SME

Audi e-tron je ďalšie elektrické SUV s dojazdom 400 kilometrov

Audi zdôrazňuje praktickosť.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Výhody elektromobilu by sme mali pocítiť aj pri každodennom využívaní. Hovorí to Audi, ktoré práve predstavilo model e-tron quattro, svoje vôbec prvé čisto elektrické auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Audi e-tron quattro je SUV veľkostne zapadajúce medzi modely Q5 a Q7. Na pomery bežných SUV je o niečo nižšie, vďaka veľkej prednej maske a ostrým líniám ho vieme spoľahlivo identifikovať ako Audi, predná maska a silueta odkazuje na model Q8.

Pri predstavení modelu upozornili, že na e-trone sa na viacerých miestach - prednej maske, svetlách, kolesách - opakuje dizajnový prvok štyroch prúžkov. Najzaujímavejším detailom na karosérii sú kamery, ktoré môžu za príplatok nahradiť klasické spätné zrkadlá.

SkryťVypnúť reklamu

Audi je jednou zo značiek, ktorá tvrdí, že kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel prinesie do sériovej výroby ako vôbec prvá automobilka.

Dojazd 400 kilometrov v novom cykle

O pohon e-tronu sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 408 koní a krútiacim momentom 664 Newtonmetrov. Na stovku zrýchli elektromobil za 5,7 sekundy.

Prečítajte si tiež: Audi sa chce zbaviť spätných zrkadiel. Čoskoro ich nahradia kamery Čítajte 

Zaujímavosťou je tiež možnosť extrémne silnej rekuperácie - Audi hovorí, že spomaľovanie spätným získavaním energie pre batérie je v e-trone také silné, že na 90 percent prípadov spomaľovania nemusí auto vôbec použiť brzdy.

Ako naznačuje označenie quattro, poháňané sú všetky kolesá, hoci za bežných okolností bude e-tron skôr zadokolka. Vďaka tomu, že každú nápravu poháňa jeden elektromotor, vie riadiaca jednotka posielať výkon práve na tú nápravu, ktorá má lepšiu priľnavosť.

SkryťVypnúť reklamu

95-kilowatthodinová batéria by mala vystačiť na dojazd 400 kilometrov podľa meracieho cyklu WLTP, inžinieri z Audi pripúšťajú, že to môže byť až 450 kilometrov. e-tron je schopný sa dobíjať z až 150-kilowattovej rýchlonabíjačky, s ktorou sa e-tron nabije na 80 percent kapacity za 30 minút.

Vďaka batériovým článkom uloženým pod podlahou sľubuje Audi nízke ťažisko a preto aj veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Pohon do kabíny nezasahuje

V interiéri sa prejavia výhody elektrického pohonu naplno. Vďaka tomu, že elektromobil nepotrebuje stredový tunel kvôli výfuku či prevodovke sú v stredovej konzole hlboké odkladacie priestory, aj podlaha pred zadnými sedadlami je úplne plochá.

Samotné riešenie palubnej dosky s dvomi dotykovými displejmi vychádza z modelu A8.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor má objem 660 litrov. Na rozdiel od Mercedesu má e-tron aj malý úložný priestor pod prednou kapotou, no 60-litrová schránka poslúži najskôr na odkladanie nabíjacích káblov.

Načítavam video...

e-tron quattro sa bude vyrábať v Bruseli, automobilka by chcela doručiť prvé kusy zákazníkom ešte koncom tohto roka. Základná cena na nemeckom trhu bude 79 900 eur.

Ďalší elektromobil predstaví Audi budúci rok, pôjde o kupé-SUV s označením Sportback založené na modeli e-tron. Do roku 2025 chce značka ponúkať dokopy 12 elektroáut.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 614
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 107
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 116
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 635
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 256
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 295
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 158
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 776
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  2. Štefan Šturdzík: 350
  3. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  4. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  5. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  6. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  8. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 337
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 626
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 128
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 157
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 438
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 662
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 547
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 394
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu