Dnes už legendárny motor W16 sa po prvý raz objavil už pred trinástimi rokmi v známom Veyrone, celým názvom Bugatti Veyron EB 16.4. Čísla v názve znamenajú práve počet valcov a počet turbodúchadiel.

V tejto prvej verzii mal šestnásťvalec s objemom osem litrov výkon "iba" 1 001 konských síl. V roku 2010 sa dočkal prvého zvýšenia výkonu, na 1 200 koní pre model Veyron Super Sport.
Mnohých prekvapilo, že rovnaká pohonná jednotka sa dostala aj do modelu Chiron, dnes už aj Divo. V dobe, kedy hyperšporty ťažia z elektrifikácie a najnovších technológii pôsobí obrovský šestnásťvalec zastaralo.
Motor, ktorý sa montuje do modelov Chiron a Divo disponuje okrúhlym výkonom 1 500 koní. Sila mu teda rozhodne nechýba, no pri takomto výkone si motor vypýta aj viac paliva. A viac paliva znamená viac emisii.
V dobe stále prísnejších emisných štandardov tak pre tento motor už miesto neostáva. Rovnaký názor má aj riaditeľ Bugatti Stephan Winkelmann, ktorý pre austrálsky web CarAdvice prezradil, že motor sa nástupcu nedočká.