Test: Tesla Model 3 je ako obrovský iPhone, čo je dobré aj zlé

Auto je pripojené ku všetkému.

Článok pôvodne vyšiel v The Washington Post.
Medzititulky doplnené redakciou.

Nedávno som išiel so známym poobdivovať jeho Teslu Model 3, ktorý mu konečne prišiel po tom, ako dodanie viackrát odložili.

Keď sme prvý raz nastúpili, rádio hlasne revalo - a nevedeli sme nájsť gombík, ktorým by sme ho vypli. Ledva sme videli nejaké tlačidlá.

Po minúte frenetického posúvania prstu po prerastenom tablete, ktorý nahrádza klasickú palubnú dosku som zistil, ako sa dá rádio stíšiť. Treba opakovane ťukať na ikonku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po ďalšej chvíli šúchania po tablete - nazvime si ho DashPad - som objavil niečo celkom iné. Zásady ochrany súkromia, podobné, ako má Facebook.

Tesla si sama od výroby nastavila povolenie zbierať videozáznam z celej cesty, kamkoľvek idete.

O chvíľu na tablete vyskočila nová hláška. Tesla potrebuje dve hodiny na to, aby si stiahla a nainštalovala aktualizáciu.

Tesla Model 3 je ako niečo, čo už veľmi dobre poznáte: smartfón. Ale je skôr ako iPhone z roku 2008, z čias ešte pred tým, ako sme sa poriadne naučili so smartfónmi žiť.

Tesla mi zapožičala Model 3, aby som ju zrecenzoval pre Washington Post. Po troch dňoch som sa postupne - náročne - učil, ako ovládať tento iPhone na kolesách, a ako s ním žiť.

Tiež vo mne zostali obavy z toho, ako bude vyzerať naša budúcnosť.

Chýbalo nám smart zariadenie na kolesách?

Aj keď si nechcete kúpiť Model 3, neveríte na elektromobily, nemáte radi riaditeľa Elona Muska, neveríte, že Tesla sa dožije toho, aby vyrábala auto za 35-tisíc dolárov, táto americká automobilka udáva tempo pre celý priemysel.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GHF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk, Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Rozprávať nestačí, Fico potrebuje niečo vyhrať

Na jeho minulosť volič tak ľahko nezabudne.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.