SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Audi e-tron je ďalšie elektrické SUV s dojazdom 400 kilometrov

Audi zdôrazňuje praktickosť.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Výhody elektromobilu by sme mali pocítiť aj pri každodennom využívaní. Hovorí to Audi, ktoré práve predstavilo model e-tron quattro, svoje vôbec prvé čisto elektrické auto.

Audi e-tron quattro je SUV veľkostne zapadajúce medzi modely Q5 a Q7. Na pomery bežných SUV je o niečo nižšie, vďaka veľkej prednej maske a ostrým líniám ho vieme spoľahlivo identifikovať ako Audi, predná maska a silueta odkazuje na model Q8.

Pri predstavení modelu upozornili, že na e-trone sa na viacerých miestach - prednej maske, svetlách, kolesách - opakuje dizajnový prvok štyroch prúžkov. Najzaujímavejším detailom na karosérii sú kamery, ktoré môžu za príplatok nahradiť klasické spätné zrkadlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Audi je jednou zo značiek, ktorá tvrdí, že kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel prinesie do sériovej výroby ako vôbec prvá automobilka.

Dojazd 400 kilometrov v novom cykle

O pohon e-tronu sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 408 koní a krútiacim momentom 664 Newtonmetrov. Na stovku zrýchli elektromobil za 5,7 sekundy.

Prečítajte si tiež: Audi sa chce zbaviť spätných zrkadiel. Čoskoro ich nahradia kamery Čítajte 

Zaujímavosťou je tiež možnosť extrémne silnej rekuperácie - Audi hovorí, že spomaľovanie spätným získavaním energie pre batérie je v e-trone také silné, že na 90 percent prípadov spomaľovania nemusí auto vôbec použiť brzdy.

Ako naznačuje označenie quattro, poháňané sú všetky kolesá, hoci za bežných okolností bude e-tron skôr zadokolka. Vďaka tomu, že každú nápravu poháňa jeden elektromotor, vie riadiaca jednotka posielať výkon práve na tú nápravu, ktorá má lepšiu priľnavosť.

SkryťVypnúť reklamu

95-kilowatthodinová batéria by mala vystačiť na dojazd 400 kilometrov podľa meracieho cyklu WLTP, inžinieri z Audi pripúšťajú, že to môže byť až 450 kilometrov. e-tron je schopný sa dobíjať z až 150-kilowattovej rýchlonabíjačky, s ktorou sa e-tron nabije na 80 percent kapacity za 30 minút.

Vďaka batériovým článkom uloženým pod podlahou sľubuje Audi nízke ťažisko a preto aj veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Pohon do kabíny nezasahuje

V interiéri sa prejavia výhody elektrického pohonu naplno. Vďaka tomu, že elektromobil nepotrebuje stredový tunel kvôli výfuku či prevodovke sú v stredovej konzole hlboké odkladacie priestory, aj podlaha pred zadnými sedadlami je úplne plochá.

Samotné riešenie palubnej dosky s dvomi dotykovými displejmi vychádza z modelu A8.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor má objem 660 litrov. Na rozdiel od Mercedesu má e-tron aj malý úložný priestor pod prednou kapotou, no 60-litrová schránka poslúži najskôr na odkladanie nabíjacích káblov.

Načítavam video...

e-tron quattro sa bude vyrábať v Bruseli, automobilka by chcela doručiť prvé kusy zákazníkom ešte koncom tohto roka. Základná cena na nemeckom trhu bude 79 900 eur.

Ďalší elektromobil predstaví Audi budúci rok, pôjde o kupé-SUV s označením Sportback založené na modeli e-tron. Do roku 2025 chce značka ponúkať dokopy 12 elektroáut.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 074
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 854
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 232
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 436
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 427
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 208
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 903
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


7 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Prvé kusy MG ZS u bratislavského predajcu.

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


16 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Vlasta Žampová: O tom potom Béla Bugár - Harakter
  2. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  3. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  4. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  5. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  6. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  7. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  8. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 476
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 327
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 214
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 082
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 819
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 050
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 880
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu