Seat Ibiza FR 1,5 TSI EVO - prehľad základných parametrov | |
Cena verzie od (eur) | 15 860 |
Spotreba výrobca / test (l) | 4,9 / 7,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 355 |
Rozmery - dĺžka, šírka, výška (mm) | 4 059, 1 780, 1 444 |
Na test Seatu Ibiza FR sme sa v redakcii tešili hneď z dvoch dôvodov. Prvý bol ten, že Ibiza s trojvalcovým motorom, ktorú sme testovali začiatkom tohto roku, nás prekvapila najmä svojou agilnosťou.
Druhým dôvodom bolo, že športovo ladená verzia FR mala pod kapotou úplne nový štvorvalec s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm. To sú na B-segment veľmi slušné hodnoty.
Počas týždňového testu nás Ibiza FR presvedčila, že dokáže jazdiť mimoriadne svižne a svoj športový charakter nezaprie.
Zároveň však potvrdila, že nie je žiaden hot-hatch. Nemá záujem byť náhradou za rally auto a lepšie sa cíti v mestskej premávke.

Tvári sa športovo
Dizajn Seatu Ibiza FR je vskutku podarený. Auto už na prvý pohľad ukazuje športového ducha.
Nami testovaný kus mal navyše neprehliadnuteľnú oranžovú metalízu a spätné zrkadlá lakované načierno. Kombinácia, ktorá sa Ibize hodí.
Prednej maske dominujú trojuholníkové LED svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly s prisvetľovaním zákrut.
Dopĺňa ich dvojica mriežok, pričom v spodnej nachádzame radarový systém Front Assist so sledovaním okolia a núdzovým brzdením v prípade prekážky.
Zaujímavosťou je, že tento pomerne luxusný prvok výbavy, má Ibiza už od základnej výbavy.