Každý z nás občas sníva o autách, ktoré si zrejme v živote nekúpi. Hlavným dôvodom prečo si takýto sen odoprieme, býva vysoká cena alebo obmedzené využitie. Existujú totiž sezónne autá, ktoré majitelia vyťahujú z garáže iba na krátke obdobie v roku, väčšinou v lete. Okrem karavanov a veteránov sem patria aj kabriolety.
Ide o okrajový segment, na ktorom automobilky nezbohatnú a predajom nových vozidiel bez strechy sa ako tak darí pri mori a tam, kde si ľudia môžu dovoliť kabriolet ako druhé, či tretie auto v domácnosti.
Lenže o jazde s vetrom vo vlasoch snívajú aj ľudia vo vnútrozemí vrátane Slovenska. Zaujímavým a zároveň trochu riskantným kompromisom, ako priveľa neutratiť, je siahnuť po staršom jazdenom kabriolete.
Existujú ľudia, ktorí o aute z bazáru nechcú ani počuť a naopak, niektorí takúto voľbu berú ako finančne nenáročnú investíciu, ktorá im poskytne zábavu na leto alebo poslúži ako náplasť na krízu stredného veku.

Pozreli sme sa preto na súčasnú ponuku najlacnejších kabrioletov, ktoré sa u nás predávajú.
Väčšinou ide o staršie autá z dovozu, ktoré si už slnečné lúče užili niekde na západe. Rozumnejšie je pozerať sa po takomto kabriolete ešte pred letom, ale pestrá ponuka je aj počas sezóny.
Kto čakal, že do 3000 eur kúpi športový roadster s poriadnym motorom, bude zrejme sklamaný, no zopár zaujímavých kúskov sme predsa len objavili.
BMW E36

Ako najzaujímavejšia ponuka na "pričuchnutie" k prémiovému segmentu z 90. rokov, sa nám javí BMW radu 3 kabriolet vyrábané v rokoch 1993 až 1999 s označením E36.
Tento frajersky vyzerajúci kabriolet so zadným náhonom sa často stával obeťou tuningu, no nájdu sa aj citom opatrované kusy s cenou od 1700 eur. Väčšinou majú pod kapotou 114-koňový štvorvalec kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Tak ako pri každom starom kabriolete, treba počítať, že plátená strecha má už svoje najlepšie roky za sebou a môže cez ňu zatekať. Ku kabrioletu BMW E36 sa dá dokúpiť aj pevná hardtop strecha, s ktorou je auto použiteľné aj v zime bez zbytočného ničenia plátna.