SME

Alfa Romero 156 1,8 TS – limuzína na taliansky spôsob

Keď sa na jar roku 1997 predstavil sedan strednej triedy Alfa Romeo 156, vzbudil veľkú pozornosť i nadšenie odborníkov i motoristických nadšencov. Stopäťdesiatšestka obnovila zachádzajúcu éru slávnej talianskej značky


. Afla Romeo novej generácie s modelom 156 vystúpila na najvyšší európsky trón, keď sa táto športová limuzína stala európskym automobilom roku. Ani po takmer piatich rokoch, aj keď po nej nasledovali dva ďalšie modelové rady značky a odvodenina kombi Sportwagom, Alfa 156 nestratila nič zo svojho lesku. A tak možnosť testovať verziu s motorom 1,8 Twin Spark, auto s vytrénovanými svalmi šprintéra, ale zároveň aj bežca na stredné či vytrvalostné trate, ktorý dosiahne na  rýchlomeri stovku za 9,4 sekundy a najvyššiu rýchlosť 210 km/h, sme uvítali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Bledozelená metalizovaná Alfa 156 1,8 TS s priečne vpredu uloženou pohonnou jednotkou disponovala vcelku s úctyhodným výkonom 144 k. Je akýmsi zlatým stredom medzi slabšou verziou s motorom 1,6 l (120 k) a výkonnejším dvojlitrom (155 k), prípadne vidlicovým šesťvalcom 2,5 l (170 k). Výkonom i dynamikou sa pýšia aj úsporné dieselové verzie so štvor- a päťvalcovými motormi 1,9 JTD a 2,4 JTD s priamym vstrekovaním nafty. Tieto štvordverové trojpriestorové krásavice so stupňovitou zadnou časťou karosérie zdobí atraktívny dizajn, ktorý patrí tradične k prednostiam talianskych automobilov. Dynamický vzhľad zvýrazňuje klinovitá predná časť a dozadu stúpajúce bočné línie. Športový vzhľad blízky karosérii kupé budia napríklad šikovne ukryté kľučky zadných dverí. Okrem atraktívneho dizajnu táto športová limuzína ponúka aj vynikajúce dynamické a jazdné vlastnosti, komfort a bohatú štandardnú výbavu.

SkryťVypnúť reklamu


Tá okrem dvoch čelných airbagov má v operadlách sedadiel aj dva bočné, klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, kvalitnú audiosústavu, elektrické sťahovanie bočných okien vpredu i vzadu, výškovo i osovo nastaviteľný volant s dreveným vencom, imobilizér, atermické sklá a ďalšie fajnovosti. Samozrejmosťou je ABS s EBD, bezpečnostné pásy s elektronickým a predpínanímm, ale aj systém protipožiarnej ochrany. Športový duch v atraktívnom interiéri Alfy Romeo zvýrazňujú analógové prístroje s bielymi ciferníkmi na tradičnom mieste pred vodičom a „budíky“ na stredovom paneli privrátené k vodičovi a anatomicky tvarované sedadlá „a la rekaro“ s výrazne vystupujúcimi bokmi. Malým kontrastom je ich príjemné zamatové čalúnenie. Nie nadrozmerný, ale dostačujúci batožinový priestor poslúži ako u každého sedana – nevojdú sa síce doň objemné predmety a chýba aj plné prepojenie batožinového priestoru s kabínou. Zato otvor strednej lakťovej opierky umožňuje napríklad prevážanie lyží.

SkryťVypnúť reklamu

Vo výborne izolovanom a odhlučnenom interiéri vynikne  melódia výkonného motora. Vlastne počuť ho len pri prudšej akcelerácii, keď ručička na otáčkomeri prekročí 4000. V tomto režime je jazda neopakovateľným zážitkom. Pridanie a ubratie plynu sprevádza primerané zrýchľovanie a spomaľovanie zákrutami sa šinúceho automobilu, ktorého tvrdšie naladený podvozok a tuhá karoséria poslušne a precízne reagujú na povely spoza volantu. Športovým a dynamickým vlastnostiam a režimu jazdy zodpovedá aj spotreba. Netreba sa však príliš krotiť, aby sa držala medzi 8 – 10 l/100 km. Nám v teste palubný počítač vypísal k našej spokojnosti účet na 8,8 l/100 km.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Alfa Romeo 156 1,8 TS Progression 

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci s elektrohydraulickým časovaním. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1747 cm3, vŕtanie a zdvih 82/82,7 mm. Kompresný pomer 10,3:1. Najväčší výkon 106 kW/144 k pri otáčkach 6500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 169 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,91 – 2,24 – 1,52 - 1,16 - 0,92, R 3.91, stály prevod hnanej nápravy 3,73.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 15.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverový päťmiestny sedan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4430/1745/1415 mm, rázvor náprav 2595 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1511/1506 mm. Pohotovostná hmotnosť 1230 kg. Objem batožinového priestoru 378 l. Objem palivovej nádrže 63 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 210 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,4/6,4/8,2 l/100 km.

Cena: základný model  916 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,4 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) – 6,2/8,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,4/13,4 s
Max.  rýchlosť  210 km/h
Spotreba počas testu 8,8 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Audi A4 2,0
Zdvih. objem 1984 cm³
Výkon 96 kW/130 k
Krút. mom. 195 Nm
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 212 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,9 l/100 km
Cena 1 102 300  Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW 318i
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 105 kW/143 k
Krút. mom. 200 - 3750 Nm
0 – 100 km/h 9,3 s
Max. rých. 218 km/h
Spotreba mesto 10,2 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 1 169 080 Sk                                   

Ford Mondeo 2,0 Trend
Zdvih. objem 1999 cm³
Výkon 107 kW/145 k
Krút. mom. 190 Nm
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 11,6 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 8,0 l/100 km
Cena  917 300 Sk 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

                          

 

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 115
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 213
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 344
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 061
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 642
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 308
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 165
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  2. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  3. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  4. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  5. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  6. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  7. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  8. Martin Turčan: Prečo rušia práve 17. November?!
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 37 798
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 21 877
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 642
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 513
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 576
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 387
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 785
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 596
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
reklama
SkryťZatvoriť reklamu