SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Seat Ibiza FR nemá v segmente konkurenciu (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Seat Ibiza FR (Zdroj: Daniel Balucha)
Seat Ibiza FR 1,5 TSI EVO - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)15 860
Spotreba výrobca / test (l)4,9 / 7,1
Objem batožinového priestoru (l)355
Rozmery - dĺžka, šírka, výška (mm)4 059, 1 780, 1 444

Na test Seatu Ibiza FR sme sa v redakcii tešili hneď z dvoch dôvodov. Prvý bol ten, že Ibiza s trojvalcovým motorom, ktorú sme testovali začiatkom tohto roku, nás prekvapila najmä svojou agilnosťou.

Druhým dôvodom bolo, že športovo ladená verzia FR mala pod kapotou úplne nový štvorvalec s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm. To sú na B-segment veľmi slušné hodnoty.

Počas týždňového testu nás Ibiza FR presvedčila, že dokáže jazdiť mimoriadne svižne a svoj športový charakter nezaprie.

Zároveň však potvrdila, že nie je žiaden hot-hatch. Nemá záujem byť náhradou za rally auto a lepšie sa cíti v mestskej premávke.

Prečítajte si tiež: Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test) Čítajte 

Tvári sa športovo

Dizajn Seatu Ibiza FR je vskutku podarený. Auto už na prvý pohľad ukazuje športového ducha.

Nami testovaný kus mal navyše neprehliadnuteľnú oranžovú metalízu a spätné zrkadlá lakované načierno. Kombinácia, ktorá sa Ibize hodí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prednej maske dominujú trojuholníkové LED svetlomety s dvojitou optikou a svetlá do hmly s prisvetľovaním zákrut.

Dopĺňa ich dvojica mriežok, pričom v spodnej nachádzame radarový systém Front Assist so sledovaním okolia a núdzovým brzdením v prípade prekážky.

Zaujímavosťou je, že tento pomerne luxusný prvok výbavy, má Ibiza už od základnej výbavy.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HPB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5HPB na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Seat

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.