SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Lada Vesta SW Cross je návrat zo zabudnutia (test)

Ruské kombi má perfektný podvozok, ale horší motor.

(Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Lada Vesta SW Cross - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)13 000
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)7,5 / 9,2
Objem batožinového priestoru (l)480
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 635; 4 424; 1 785; 1 537

V priebehu roka testujeme množstvo áut rôznych značiek, no niektoré sa nám do rúk doteraz ešte nedostali, napríklad Ferrari alebo Lada. Prekvapivo majú tieto dve značky čosi spoločné - ľudia sa za ich autami zvedavo otáčajú.

K tomuto zisteniu sme dospeli po týždňovom teste, a ako je už zrejme jasné, nasledujúce riadky nebudú o Ferrari. Spoločnosť nám sedem dní robila ruská novinka - Lada Vesta SW Cross.

Kdekoľvek sme s Vestou zastavili, ľudia sa pristavovali a boli zvedaví čo je to za auto a koľko stojí. Niet divu. Zatiaľ čo v minulosti sme Lady na našich cestách bežne stretávali, neskôr sa na túto značku takmer úplne zabudlo.

Čas na nový začiatok

Na Ladu sme sa dlho pozerali cez prsty, pretože vývoj nového modelu a následné uvedenie na trh trvalo aj 10 rokov. Pozícia Lady tak začala rýchlo stagnovať aj na ruskom trhu, až sa nakoniec stalo, že tradičnú domácu automobilku prevalcovali iné značky.

Najpredávanejším autom v Rusku sa tak stal sedan Kia Rio. To však ešte neznamená, že AvtoVAZ je odsúdený na zánik, najmä po tom, čo mu pred desiatimi rokmi začal pomáhať Renault a postupne sa stal majoritným vlastníkom ruskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Okolo plánov s Ladou bolo veľa rečí, no prvé presvedčivé modely prišli pred piatimi rokmi v podobe sedanu Vesta a kompaktného crossoveru X-Ray. Medzi predstavením konceptu a nábehu sériovej výroby uplynul iba rok, čo bol pre automobilku veľký posun.

V roku 2017 dostala Vesta ďalšiu verziu - kombi SW, ktoré v oplastovanej verzii Cross pôsobí skutočne atraktívne. Niet preto divu, že auto celkom oprávnene vzbudzuje u ľudí zvedavosť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GBH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5GBH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Lada

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kombi
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 1 312 nových prípadov koronavírusu (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Testovanie na nový koronavírus.
Polícia bude naďalej kontrolovať dodržiavanie opatrení.
Dnes píše Nataša Holinová

Sme jednotky. A nuly

Pri tlačovkách nepretržite schytáva občan, ktorý by milerád zabojoval proti šíreniu hnusoby.

Nataša Holinová
V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.
Cynická obluda

Kotleba môže všetko

Keď sa novinári pýtali polície, ako budú riešiť porušenie nariadení Kotlebom, odpoveď bola, že nijako.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR