TOKIO. Honda po štyroch rokoch omladila svoj kompaktný SUV model HR-V. V Spojených štátoch patrí k najpredávanejším vo svojej triede a dobre sa jej darí aj v Európe.
Dizajnové zmeny sú decentné a nesú sa v duchu nového Civicu, aj CR-V. Nová je predná maska, čierny plast medzi svetlami nahradil chrómovaný, zväčšili sa falošné nasávacie otvory pri hmlovkách a nové sú aj svetlá s LED, ktoré HR-V dostane už v základnej výbave.
Menšie zmeny sa odohrali aj vzadu, pribudlo LED svietenie so zatmavenou optikou a chrómovaná lišta na dverách kufra. Nový je tiež dizajn 17-palcových hliníkových diskov a obmenou prešiel aj vzorkovník farieb.
V interiéri sa menili najmä sedadlá, ktoré majú poskytnúť lepšie bočné vedenie a vyššie pohodlie na dlhých cestách. K tomu, či na palube pribudnú aj nové bezpečnostné systémy, sa automobilka zatiaľ nevyjadrila.

Po októbrovom príchode na trh bude HR-V dočasne k dispozícii s jediným motorom - benzínovou 1,5-litrovou atmosférou i-VTEC s výkonom 130 koní, ktorá sa vyznačuje nízkou spotrebou.
Tak, ako doteraz, bude možné motor skombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale s automatickou CVT.
Zaujímavejšia dvojica motorov príde na trh až budúci rok na jar. Pôjde o 1,5-litrové benzínové turbo VTEC s výkonom 182 koní, ktoré sa v súčasnosti montuje do Civicu.
Tretím do partie bude opäť 1,6-litrový diesel i-DTEC s výkonom 120 koní. Všetky motory sú štvorvalce, takže nenápadný downsizing sa nekoná, pôjde skôr o prispôsobenie prísnejším emisným normám.