Test: Tesla Model 3 je ako obrovský iPhone, čo je dobré aj zlé

Auto je pripojené ku všetkému.

Článok pôvodne vyšiel v The Washington Post.
Medzititulky doplnené redakciou.

Nedávno som išiel so známym poobdivovať jeho Teslu Model 3, ktorý mu konečne prišiel po tom, ako dodanie viackrát odložili.

Keď sme prvý raz nastúpili, rádio hlasne revalo - a nevedeli sme nájsť gombík, ktorým by sme ho vypli. Ledva sme videli nejaké tlačidlá.

Po minúte frenetického posúvania prstu po prerastenom tablete, ktorý nahrádza klasickú palubnú dosku som zistil, ako sa dá rádio stíšiť. Treba opakovane ťukať na ikonku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po ďalšej chvíli šúchania po tablete - nazvime si ho DashPad - som objavil niečo celkom iné. Zásady ochrany súkromia, podobné, ako má Facebook.

Tesla si sama od výroby nastavila povolenie zbierať videozáznam z celej cesty, kamkoľvek idete.

O chvíľu na tablete vyskočila nová hláška. Tesla potrebuje dve hodiny na to, aby si stiahla a nainštalovala aktualizáciu.

Tesla Model 3 je ako niečo, čo už veľmi dobre poznáte: smartfón. Ale je skôr ako iPhone z roku 2008, z čias ešte pred tým, ako sme sa poriadne naučili so smartfónmi žiť.

Tesla mi zapožičala Model 3, aby som ju zrecenzoval pre Washington Post. Po troch dňoch som sa postupne - náročne - učil, ako ovládať tento iPhone na kolesách, a ako s ním žiť.

Tiež vo mne zostali obavy z toho, ako bude vyzerať naša budúcnosť.

Chýbalo nám smart zariadenie na kolesách?

Aj keď si nechcete kúpiť Model 3, neveríte na elektromobily, nemáte radi riaditeľa Elona Muska, neveríte, že Tesla sa dožije toho, aby vyrábala auto za 35-tisíc dolárov, táto americká automobilka udáva tempo pre celý priemysel.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GHF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk, Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

EKONOMIKA

Farmár: Eurodotácie nepotrebujem. Keď sa darí, zarobím si sám

Farmári protestujú v Bratislave od utorka.

Neprehliadnite tiež

Na diaľnici D1 sa prevrátila dodávka s bazénom, tvoria sa kolóny

Na poludnie sa vytvorili kolóny s polhodinovým zdržaním.

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Koncept má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.