Škoda modernizovala Fabiu aj jej povestnú škrabku na ľad (prvá jazda)

Pribudli nové Simply Clever riešenia.

(Zdroj: Škoda Auto)

Modernizovanú Fabiu sme si pozreli už na jarnom autosalóne v Ženeve, no teraz konečne prišiel čas na prvú jazdu. Hneď na úvod sa patrí spomenúť, že veľa sa toho nezmenilo, čo však ani nebolo za potreby.

Tretia generácia Fabie je aj po štyroch rokoch na trhu jedným z najlepších áut v segmente, preto si vystačí aj s malými vylepšeniami, ktoré sú však rozhodne vítané.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keď sa začalo hovoriť o príchode faceliftu Fabie, trochu sme sa zľakli, pretože hneď sme si spomenuli, čo omladenie znamenalo pre Octaviu, ktorá dostala kontroverznú prednú masku s delenými svetlami.

Fabiu podobný osud nepostihol, čo nás teší. Maska sa napriek tomu menila, ale zásah je oveľa decentnejší.

Celý nos Fabie viac vystupuje do priestoru, mriežka chladiča sa zväčšila a opticky posunula auto viac k zemi. Svetlá sa zúžili, čo zároveň naznačuje, akým smerom sa bude dizajn budúcich modelov Škoda uberať.

Na prezentácii v bývalom uholnom mlyne v Libčiciach nad Vltavou sme mali možnosť porovnať verziu pred a po facelifte. Po dizajnovej stránke sa nám stále viac páči predfacelift, ktorý vznikol ešte pod taktovkou Jozefa Kabaňa.

Už v základe má modernizovaná Fabia denné LED svietenie, pre výbavy Style a Monte Carlo sú k dispozícii aj príplatkové full-LED svetlá. Monte Carlo má navyše štandardne LED-ky aj vzadu.

V základe stojí Fabia na 15-palcových diskoch a po novom sú k dispozícii až 18-palcové kolesá Vega. Zaujímavé je, že objednať si ich môžete iba na verziu hatchback.

Či je s nimi Fabia pohodlná, sa dozvieme až počas redakčného testu. Na prezentácii boli k dispozícii iba 16 a 17-palcové vo výbave Style a Monte Carlo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5G7W na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5G7W na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda Fabia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Malé autá, Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Neprehliadnite tiež

Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

Šofér v Bratislave unikal polícii, nereagoval ani na varovné výstrely

Naháňačku ukončil náraz vozidla do vyvýšeného obrubníka.