Chevrolet Camaro je auto, v ktorom hrmí a rádio sa nezapína

Výnimočný je najmä osemvalec s krásnym zvukom.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Chevrolet Camaro 2SS Convertible V8
Základná cena / Verzia od (eur)56 406 / 61 971
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)11,5 / 17,8
Objem batožinového priestoru (l)207
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2811; 4783; 1900; 1340

Pri niektorých autách, ktoré testujeme, si občas hovoríme, že sú síce fajn, ale zároveň také nepraktické a drahé, že by sme si ich reálne nikdy nekúpili. Potom sú tu také autá, pri ktorých sa ľudia pozerajú na spotrebu a počítajú koľko litrov batožiny sa im do kufra zmestí.

A potom je tu ešte Chevrolet Camaro.

Čo si budeme hovoriť, Camaro je americká legenda, sen mnohých chlapcov a odveký súper Fordu Mustang. Patrí do kategórie áut, ktoré dostali prezývku muscle cars.

Spoznáte ich podľa dvojdverovej karosérie typu fastback, poriadneho osemvalca, zadného náhonu a amerického rodného listu. Nič viac na identifikáciu netreba.

Článok pokračuje pod video reklamou

Svaly Camaru naozaj nechýbajú, dlhá kapota a pohľad do spätného zrkadla, ktorý z tretiny zaberajú svalnaté zadné blatníky, je na nezaplatenie. Navyše nejde o žiadneho drobca, s dĺžkou takmer 4,8 metra ho nemáte šancu na ceste prehliadnuť a rozhodne ani prepočuť.

Kým sa dostaneme k tomu, aké Camaro vlastne je, ešte si pripomeňme, že aktuálne je na trhu šiesta generácia, s ktorou Chevrolet minulý rok oslávil 50. narodeniny Camara. Ak sa pozriete na Mustang a Camaro zo začiatku 90. rokov, zrejme by ste americké legendy sotva spoznali. Našťastie v súčasnosti opäť nesú retro črty prvých modelov zo 60. rokov.

Slnečno, s občasným hrmením

Camaro sme mali požičané iba na pár dní, ale jazdiť s ním v Bratislave je ako žiť v nejakom paralelnom svete.

Zo všetkých strán sa na vás valia správy o znižovaní emisií, prechode na úsporné trojvalce. Vy si zatiaľ bez najmenších výčitiek sedíte v aute, ktoré má pod kapotou 453-koňový osemvalec a pri zošliapnutí pedála spôsobuje v uliciach hrmenie aj za jasného počasia.

Dvojdverový fastback s pevnou strechou je možno väčšia klasika, ale mať Camaro v otvorenej verzii Convertible zanecháva lepší pôžitok z jazdy. Plátená strecha sa sťahuje automaticky, ale trochu jej to trvá, akoby auto dávalo šancu okoloidúcim, aby si tento pohľad dosýta vychutnali.

Počasie nám prialo, no s frajersky vyloženou rukou na dverách bol problém. Camaro je tak správne americký robustné a línia bočných okien začína vysoko.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HMN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HMN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Americké autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kabriolety

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.