Vietnamská automobilka VinFast sa predstavuje. Má šancu uspieť v Európe?

Stojí za ňou silná investičná spoločnosť.

(Zdroj: VinFast)

HANOJ, FRANKFURT. Keď sa na scéne objaví nová automobilka, vždy prichádza so smelými plánmi a my, ako milovníci áut, jej zvykneme držať palce.

Presadiť sa na zabehnutom trhu totiž nie je ľahké. So záujmom vždy sledujeme, či sa úspech dostaví alebo príde rýchly pád.

Jedným z najnovších prírastkov vo svete automobilov je značka VinFast z Vietnamu. Nepôjde pritom o výrobcu malosériových športiakov, práve naopak - VinFast chce v roku 2025 vyrábať pol milióna áut ročne, z toho polovicu pre zahraničný trh.

Znie to ako nereálny cieľ? Predpoklady na úspech sú a zatiaľ celkom vysoké. Kde sa teda vietnamská automobilka vzala a kto za ňou stojí?

Článok pokračuje pod video reklamou

VinFast je ďalším zrnkom z obrovskej investičnej skupiny Vingroup, pod ktorú v súčasnosti patrí 48 značiek. Jej zakladateľom je podnikateľ Phạm Nhật Vượng, ktorý za 25 rokov vo Vietname vybudoval silné impérium.

Od instantnej polievky k autám

Prečítajte si tiež: Lynk & Co predstavil ďalší model. Čínska značka príde do Európy už budúci rok

Vượng svoj prvý biznis odštartoval hneď po štúdiu v Moskve, keď v roku 1993 na Ukrajine založil spoločnosť Technocom, ktorá sa rýchlo stala lídrom vo výrobe instantných polievok a cestovín pod značkou Minvina.

Pred ôsmimi rokmi Vượng predal Minvinu potravinárskemu gigantu Nestlé za 150 miliónov dolárov a začal investovať v domácom Vietname.

Najbohatšiemu mužovi vo Vietname hrala do karát rýchlo sa rozvíjajúca ekonomika v krajine, a tak dnes investičná spoločnosť Vingroup úspešne operuje v oblasti developmentu, školstva, zdravotníctva, či zábavných parkov.

Spolupráca so skúsenými

V portfóliu jej však zatiaľ chýbal automobilový priemysel. Ako to už pri nováčikoch v automobilovom priemysle chodí, využívajú spoluprácu so zabehnutými spoločnosťami.

VinFast sa preto dohodol s General Motors na strategickej spolupráci a prevzal továreň v meste Hanoi, kde sa vyrábajú Chevrolety a v minulosti aj u nás známe autá Daewoo. Na vývoji vietnamských áut sa podieľajú aj nemecké spoločnosti, ako BMW, Siemens, Bosch, Durr, či Schuler.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5HBE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5HBE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 775
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 251
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 017
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 516
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 027
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 417
  8. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 931
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 3 257

Téma: Autosalón Paríž 2018


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rybanič chce posudok z európskeho súdu

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

SVET

Mier nestačil. Kokaínu v Kolumbii je najviac v histórii

Farmári sa koky nechcú vzdať, povstalcov nahradia kartely.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Rozprávať nestačí, Fico potrebuje niečo vyhrať

Na jeho minulosť volič tak ľahko nezabudne.

Neprehliadnite tiež

Palivo, ktoré Musk nazval hlúpym, sa pokúša vrátiť do hry

Je ľahšie, dostupné – a konečne pripravené konkurovať Tesle.

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.