SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

SsangYong Tivoli vymenil extravaganciu za štýl (test)

Mestské SUV chce byť alternatívou k európskej konkurencii.

SsangYong Tivoli (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SsangYong Tivoli 1.6 2WD - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)19 290
Spotreba výrobca/test (l)6,6 / 7,7
Objem batožinového priestoru (l)423
Rozmery - dĺžka, šírka, výška, rázvor (mm)4 202, 1 798, 1 600, 2 600

Mnoho ľudí na Slovensku juhokórejskú značku áut SsangYong vôbec nepozná. Iní si pri jej názve spomenú na exotické SUV s extravagantným dizajnom, ktoré si zopár zvedavých záujemcov kúpilo, no nikdy nemalo v Európe veľkú šancu na úspech.

Kórejská značka SsangYong má však pozoruhodnú históriu. Vznikla v roku 1964 a po dobu svojej existencie vystriedala niekoľko vlastníkov, neraz bola premenovaná a dokonca to dotiahla až do úplneho krachu.

Tieto okolnosti výrazne ovplyvnili jej vývoj a rast. SsangYong je štvrtým najväčším výrobcom automobilov v Južnej Kórei a v roku 1991 podpísal spoluprácu so značkou Daimler-Benz.

Zo spolupráce vtedy vznikol model Musso, ktorý bol v 90. rokoch sľubným začiatkom aj na slovenskom trhu. Potom prišli až príliš extravagantné kreácie a SsangYong začal tápať, až to skončilo bankrotom.

Vo februári 2011 získala 70 percent podielu v SsangYongu indická spoločnosť Mahindra & Mahindra Limited, čo značke pomohlo k novému štartu a snahe opäť osloviť aj európskych zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

SsangYong Tivoli je prvý model, ktorý prichádza s novou érou značky a chce uspieť aj v Európe.

Mestské SUV zaujme originálnym dizajnom

Tivoli má pred sebou neľahkú úlohu. Vstupuje totiž do (z hľadiska aktuálnych čísel predaja) kľúčového segmentu európskych značiek. S dĺžkou 4,2 metra mierne prerastá segment malých, no zároveň ešte úplne nedorástol do triedy kompaktných SUV.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


7 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Prvé kusy MG ZS u bratislavského predajcu.

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


16 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
SkryťZatvoriť reklamu