V Škode Fabia už nájdete len trojvalce, BMW označuje štvorvalce číslami doteraz vyhradenými pre šesťvalce, desať- a dvanásťvalce z ponuky postupne vypadávajú. Svet sa postupne presúva od veľkých motorov k malým.
Aby mal menší motor rovnaký výkon ako väčší, výrobca k nemu pridá turbo. Dvojlitrové benzínové motory tak nahrádzajú 1,4- až 1,6-litrové, dvojlitrové štvorvalce dnes dosahujú výkon ako trojlitrové šesťvalce pred pár rokmi.
Motory s nízkym objemom vznikli v dobe, keď sa emisie merali podľa metodiky NEDC, podľa ktorej menší motor s turbom dokázal mať výrazne nižšiu spotrebu. V praxi však často žral rovnako veľa, ba niekedy viac.
Prvé verzie zmenšených motorov (1,4 TSI koncernu Volkswagen, 1,0 EcoBoost od Fordu) trápilo aj mnoho detských chýb, ktoré vyvolali pochybnosti o spoľahlivosti týchto malých motorov.