Seat Ibiza FR nemá v segmente konkurenciu (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Seat Ibiza FR (Zdroj: Daniel Balucha)
Seat Ibiza FR 1,5 TSI EVO - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)15 860
Spotreba výrobca / test (l)4,9 / 7,1
Objem batožinového priestoru (l)355
Rozmery - dĺžka, šírka, výška (mm)4 059, 1 780, 1 444

Na test Seatu Ibiza FR sme sa v redakcii tešili hneď z dvoch dôvodov. Prvý bol ten, že Ibiza s trojvalcovým motorom, ktorú sme testovali začiatkom tohto roku, nás prekvapila najmä svojou agilnosťou.

Druhým dôvodom bolo, že športovo ladená verzia FR mala pod kapotou úplne nový štvorvalec s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm. To sú na B-segment veľmi slušné hodnoty.

Článok pokračuje pod video reklamou

Počas týždňového testu nás Ibiza FR presvedčila, že dokáže jazdiť mimoriadne svižne a svoj športový charakter nezaprie.

Zároveň však potvrdila, že nie je žiaden hot-hatch. Nemá záujem byť náhradou za rally auto a lepšie sa cíti v mestskej premávke.

Prečítajte si tiež: Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test)

Tvári sa športovo

Dizajn Seatu Ibiza FR je vskutku podarený. Auto už na prvý pohľad ukazuje športového ducha.

Nami testovaný kus mal navyše neprehliadnuteľnú oranžovú metalízu a spätné zrkadlá lakované načierno. Kombinácia, ktorá sa Ibize hodí.

Prednej maske dominujú trojuholníkové LED svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly s prisvetľovaním zákrut.

Dopĺňa ich dvojica mriežok, pričom v spodnej nachádzame radarový systém Front Assist so sledovaním okolia a núdzovým brzdením v prípade prekážky.

Zaujímavosťou je, že tento pomerne luxusný prvok výbavy, má Ibiza už od základnej výbavy.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HPB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HPB na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.