Mercedes triedy A prekvapil dobrým motorom a gýčovým interiérom (test)

Verzia A 180 d je tichá a úsporná.

Mercedes-Benz triedy A. (Zdroj: Michael Kasarda)
Mercedes-Benz A 180 d - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)27 138 / 40 368
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)4,3 / 4,8
Objem batožinového priestoru (l)370
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2729; 4419; 1992; 1440

Hoci pri Mercedesoch zvykneme hovoriť, že smerovanie značky udáva najluxusnejšia trieda S, teraz to vyzerá, že si taktovku na chvíľu prevzala trieda A. Konkurent Audi A3 či Volkswagenu Golf totiž ukazuje dizajnový jazyk aj technologické smerovanie značky na najbližších pár rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý kontakt s Triedou A v nás zanechal veľmi dobré dojmy z pohonného ústrojenstva aj podvozka. Treba však byť opatrný pri výbere príplatkovej výbavy a od nového infotainmentového systému neočakávať zázraky.

Výbornú aerodynamiku vidíte aj počujete

Keď automobilka avizovala príchod novej triedy A, hovorila o tom, ako chce z áut odstraňovať nepotrebné linky a prelisy a ako sa celý dizajn mercedesov vyčistí. To sa úplne nepodarilo, čo je možno aj dobrá správa, pretože trieda A nevyzerá ako neforemný blob.

Trieda A je bežný malý hatchback (SUV na tejto platforme príde neskôr) ktorý vyzerá veľmi uhladene a štíhlo. Pomáha tomu najmä nízka a dlhá kapota a úzke svetlá.

Medzigeneračne narástlo A o 12 centimetrov a hoci sa to celkom nepodpísalo na vnútornom priestore, zvonku je vďaka tomu elegantnejšie. O to skôr však aj relatívne veľké osemnásťpalcové kolesá vyzerajú v pomere ku karosérii drobne.

Z detailov chválime výborne svietiace predné LED svetlá, ktoré môžu mať aj adaptívne funkcie ako väčšie modely značky a masku chladiča s akýmsi 3D efektom. Jej čistenie od hmyzu však vyzerá, ako nočná mora.

Zvláštne je rozhodnutie značky nadizajnovať modely CLS a A tak, aby spredu vyzerali prakticky rovnako - línie sú extrémne podobné, odlišný je len celkový tvar karosérie. Na rozdiel od luxusného štvordverového kupé ale nájdeme na modeli A podstatne viac dielov z nenalakovaného, čierneho plastu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GJU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GJU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Maďarič tvrdí, že Fico poprel byt na Vazovovej. V Smere o tom nevedia

Fico podľa Maďariča povedal, že v byte nebol.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Môže spôsobiť Dankova rigorózna práca koniec koalície?

Na vyvodenie dôsledkov už vyzývajú aj koaliční partneri.

KOMENTÁRE

Čo všetko sme nevedeli o našej slobode

Slobodu nestačí vdychovať ako paru v saune.

Neprehliadnite tiež

Turecké autobusy dostali motor z BMW

Okrem napájania elektromobilov slúžia batérie aj ako úložisko energie.

Kia Optima kombi je neprávom prehliadané auto (test)

Dojazd je reálnych 25-30 kilometrov.