Po posledných troch rokoch, kedy predaj osobných automobilov u nás medziročne klesal, nastal v minulom roku konečne obrat k lepšiemu. Celkový výsledok 69 665 automobilov síce nie je rekordom, v roku 1996 sa predalo 74 705 automobilov, medziročný rast však
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
predstavuje takmer 27,3 %. Nadpolovičný podiel na trhu si tradične udržuje Škoda (52,8 %), minulý rok však bol predovšetkým rokom nástupu francúzskych značiek. Výrazný rast totiž zaznamenal Renault (+ 4866 automobilov, resp. 222,5 %), vďaka čomu sa v rebríčku značiek dostal už na druhé miesto. Veľmi dobrý výsledok dosiahol aj Citroën, ktorý predaj medziročne zvýšil o 1209 automobilov (+193,8 %).
Navyše ani Peugeot si neviedol zle, v porovnaní s predchádzajúcom dvojicou však získal menej (+41,8 %). Úspešne môžu uplynulý rok hodnotiť aj vo Volkswagene. Napriek tomu, že sa v priebehu roka museli vyrovnať so stratou modelového radu Polo, sa im totiž podarilo predaj medziročne zvýšiť o 36,7 %. Opäť sa tak potvrdilo veľmi dobré postavenie značky u nás. Zvlášť pozícia modelu Passat v strednej triede je pre konkurentov nedostižná, na celkovom predaji triedy má podiel 35,6 %. Z desiatky najobľúbenejších značiek si polepšili aj Opel (53,2 %), Toyota (45,6 %), Fiat (23,9 %) a Seat (10,1 %), a tak jediným kto z veľkých stratil, bolo Daewoo (- 41,7%).