SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Seat Alhambra je spomienka na dobré časy rodinných áut (test)

Praktická stránka je bezkonkurenčná.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Seat Alhambra 1,4 Sport - prehľad základných parametrov
Základná cena / Verzia od (eur)24 190 / 27 750
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)6,7 / 8
Objem batožinového priestoru (l)658
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2919; 4854; 1904; 1740

Deväťdesiate roky patrili v Európe vrcholnej ére minivanov, ktoré poskytovali veľkorysý priestor aj väčším rodinám. Lenže doba sa zmenila a veľké MPV už takmer úplne vymreli.

Buď odišli do dejín bez nástupcu alebo ich nepriamo nahradilo sedemmiestne SUV. Dokonca aj zakladateľ tohoto európskeho segmentu Renault Espace sa v poslednej generácii tvári ako crossover.

Dobrou správou pre milovníkov veľkých rodinných áut je fakt, že ešte zopár ortodoxných MPV v ponuke ostáva. Okrem Fordu Galaxy je to koncernová dvojica Volkswagen Sharan a Seat Alhambra.

Druhá generácia Alhambry nie je žiaden nováčik, predáva sa už osem rokov a jej životný cyklus sa pomaly chýli ku koncu. Okolo nástupcu je zatiaľ ticho, no predpokladá sa, že pôjde už o sedemmiestny crossover. Je tak ideálny čas si ešte užiť plnohodnotné MPV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Renault Espace dostal poriadny motor a zbavil sa detských chorôb (test) Čítajte 

Dizajn Alhambry bol vždy nenápadný až nudný. Krabicovitý tvar auta sa skôr zameriava na jeho funkčné využitie. Nie nadarmo je auto pomenované po komplexe maurských palácov v španielskom meste Granada. Keď prvýkrát vojdete dovnútra, tiež vás očarí impozantný priestor.

Alhambra je trochu ako transformer, diaľkovo totiž viete otvoriť bočné posuvné aj zadné výklopné dvere. Motorček vzadu musí zápasiť s váhou dverí, takže otváranie nešlo úplne plynulo, ale hlavne že bez zaseknutia.

S maximálnou variabilitou

Zatiaľ čo pri sedemmiestnych SUV máme väčšinou pocit, že tretí rad sedadiel je zbytočný a určený maximálne na prevoz detí, v Alhambre sedenie v kufri dáva zmysel. Celkom pohodlne sa vzadu usadí dospelá dvojica s výškou do 180 centimetrov a bude kam dať aj nohy, ale za predpokladu, že pasažieri pred vami sa trochu posunú dopredu.

Ani nastupovanie úplne dozadu nevyžaduje akrobatické zručnosti. Krajné sedadlá druhého radu sa dajú šikovne vyklopiť, takže miesta na nastupovanie je dostatok.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


4 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu