SME

Kupujeme ojazdené auto: Citroen Xantia

Synonymom tohto automobilu je komfort. Citroen Xantia dokáže uspokojiť aj najnáročnejšieho majiteľa veľkým a výborne riešeným interiérom. Systém hydropneumatického pruženia znamená pre posádku maximálne pohodlie


. Xantia je po príchode nástupcu v podobe C5 aj z finančných dôvodov zaujímavou alternatívou pre všetkých, ktorí chcú siahnuť po vozidle strednej triedy.

Limuzína s benzínovým motorom po prvý raz opustila výrobnú linku v júli 1993. O štyri mesiace neskôr už bola k dispozícii aj verzia s turbodieselovým motorom. Kombi a diesel vyžadujú pri kúpe viac prostriedkov, avšak v tomto prípade sa oplatí priplatiť si. Kombi, známe pod názvom Break, sa dizajnérom mimoriadne vydarilo. Priestranný interiér a kapacita batožinového priestoru spĺňajú všetky očakávania. Nezanedbateľná je aj možnosť výhodného opätovného predaja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výhodou dieselových verzií je ich výkon a úspornosť. Z hľadiska bezpečnostnej výbavy je najvhodnejšou voľbou automobil vyrobený po roku 1996, prípadne 1998. Pohľad do štatistiky ADAC a výsledkov pravidelných kontrol Dekra hovorí o vysokej spoľahlivosti. Skutočne závažné poruchy sa vyskytujú veľmi zriedkavo a Xantia je dostatočne odolná aj voči korózii.

V prípade opráv je však dobré počítať s istou rezervou vzhľadom na vysoké ceny náhradných dielov a servisu.

Typické slabé miesta
poruchový alternátor, chladiaci systém, elektrická sústava, korózia výfukovej sústavy, netesnosti hydropneumatického systému

+
veľmi komfortné pruženie
veľký  a variabilný batožinový priestor
priestranná karoséria
bezpečné jazdné vlastnosti
bohatá sériová výbava

SkryťVypnúť reklamu

-
horší výhľad z karosérie
dielenské spracovanie
zlé vetranie
hlučný podvozok

Odporúčané druhy motorov
1,8 l štvorvalcový s výkonom 101 alebo 110 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
2,0 l štvorventilový s výkonom 132 k. Silný, spotreba 9 - 10 l/100 km.
1,9 l turbodiesel s výkonom 90 k. Elastický a úsporný. Menej kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km
2,0 l HDI turbodiesel s výkonom 90 alebo 109 k s priamym vstrekovaním Common-Rail. Veľmi kultivovaný, temperamentný a úsporný. Spotreba 7-8 l/100 km.

Ceny
ojazdených automobilov Citroën Xantia zodpovedajú základnému modelu so základnou výbavou, na trhu sa však môžu podľa motora, výbavy a príplatkov líšiť

R. v. 2001 - 571 000 Sk
R. v. 2000 - 476 500 Sk
R. v. 1999 - 690 600 Sk
R. v. 1998 - 624 200 Sk
R. v. 1997 - 257 600 Sk
R. v. 1996 - 213 100 Sk
R. v. 1995 - 174 200 Sk
R. v. 1994 - 147 100 Sk
R. v. 1993 - 128 100 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtom najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Autor: Martina Skurková; pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 287
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 955
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 353
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 137
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 199
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  2. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  3. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  4. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  5. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  6. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  7. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  8. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 417
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 534
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 839
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 283
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 911
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 456
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu