SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Seat Alhambra je spomienka na dobré časy rodinných áut (test)

Praktická stránka je bezkonkurenčná.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Seat Alhambra 1,4 Sport - prehľad základných parametrov
Základná cena / Verzia od (eur)24 190 / 27 750
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)6,7 / 8
Objem batožinového priestoru (l)658
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2919; 4854; 1904; 1740

Deväťdesiate roky patrili v Európe vrcholnej ére minivanov, ktoré poskytovali veľkorysý priestor aj väčším rodinám. Lenže doba sa zmenila a veľké MPV už takmer úplne vymreli.

Buď odišli do dejín bez nástupcu alebo ich nepriamo nahradilo sedemmiestne SUV. Dokonca aj zakladateľ tohoto európskeho segmentu Renault Espace sa v poslednej generácii tvári ako crossover.

Dobrou správou pre milovníkov veľkých rodinných áut je fakt, že ešte zopár ortodoxných MPV v ponuke ostáva. Okrem Fordu Galaxy je to koncernová dvojica Volkswagen Sharan a Seat Alhambra.

Druhá generácia Alhambry nie je žiaden nováčik, predáva sa už osem rokov a jej životný cyklus sa pomaly chýli ku koncu. Okolo nástupcu je zatiaľ ticho, no predpokladá sa, že pôjde už o sedemmiestny crossover. Je tak ideálny čas si ešte užiť plnohodnotné MPV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Renault Espace dostal poriadny motor a zbavil sa detských chorôb (test) Čítajte 

Dizajn Alhambry bol vždy nenápadný až nudný. Krabicovitý tvar auta sa skôr zameriava na jeho funkčné využitie. Nie nadarmo je auto pomenované po komplexe maurských palácov v španielskom meste Granada. Keď prvýkrát vojdete dovnútra, tiež vás očarí impozantný priestor.

Alhambra je trochu ako transformer, diaľkovo totiž viete otvoriť bočné posuvné aj zadné výklopné dvere. Motorček vzadu musí zápasiť s váhou dverí, takže otváranie nešlo úplne plynulo, ale hlavne že bez zaseknutia.

S maximálnou variabilitou

Zatiaľ čo pri sedemmiestnych SUV máme väčšinou pocit, že tretí rad sedadiel je zbytočný a určený maximálne na prevoz detí, v Alhambre sedenie v kufri dáva zmysel. Celkom pohodlne sa vzadu usadí dospelá dvojica s výškou do 180 centimetrov a bude kam dať aj nohy, ale za predpokladu, že pasažieri pred vami sa trochu posunú dopredu.

Ani nastupovanie úplne dozadu nevyžaduje akrobatické zručnosti. Krajné sedadlá druhého radu sa dajú šikovne vyklopiť, takže miesta na nastupovanie je dostatok.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5GWD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5GWD na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Seat

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Rodinné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Beata Javorcik
Momentka z Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson