Lada Vesta SW Cross je návrat zo zabudnutia (test)

Ruské kombi má perfektný podvozok, ale horší motor.

(Zdroj: Marek Čepa)
Lada Vesta SW Cross - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)13 000
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)7,5 / 9,2
Objem batožinového priestoru (l)480
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 635; 4 424; 1 785; 1 537

V priebehu roka testujeme množstvo áut rôznych značiek, no niektoré sa nám do rúk doteraz ešte nedostali, napríklad Ferrari alebo Lada. Prekvapivo majú tieto dve značky čosi spoločné - ľudia sa za ich autami zvedavo otáčajú.

K tomuto zisteniu sme dospeli po týždňovom teste, a ako je už zrejme jasné, nasledujúce riadky nebudú o Ferrari. Spoločnosť nám sedem dní robila ruská novinka - Lada Vesta SW Cross.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kdekoľvek sme s Vestou zastavili, ľudia sa pristavovali a boli zvedaví čo je to za auto a koľko stojí. Niet divu. Zatiaľ čo v minulosti sme Lady na našich cestách bežne stretávali, neskôr sa na túto značku takmer úplne zabudlo.

Čas na nový začiatok

Na Ladu sme sa dlho pozerali cez prsty, pretože vývoj nového modelu a následné uvedenie na trh trvalo aj 10 rokov. Pozícia Lady tak začala rýchlo stagnovať aj na ruskom trhu, až sa nakoniec stalo, že tradičnú domácu automobilku prevalcovali iné značky.

Najpredávanejším autom v Rusku sa tak stal sedan Kia Rio. To však ešte neznamená, že AvtoVAZ je odsúdený na zánik, najmä po tom, čo mu pred desiatimi rokmi začal pomáhať Renault a postupne sa stal majoritným vlastníkom ruskej automobilky.

Okolo plánov s Ladou bolo veľa rečí, no prvé presvedčivé modely prišli pred piatimi rokmi v podobe sedanu Vesta a kompaktného crossoveru X-Ray. Medzi predstavením konceptu a nábehu sériovej výroby uplynul iba rok, čo bol pre automobilku veľký posun.

V roku 2017 dostala Vesta ďalšiu verziu - kombi SW, ktoré v oplastovanej verzii Cross pôsobí skutočne atraktívne. Niet preto divu, že auto celkom oprávnene vzbudzuje u ľudí zvedavosť.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GBH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GBH na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kombi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Lada

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE MARIÁN GIBA - Fórum

Nepleťme si dresy so štátnymi symbolmi

Oficiálne štátne symboly na dresoch sú skôr výnimkou.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

EKONOMIKA

Ako sa Čína stala hlavným vývozcom do celého sveta

Krajina vyváža tovar v biliónoch eur.

Blog Ineko

Biosimilárne lieky môžu ušetriť desiatky miliónov eur

Využívajú sa napríklad pri liečbe rakoviny či cukrovky.

Neprehliadnite tiež

Volvo V60 Cross Country dostane rodinu bližšie k prírode

Podvozok je zvýšený o 75 milimetrov.

Elektrický Nissan Leaf dobre vyzerá a dáva zmysel aj v Bratislave (test)

Bez snahy šetriť energiu prejde na jedno nabitie 220 kilometrov.

Palivo, ktoré Musk nazval hlúpym, sa pokúša vrátiť do hry

Je ľahšie, dostupné – a konečne pripravené konkurovať Tesle.

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.