Mercedes triedy A prekvapil dobrým motorom a gýčovým interiérom (test)

Verzia A 180 d je tichá a úsporná.

Mercedes-Benz triedy A. (Zdroj: Michael Kasarda)
Mercedes-Benz A 180 d - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)27 138 / 40 368
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)4,3 / 4,8
Objem batožinového priestoru (l)370
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2729; 4419; 1992; 1440

Hoci pri Mercedesoch zvykneme hovoriť, že smerovanie značky udáva najluxusnejšia trieda S, teraz to vyzerá, že si taktovku na chvíľu prevzala trieda A. Konkurent Audi A3 či Volkswagenu Golf totiž ukazuje dizajnový jazyk aj technologické smerovanie značky na najbližších pár rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý kontakt s Triedou A v nás zanechal veľmi dobré dojmy z pohonného ústrojenstva aj podvozka. Treba však byť opatrný pri výbere príplatkovej výbavy a od nového infotainmentového systému neočakávať zázraky.

Výbornú aerodynamiku vidíte aj počujete

Keď automobilka avizovala príchod novej triedy A, hovorila o tom, ako chce z áut odstraňovať nepotrebné linky a prelisy a ako sa celý dizajn mercedesov vyčistí. To sa úplne nepodarilo, čo je možno aj dobrá správa, pretože trieda A nevyzerá ako neforemný blob.

Trieda A je bežný malý hatchback (SUV na tejto platforme príde neskôr) ktorý vyzerá veľmi uhladene a štíhlo. Pomáha tomu najmä nízka a dlhá kapota a úzke svetlá.

Medzigeneračne narástlo A o 12 centimetrov a hoci sa to celkom nepodpísalo na vnútornom priestore, zvonku je vďaka tomu elegantnejšie. O to skôr však aj relatívne veľké osemnásťpalcové kolesá vyzerajú v pomere ku karosérii drobne.

Z detailov chválime výborne svietiace predné LED svetlá, ktoré môžu mať aj adaptívne funkcie ako väčšie modely značky a masku chladiča s akýmsi 3D efektom. Jej čistenie od hmyzu však vyzerá, ako nočná mora.

Zvláštne je rozhodnutie značky nadizajnovať modely CLS a A tak, aby spredu vyzerali prakticky rovnako - línie sú extrémne podobné, odlišný je len celkový tvar karosérie. Na rozdiel od luxusného štvordverového kupé ale nájdeme na modeli A podstatne viac dielov z nenalakovaného, čierneho plastu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GJU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5GJU na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE MARIÁN GIBA - Fórum

Nepleťme si dresy so štátnymi symbolmi

Oficiálne štátne symboly na dresoch sú skôr výnimkou.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

EKONOMIKA

Ako sa Čína stala hlavným vývozcom do celého sveta

Krajina vyváža tovar v biliónoch eur.

Blog Ineko

Biosimilárne lieky môžu ušetriť desiatky miliónov eur

Využívajú sa napríklad pri liečbe rakoviny či cukrovky.

Neprehliadnite tiež

Volvo V60 Cross Country dostane rodinu bližšie k prírode

Podvozok je zvýšený o 75 milimetrov.

Elektrický Nissan Leaf dobre vyzerá a dáva zmysel aj v Bratislave (test)

Bez snahy šetriť energiu prejde na jedno nabitie 220 kilometrov.

Palivo, ktoré Musk nazval hlúpym, sa pokúša vrátiť do hry

Je ľahšie, dostupné – a konečne pripravené konkurovať Tesle.

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.