Zmenšovanie motorov nie je zlé, prináša aj výhody

Sú efektívne a lepšie sa s nimi jazdí.

Benzínový trojvalec radu Drive-E(Zdroj: Volvo)

V Škode Fabia už nájdete len trojvalce, BMW označuje štvorvalce číslami doteraz vyhradenými pre šesťvalce, desať- a dvanásťvalce z ponuky postupne vypadávajú. Svet sa postupne presúva od veľkých motorov k malým.

Aby mal menší motor rovnaký výkon ako väčší, výrobca k nemu pridá turbo. Dvojlitrové benzínové motory tak nahrádzajú 1,4- až 1,6-litrové, dvojlitrové štvorvalce dnes dosahujú výkon ako trojlitrové šesťvalce pred pár rokmi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Motory s nízkym objemom vznikli v dobe, keď sa emisie merali podľa metodiky NEDC, podľa ktorej menší motor s turbom dokázal mať výrazne nižšiu spotrebu. V praxi však často žral rovnako veľa, ba niekedy viac.

Prvé verzie zmenšených motorov (1,4 TSI koncernu Volkswagen, 1,0 EcoBoost od Fordu) trápilo aj mnoho detských chýb, ktoré vyvolali pochybnosti o spoľahlivosti týchto malých motorov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5H99 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5H99 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 684
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 742
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 312
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 444
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 777
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 773
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 249
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 189
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 271
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 491

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Neprehliadnite tiež

Podobu nového Renaultu Clio a Peugeotu 208 prezradila náhoda

Obe novinky sa oficiálne predstavia až na jar v Ženeve.

Šofér v Bratislave unikal polícii, nereagoval ani na varovné výstrely

Naháňačku ukončil náraz vozidla do vyvýšeného obrubníka.