SsangYong Tivoli vymenil extravaganciu za štýl (test)

Mestské SUV chce byť alternatívou k európskej konkurencii.

SsangYong Tivoli (Zdroj: Daniel Balucha)
SsangYong Tivoli 1.6 2WD - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)19 290
Spotreba výrobca/test (l)6,6 / 7,7
Objem batožinového priestoru (l)423
Rozmery - dĺžka, šírka, výška, rázvor (mm)4 202, 1 798, 1 600, 2 600

Mnoho ľudí na Slovensku juhokórejskú značku áut SsangYong vôbec nepozná. Iní si pri jej názve spomenú na exotické SUV s extravagantným dizajnom, ktoré si zopár zvedavých záujemcov kúpilo, no nikdy nemalo v Európe veľkú šancu na úspech.

Kórejská značka SsangYong má však pozoruhodnú históriu. Vznikla v roku 1964 a po dobu svojej existencie vystriedala niekoľko vlastníkov, neraz bola premenovaná a dokonca to dotiahla až do úplneho krachu.

Tieto okolnosti výrazne ovplyvnili jej vývoj a rast. SsangYong je štvrtým najväčším výrobcom automobilov v Južnej Kórei a v roku 1991 podpísal spoluprácu so značkou Daimler-Benz.

Zo spolupráce vtedy vznikol model Musso, ktorý bol v 90. rokoch sľubným začiatkom aj na slovenskom trhu. Potom prišli až príliš extravagantné kreácie a SsangYong začal tápať, až to skončilo bankrotom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vo februári 2011 získala 70 percent podielu v SsangYongu indická spoločnosť Mahindra & Mahindra Limited, čo značke pomohlo k novému štartu a snahe opäť osloviť aj európskych zákazníkov.

SsangYong Tivoli je prvý model, ktorý prichádza s novou érou značky a chce uspieť aj v Európe.

Mestské SUV zaujme originálnym dizajnom

Tivoli má pred sebou neľahkú úlohu. Vstupuje totiž do (z hľadiska aktuálnych čísel predaja) kľúčového segmentu európskych značiek. S dĺžkou 4,2 metra mierne prerastá segment malých, no zároveň ešte úplne nedorástol do triedy kompaktných SUV.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GFZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GFZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DNES PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Nepobúrila vás Serenina karikatúra? Asi ste normálni

Politická korektnosť je ohrozením slobody.

EKONOMIKA

Nákupná horúčka realít sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.

ŽENA

Zo speváčky herečkou. Ako sa z Lady Gaga zrodila hviezda

Už viem, že za niečo stojím, tvrdí.

KOŠICE KORZÁR

Rómky zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Kšefty s nevestami vynášali aj 3000 eur.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Legendárna Niva bude možno opäť patriť Lade

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.