MODENA. Viaceré slávne autá sa už dočkali reinkarnácie v rôznych podarených aj menej podarených podobách. Teraz prišiel rad aj na zaniknutú taliansku značku De Tomaso.
Jej najznámejší model Pantera sa vyrábal od 70. do 90. rokov a celkovo vzniklo 7260 kusov. Na prvý pohľad sa dvojmiestny športiak dá ľahko spliesť s Lamborghini.
Teraz sa vďaka spoločnosti Ares sídliacej v Modene začína odhaľovať moderná verzia inšpirovaná De Tomasom pod názvom Ares Panthera. Auto bude poháňať 5,6-litrový desaťvalec z Lamborghini s výkonom 650 koní. Karoséria bude z hliníka a uhlíkových vlákien.
Tak, ako pri predlohe, ani teraz nebudú chýbať vyklápacie svetlá, ktoré odišli do automobilovej histórie v roku 2004 s Lotusom Esprit a Chevroletom Corvette.
Dôvodom, prečo automobilky upustili od vyklápacích svetiel, bola bezpečnosť a tiež ich poruchovosť. Malosériový Panther zrejme dostane výnimku, predsa len pôjde o auto, ktoré má stáť vyše pol milióna eur a počíta sa iba s 21-kusovou sériou.
Výroba prvého kusu by mala začať už v októbri a na každé auto potrebuje Ares 24 týždňov.

Pokiaľ bude mať Panther úspech, Ares chce spraviť celú sériu moderných športiakov, ktoré by odkazovali na známe klasické autá. Séria by mohla vzniknúť pod názvom Legends Reborn.
Spoločnosť Ares, ktorá sa primárne venuje úprave luxusných áut, založil v roku 2014 Dany Bahar.
Popri marketingových aktivít Red Bullu vo Formule 1 sa Bahar zviditeľnil ako šéf automobilky Lotus, po tom, čo ju kúpil malajský Proton. Za jeho vedenia prišiel Lotus s piatimi novými autami v snahe konkurovať značkám ako Porsche či Ferrari. Vznikla vtedy aj spolupráca s Teslou a karoséria jej prvého modelu Roadster bola veľmi podobná s Lotusom Elise.
Bahara však neskôr Lotus obvinil z tunelovania automobilky a po niekoľkých rokoch na súde, sa žalobu podarilo urovnať mimosúdnou dohodou.