s Lotusom Elise.

Bahara však neskôr Lotus obvinil z tunelovania automobilky a po niekoľkých rokoch na súde, sa žalobu podarilo urovnať mimosúdnou dohodou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 975
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 174
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 170
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 000
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 879
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 442
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 287
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 266
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Veronika Pirošík Mešková: O slovenskej Mejkpísovej (Alebo od vyšetrovateľky ku lektorke mindfulness)
  2. Viktor Pamula: Stali sme sa definitívne ruskou guberniou
  3. Jozef Huljak: Kremeľ zneužíva medzery v sankciách
  4. Štefan Šturdzík: Himaláje , drsné no zároveň dychberúce. No plné tiel obetí , ktorí podcenili silu hôr.
  5. Miroslav Ferkl: Nezávislý súddd
  6. Ján Raclavský: Imitácia práce s dátumom expirácie
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum
  8. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (1)
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 301
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 221
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 547
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 404
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 882
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 341
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 617
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 044
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu