Seat Ibiza FR 1,5 TSI EVO - prehľad základných parametrov | |
Cena verzie od (eur) | 15 860 |
Spotreba výrobca / test (l) | 4,9 / 7,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 355 |
Rozmery - dĺžka, šírka, výška (mm) | 4 059, 1 780, 1 444 |
Na test Seatu Ibiza FR sme sa v redakcii tešili hneď z dvoch dôvodov. Prvý bol ten, že Ibiza s trojvalcovým motorom, ktorú sme testovali začiatkom tohto roku, nás prekvapila najmä svojou agilnosťou.
Druhým dôvodom bolo, že športovo ladená verzia FR mala pod kapotou úplne nový štvorvalec s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm. To sú na B-segment veľmi slušné hodnoty.
Počas týždňového testu nás Ibiza FR presvedčila, že dokáže jazdiť mimoriadne svižne a svoj športový charakter nezaprie.
Zároveň však potvrdila, že nie je žiaden hot-hatch. Nemá záujem byť náhradou za rally auto a lepšie sa cíti v mestskej premávke.
Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test) ČítajteTvári sa športovo
Dizajn Seatu Ibiza FR je vskutku podarený. Auto už na prvý pohľad ukazuje športového ducha.
Nami testovaný kus mal navyše neprehliadnuteľnú oranžovú metalízu a spätné zrkadlá lakované načierno. Kombinácia, ktorá sa Ibize hodí.
Prednej maske dominujú trojuholníkové LED svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly s prisvetľovaním zákrut.
Dopĺňa ich dvojica mriežok, pričom v spodnej nachádzame radarový systém Front Assist so sledovaním okolia a núdzovým brzdením v prípade prekážky.
Zaujímavosťou je, že tento pomerne luxusný prvok výbavy, má Ibiza už od základnej výbavy.