SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

BMW Z4 zatiaľ prichádza iba v limitovanej edícii

Auto predstavil slovenský dizajnér Jozef Kabaň.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV, MONTEREY. Čakanie na malý roadster od BMW sa konečne skončilo. Automobilka na tradičnom stretnutí najkrajších áut z celého sveta Concours d'Elegance odhalila sériovú podobu modelu Z4.

Zatiaľ ide iba o malú ochutnávku pred jesenným autosalónom v Paríži, takže teraz sa verejnosti predstavila úvodná limitovaná verzia Z4 M40i First Edition.

Výsledok nie je iba tretím pokračovaním Z4, ale zároveň ide o spoločný projekt s Toyotou, ktorej prinesie oživenie športiaku Supra.

O kompletnej palete motorov a výbav BMW zatiaľ mlčí, známe sú len údaje úvodného modelu First Edition. Poháňa ho benzínový šesťvalec s výkonom 340 koní, ktorý bude tvoriť vrchol ponuky. Z nuly na sto kilometrov za hodinu zrýchli dvojmiestny roadster za 4,6 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Auto disponuje elektronicky nastaviteľnými tlmičmi aj zadným diferenciálom. Ideálny jazdný zážitok sľubuje, nízke ťažisko, posed v strede a rovnomerné rozloženie hmotnosti medzi obe nápravy v pomere 50:50.

Podobne ako limitované edície elektromobilu BMW i8, aj Z4 začína so špeciálnym oranžovým lakom Frozen Orange a čiernymi detailami M divízie. Celkový dojem dotvárajú čierne 19-palcové disky.

Prečítajte si tiež: BMW predstavilo roadster Z4 v takmer sériovej podobe Čítajte 

Aj interiér sa nesie v minimalistickom duchu a ako sa už na BMW patrí, prístrojová doska je orientovaná na vodiča.

Vystupujúci displej infotainmentu sa viditeľne zväčšil a pribudli aj digitálne budíky. Zaujímavý je tiež malý čiernobiely displej klimatizácie medzi vetracími otvormi v strede.

Auto predstavil šéfdizajnér BMW Jozef Kabaň, ktorý predtým navrhoval autá pre Škodu. Premiéra sériovej verzie prichádza presne rok po odhalení emotívnejšieho oranžového konceptu na rovnakom mieste. Podľa automobilky ide o moderné a výkonné vozidlo s čistými líniami, ktoré je ukážkou modernej predstavy o klasickom roadsteri.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 20 011
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 680
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 021
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 193
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 969
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


4 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


22 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: A dokonané bude
  2. Martin Borecky: Život je fajn
  3. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  4. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  5. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  7. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  8. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 241
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 683
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 194
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 019
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 873
  6. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 944
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 796
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 601
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu