SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Audi e-tron je ďalšie elektrické SUV s dojazdom 400 kilometrov

Audi zdôrazňuje praktickosť.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Výhody elektromobilu by sme mali pocítiť aj pri každodennom využívaní. Hovorí to Audi, ktoré práve predstavilo model e-tron quattro, svoje vôbec prvé čisto elektrické auto.

Audi e-tron quattro je SUV veľkostne zapadajúce medzi modely Q5 a Q7. Na pomery bežných SUV je o niečo nižšie, vďaka veľkej prednej maske a ostrým líniám ho vieme spoľahlivo identifikovať ako Audi, predná maska a silueta odkazuje na model Q8.

Pri predstavení modelu upozornili, že na e-trone sa na viacerých miestach - prednej maske, svetlách, kolesách - opakuje dizajnový prvok štyroch prúžkov. Najzaujímavejším detailom na karosérii sú kamery, ktoré môžu za príplatok nahradiť klasické spätné zrkadlá.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Audi je jednou zo značiek, ktorá tvrdí, že kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel prinesie do sériovej výroby ako vôbec prvá automobilka.

Dojazd 400 kilometrov v novom cykle

O pohon e-tronu sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 408 koní a krútiacim momentom 664 Newtonmetrov. Na stovku zrýchli elektromobil za 5,7 sekundy.

Prečítajte si tiež: Audi sa chce zbaviť spätných zrkadiel. Čoskoro ich nahradia kamery Čítajte 

Zaujímavosťou je tiež možnosť extrémne silnej rekuperácie - Audi hovorí, že spomaľovanie spätným získavaním energie pre batérie je v e-trone také silné, že na 90 percent prípadov spomaľovania nemusí auto vôbec použiť brzdy.

Ako naznačuje označenie quattro, poháňané sú všetky kolesá, hoci za bežných okolností bude e-tron skôr zadokolka. Vďaka tomu, že každú nápravu poháňa jeden elektromotor, vie riadiaca jednotka posielať výkon práve na tú nápravu, ktorá má lepšiu priľnavosť.

Skryť Vypnúť reklamu

95-kilowatthodinová batéria by mala vystačiť na dojazd 400 kilometrov podľa meracieho cyklu WLTP, inžinieri z Audi pripúšťajú, že to môže byť až 450 kilometrov. e-tron je schopný sa dobíjať z až 150-kilowattovej rýchlonabíjačky, s ktorou sa e-tron nabije na 80 percent kapacity za 30 minút.

Vďaka batériovým článkom uloženým pod podlahou sľubuje Audi nízke ťažisko a preto aj veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Pohon do kabíny nezasahuje

V interiéri sa prejavia výhody elektrického pohonu naplno. Vďaka tomu, že elektromobil nepotrebuje stredový tunel kvôli výfuku či prevodovke sú v stredovej konzole hlboké odkladacie priestory, aj podlaha pred zadnými sedadlami je úplne plochá.

Samotné riešenie palubnej dosky s dvomi dotykovými displejmi vychádza z modelu A8.

Skryť Vypnúť reklamu

Batožinový priestor má objem 660 litrov. Na rozdiel od Mercedesu má e-tron aj malý úložný priestor pod prednou kapotou, no 60-litrová schránka poslúži najskôr na odkladanie nabíjacích káblov.

Načítavam video...

e-tron quattro sa bude vyrábať v Bruseli, automobilka by chcela doručiť prvé kusy zákazníkom ešte koncom tohto roka. Základná cena na nemeckom trhu bude 79 900 eur.

Ďalší elektromobil predstaví Audi budúci rok, pôjde o kupé-SUV s označením Sportback založené na modeli e-tron. Do roku 2025 chce značka ponúkať dokopy 12 elektroáut.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 607
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 705
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 775
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 802
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 672
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 708
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 510
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 401
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 266
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 068
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Elektromobily, Autosalón Paríž 2018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.