Chevrolet Camaro je auto, v ktorom hrmí a rádio sa nezapína

Výnimočný je najmä osemvalec s krásnym zvukom.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Chevrolet Camaro 2SS Convertible V8
Základná cena / Verzia od (eur)56 406 / 61 971
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)11,5 / 17,8
Objem batožinového priestoru (l)207
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2811; 4783; 1900; 1340

Pri niektorých autách, ktoré testujeme, si občas hovoríme, že sú síce fajn, ale zároveň také nepraktické a drahé, že by sme si ich reálne nikdy nekúpili. Potom sú tu také autá, pri ktorých sa ľudia pozerajú na spotrebu a počítajú koľko litrov batožiny sa im do kufra zmestí.

A potom je tu ešte Chevrolet Camaro.

Čo si budeme hovoriť, Camaro je americká legenda, sen mnohých chlapcov a odveký súper Fordu Mustang. Patrí do kategórie áut, ktoré dostali prezývku muscle cars.

Spoznáte ich podľa dvojdverovej karosérie typu fastback, poriadneho osemvalca, zadného náhonu a amerického rodného listu. Nič viac na identifikáciu netreba.

Článok pokračuje pod video reklamou

Svaly Camaru naozaj nechýbajú, dlhá kapota a pohľad do spätného zrkadla, ktorý z tretiny zaberajú svalnaté zadné blatníky, je na nezaplatenie. Navyše nejde o žiadneho drobca, s dĺžkou takmer 4,8 metra ho nemáte šancu na ceste prehliadnuť a rozhodne ani prepočuť.

Kým sa dostaneme k tomu, aké Camaro vlastne je, ešte si pripomeňme, že aktuálne je na trhu šiesta generácia, s ktorou Chevrolet minulý rok oslávil 50. narodeniny Camara. Ak sa pozriete na Mustang a Camaro zo začiatku 90. rokov, zrejme by ste americké legendy sotva spoznali. Našťastie v súčasnosti opäť nesú retro črty prvých modelov zo 60. rokov.

Slnečno, s občasným hrmením

Camaro sme mali požičané iba na pár dní, ale jazdiť s ním v Bratislave je ako žiť v nejakom paralelnom svete.

Zo všetkých strán sa na vás valia správy o znižovaní emisií, prechode na úsporné trojvalce. Vy si zatiaľ bez najmenších výčitiek sedíte v aute, ktoré má pod kapotou 453-koňový osemvalec a pri zošliapnutí pedála spôsobuje v uliciach hrmenie aj za jasného počasia.

Dvojdverový fastback s pevnou strechou je možno väčšia klasika, ale mať Camaro v otvorenej verzii Convertible zanecháva lepší pôžitok z jazdy. Plátená strecha sa sťahuje automaticky, ale trochu jej to trvá, akoby auto dávalo šancu okoloidúcim, aby si tento pohľad dosýta vychutnali.

Počasie nám prialo, no s frajersky vyloženou rukou na dverách bol problém. Camaro je tak správne americký robustné a línia bočných okien začína vysoko.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HMN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HMN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Americké autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kabriolety

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Agent 007 sa celé roky predstavoval zle. Jeho pravé meno je iné

V archívoch objavili skutočného Jamesa Bonda.

KOŠICE KORZÁR

Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť

Zlodejov nasnímala kamera, no nebola inštalovaná v súlade so zákonom.

Podcast Dejiny

Historici ho označujú za najväčšieho vojvodcu a stratéga staroveku

Alexander Veľký stále fascinuje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.