SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Hyundai Terracan – na cesty i do ťažšieho terénu

Približne rok po predstavení modelu ľahkých športovo-úžitkových automobilov Santa Fé posilňuje kórejský Hyundai svoje postavenie v tomto segmente trhu úplne novým, väčším a „terénnejším“ typom Terracan


. Terracan by v preklade mohlo znamenať „kráľ zeme“, z čoho je zrejmé, že výrobca ho určil na zdolávanie aj náročnejších a ťažkých terénov. Pre renomovaných výrobcov terénnych automobilov pripravil tak Hyundai zdatného konkurenta.

Plnohodnotný automobil do terénu zaujme už na pohľad športovým a robustným vzhľadom, vpredu mohutnou maskou chladiča so zvislým rebrovaním. Na príslušnosť k značke upozorňuje znak so zošikmeným písmenom H v strede masky. V zadnej časti zaujme mohutný nárazník, spojler vo farbe karosérie a kombinované svetlá, ktoré dotvárajú jednoduchý vzhľad a podčiarkujú eleganciu automobilu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Základnou pohonnou jednotkou Terracanu je preplňovaný vznetový motor s objemom 2,9 l, s medzichladičom stlačeného vzduchu a priamym vstrekovaním systémom Common Rail s výkonom 110 kW/150 k. Druhou pohonnou jednotkou je zážihový šesťvalec 3,5 V6 s výkonom 143 kW/195 k. Poháňajú štandardne kolesá zadnej nápravy, alebo samočinne aktivovaným pohonom všetky kolesá, prípadne manuálne priradením sa zapája pohon všetkých kolies - aj za jazdy do rýchlosti 80 km/h.
Hyundai Terracan má rázvor náprav väčší ako má napríklad Nissan Terrano alebo aj Jeep Grand Cherokee, a svojimi vonkajšími rozmermi a veľkosťou interiéru sa radí medzi veľké off roady. Disponuje na predných i zadných sedadlách dostatočným priestorom i pohodlím pre všetkých cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne bohatá je aj základná výbava a komfort ponúkaný Terracanom. Vo výbave Elegance a Sport má kožené čalúnenie, vyhrievané predné sedadlá a elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča. Štandardnou je bederná opierka vodičovho sedadla. Delené a sklopné zadné sedadlá umožňujú variabilitu vnútorného priestoru a podľa potreby zväčšovať batožinový priestor.

Veľmi úspešne obstál Terracan v nárazových crash testoch Euro NCAP, kde získal najvyššie ohodnotenie 5 hviezdičiek, podobne obstál aj v testoch SINCAP na bočné nárazy a bezpečnosť vodiča a spolujazdca na predných sedadlách.
Na slovenský trh sa Hyunadai Terracan dostal v závere minulého roka a vzbudil u potenciálnych záujemcov o off-roady značnú pozornosť. So vznetovým 2,9 litrovým motorom sa predáva za cenu od 1 219 900 Sk, so zážihovým 3,5 V6 za 1 419 900 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 711
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 208
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 515
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 245
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 325
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


11 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


8 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  3. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 921
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 020
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 792
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 681
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 646
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu