SME

Web straší umierajúcimi deťmi v autosedačkách. Berte ho s rezervou

Ohrozené sú predčasne narodené deti.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: auto.sme.sk)

"Po 2-hodinovej ceste v autosedačke sa dieťaťu zastavilo dýchanie. Túto chybu robí 90 percent rodičov," začína sa článok na slovenskom ženskom webe, ktorý je napísaný tak, že nejedna mamička z neho môže chytiť panický záchvat.

Text vyznieva, akoby každé dieťa, ktoré dlhšie sedí v autosedačke, bolo vystavené riziku úmrtia pre zástavu dýchania. "Túto chybu robí 90 percent rodičov" si niekto môže vysvetliť tak, že deväť z desiatich detí sa môže v autosedačke udusiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Článok necituje žiadne publicistické zdroje, nieto ešte odborné či vedecké publikácie. Len rozpráva príbeh jedného dieťaťa, ktorému sa po dlhšom pobyte v autosedačke zhoršil zdravotný stav.

Rozhodli sme sa pozrieť sa na zúbok téme autosedačiek a prísunu kyslíku vzduchu a riziku úmrtia pri sedení v autosedačke.

Je autosedačka riziko?

Článok opisuje príbeh trojtýždňovej dcérky Harper, ktorá mala po dlhšom čase strávenom v autosedačke problémy s dýchaním.

"Po tom, čo ju vybrali z auta a priniesli ju domov, zistili, že má modré pery, jej čeľuste boli pevne stisnuté a z úst a nosa jej vychádzala pena," píše sa v článku.

Prečítajte si tiež: Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede) Čítajte 

Viaceré zdroje citujú štúdiu, podľa ktorej môže pobyt v autosedačke spôsobiť mierne sťaženie dýchania v 20 percentách novorodencov - to však zďaleka neznamená, že pätine detí hrozia v autosedačke tragické následky.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdie obyčajne vychádzajú z tvrdenia, že ohrozené sú v prvom rade predčasne narodené deti a deti s vrodenými poruchami. Riziko pretrváva približne do šiestich mesiacov veku dieťaťa, potom sa úplne stráca.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5H5R na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Dieťa v aute

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 898
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 224
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 979
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 815
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 259
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 680
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 521
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 302
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu