SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Hyundai i30 už má po facelifte, dôvodom sú nové motory

Zmeny sa dotkli všetkých verzií.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT. Od predstavenia tretej generácie Hyundaiu i30 ešte neprešli ani dva roky a už automobilka predstavuje inovovanú verziu. Dôvod? Príchod nových motorov, ktoré sú schopné plniť prísnejšiu emisnú normu Euro 6d-Temp.

Na prvý pohľad sa takmer nič nemenilo, nový je predný nárazník, ktorý tvorí celú masku auta. Aj ten však už poznáme z verzie i30 Fastback. Má iný tvar denného LED svietenia aj falošnej mriežky po stranách nárazníka.

Dôležitá zmena je až pod kapotou. Je na automobilkách, ako sa postavia k prísnejším k sprísňovaniu emisných štandardov. Buď diesel škrtnú z ponuky, alebo investujú do vývoja čistejšieho a úspornejšieho, čo je aj prípad Hyundaiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do modelu i30 tak príde nový dieselový motor Smartstream s objemom 1,6 litra v troch výkonnostných verziách. Najslabší bude mať 96 koní a manuálnu šesťstupňovú prevodovku.

Stredne silný má výkon 116 koní a okrem manuálu môže byť kombinovaný so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.

Prečítajte si tiež: Hyundai i30 kombi je ideálne auto pre biznis aj rodinu (test) Čítajte 

Dieselový vrchol tvorí 136-koňový štvorvalec, ktorý je tiež k dispozícií aj s automatom 7DCT. Kombinovaná spotreba by podľa starej metodiky merania NEDC nemala presiahnuť päť litrov.

Zmena znamená, že všetky dieselové varianty sú po novom vybavené systémom selektívnej katalyckej redukcie, čo znamená potrebu dolievania AdBlue.

Úprave plniacej normy Euro 6d Temp sa nevyhli ani súčasné benzínové motory, ktoré vrátane hot hatchu Hyundai i30 N dostali filter pevných častíc.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie drobné zmeny na i30 sa týkajú napríklad dvoch nových farieb karosérie - modrej Stellar a šedej Olivine.

Vylepšením prešla aj konektivita na palube, príplatková osempalcový infotainment ponúka podporu Android Auto či Apple Car Play. Vodič tak môže robiť nastavenia cez dotykový displej, na volante, ale aj hlasovými pokynmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 674
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 335
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 8 025
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 486
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 181
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 674
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 968
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


22 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  2. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  3. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  4. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  5. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  6. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 222
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 249
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 079
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 291
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 163
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 959
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 795
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 364
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu