SsangYong Tivoli vymenil extravaganciu za štýl (test)

Mestské SUV chce byť alternatívou k európskej konkurencii.

SsangYong Tivoli (Zdroj: Daniel Balucha)
SsangYong Tivoli 1.6 2WD - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)19 290
Spotreba výrobca/test (l)6,6 / 7,7
Objem batožinového priestoru (l)423
Rozmery - dĺžka, šírka, výška, rázvor (mm)4 202, 1 798, 1 600, 2 600

Mnoho ľudí na Slovensku juhokórejskú značku áut SsangYong vôbec nepozná. Iní si pri jej názve spomenú na exotické SUV s extravagantným dizajnom, ktoré si zopár zvedavých záujemcov kúpilo, no nikdy nemalo v Európe veľkú šancu na úspech.

Kórejská značka SsangYong má však pozoruhodnú históriu. Vznikla v roku 1964 a po dobu svojej existencie vystriedala niekoľko vlastníkov, neraz bola premenovaná a dokonca to dotiahla až do úplneho krachu.

Tieto okolnosti výrazne ovplyvnili jej vývoj a rast. SsangYong je štvrtým najväčším výrobcom automobilov v Južnej Kórei a v roku 1991 podpísal spoluprácu so značkou Daimler-Benz.

Zo spolupráce vtedy vznikol model Musso, ktorý bol v 90. rokoch sľubným začiatkom aj na slovenskom trhu. Potom prišli až príliš extravagantné kreácie a SsangYong začal tápať, až to skončilo bankrotom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vo februári 2011 získala 70 percent podielu v SsangYongu indická spoločnosť Mahindra & Mahindra Limited, čo značke pomohlo k novému štartu a snahe opäť osloviť aj európskych zákazníkov.

SsangYong Tivoli je prvý model, ktorý prichádza s novou érou značky a chce uspieť aj v Európe.

Mestské SUV zaujme originálnym dizajnom

Tivoli má pred sebou neľahkú úlohu. Vstupuje totiž do (z hľadiska aktuálnych čísel predaja) kľúčového segmentu európskych značiek. S dĺžkou 4,2 metra mierne prerastá segment malých, no zároveň ešte úplne nedorástol do triedy kompaktných SUV.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GFZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GFZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Mal Kočner Glváča na diaľkové ovládanie?

Zsuzsová s Glváčom je možno podobná schéma ako Trošková u Fica.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.