Test: Tesla Model 3 je ako obrovský iPhone, čo je dobré aj zlé

Auto je pripojené ku všetkému.

Článok pôvodne vyšiel v The Washington Post.
Medzititulky doplnené redakciou.

Nedávno som išiel so známym poobdivovať jeho Teslu Model 3, ktorý mu konečne prišiel po tom, ako dodanie viackrát odložili.

Keď sme prvý raz nastúpili, rádio hlasne revalo - a nevedeli sme nájsť gombík, ktorým by sme ho vypli. Ledva sme videli nejaké tlačidlá.

Po minúte frenetického posúvania prstu po prerastenom tablete, ktorý nahrádza klasickú palubnú dosku som zistil, ako sa dá rádio stíšiť. Treba opakovane ťukať na ikonku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po ďalšej chvíli šúchania po tablete - nazvime si ho DashPad - som objavil niečo celkom iné. Zásady ochrany súkromia, podobné, ako má Facebook.

Tesla si sama od výroby nastavila povolenie zbierať videozáznam z celej cesty, kamkoľvek idete.

O chvíľu na tablete vyskočila nová hláška. Tesla potrebuje dve hodiny na to, aby si stiahla a nainštalovala aktualizáciu.

Tesla Model 3 je ako niečo, čo už veľmi dobre poznáte: smartfón. Ale je skôr ako iPhone z roku 2008, z čias ešte pred tým, ako sme sa poriadne naučili so smartfónmi žiť.

Tesla mi zapožičala Model 3, aby som ju zrecenzoval pre Washington Post. Po troch dňoch som sa postupne - náročne - učil, ako ovládať tento iPhone na kolesách, a ako s ním žiť.

Tiež vo mne zostali obavy z toho, ako bude vyzerať naša budúcnosť.

Chýbalo nám smart zariadenie na kolesách?

Aj keď si nechcete kúpiť Model 3, neveríte na elektromobily, nemáte radi riaditeľa Elona Muska, neveríte, že Tesla sa dožije toho, aby vyrábala auto za 35-tisíc dolárov, táto americká automobilka udáva tempo pre celý priemysel.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GHF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elon Musk, Tesla, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

Dobré ráno

Dobré ráno: V polícii zúri vojna o moc

Ako to dnes vyzerá v slovenskej polícii.

Stĺpček Jakuba Fila

Fico útokom na Lajčáka píli konár sám pod sebou

Poslanec Fico potrebuje prezidenta alebo percentá.

Neprehliadnite tiež

Malé Suzuki Jimny sa môže jednoducho premeniť na Mercedes či Land Rover

Japonský úpravca začne konverziu ponúkať budúci rok.

Výroba Volkswagenu Passat sa presunie do Česka k Škode Superb

Nové rodisko sa hľadá pre Škodu Karoq a Seat Ateca.

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.