Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI | |
---|---|
Základná cena / Verzia od (eur) | 27 690 / 43 090 |
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l) | 5,1 / 6,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 660 / 1 950 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 841; 4 856; 1 864; 1 477 |
Už od svojej prvej generácie bola najluxusnejšia Škoda vnímaná hlavne ako služobné auto. Najčastejšie sa na nej vozili rôzni manažéri, no vďaka dlhému rázvoru a bohatému priestoru bola tiež vďačným autom pre taxikárov.
S druhou generáciou prišla tiež v karosárskej verzii kombi, no nálepky manažérskeho sedanu sa stále celkom nezbavila. Možno iba tej časti "sedan".
Dnes je na trhu už tretí model, ktorý sa snaží osloviť zákazníkov aj prevedením Sportline. To sa snaží imidžu služobného vozu zbaviť športovejším vizuálom s odvážnejšími farbami a výmenou chrómu za jednoduchú čiernu.
Netvrdíme, že modely Sportline vyzerajú zle, to rozhodne nie. Ale Superbu stále najviac pristane jednoduchá elegancia.
Ani v sivej farbe nie je sivou myšou
Škoda Superb je považovaná za najkrajší model, ktorý v Škode vznikol v čase pôsobenia dizajnéra Jozefa Kabaňa. Práve on je zodpovedný za prechod od oblých tvarov k tým dnešným, dravším a hranatejším.
Vďaka dramatickým hranám je Superb autom, ktoré nepotrebuje výraznú farbu aby zaujalo. Práve naopak, pri jednoduchej šedej metalíze hrany ešte viac vyniknú.