SME
reklama

Audi e-tron je ďalšie elektrické SUV s dojazdom 400 kilometrov

Audi zdôrazňuje praktickosť.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Výhody elektromobilu by sme mali pocítiť aj pri každodennom využívaní. Hovorí to Audi, ktoré práve predstavilo model e-tron quattro, svoje vôbec prvé čisto elektrické auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Audi e-tron quattro je SUV veľkostne zapadajúce medzi modely Q5 a Q7. Na pomery bežných SUV je o niečo nižšie, vďaka veľkej prednej maske a ostrým líniám ho vieme spoľahlivo identifikovať ako Audi, predná maska a silueta odkazuje na model Q8.

Pri predstavení modelu upozornili, že na e-trone sa na viacerých miestach - prednej maske, svetlách, kolesách - opakuje dizajnový prvok štyroch prúžkov. Najzaujímavejším detailom na karosérii sú kamery, ktoré môžu za príplatok nahradiť klasické spätné zrkadlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Audi je jednou zo značiek, ktorá tvrdí, že kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel prinesie do sériovej výroby ako vôbec prvá automobilka.

Dojazd 400 kilometrov v novom cykle

O pohon e-tronu sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 408 koní a krútiacim momentom 664 Newtonmetrov. Na stovku zrýchli elektromobil za 5,7 sekundy.

Prečítajte si tiež: Audi sa chce zbaviť spätných zrkadiel. Čoskoro ich nahradia kamery Čítajte 

Zaujímavosťou je tiež možnosť extrémne silnej rekuperácie - Audi hovorí, že spomaľovanie spätným získavaním energie pre batérie je v e-trone také silné, že na 90 percent prípadov spomaľovania nemusí auto vôbec použiť brzdy.

Ako naznačuje označenie quattro, poháňané sú všetky kolesá, hoci za bežných okolností bude e-tron skôr zadokolka. Vďaka tomu, že každú nápravu poháňa jeden elektromotor, vie riadiaca jednotka posielať výkon práve na tú nápravu, ktorá má lepšiu priľnavosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

95-kilowatthodinová batéria by mala vystačiť na dojazd 400 kilometrov podľa meracieho cyklu WLTP, inžinieri z Audi pripúšťajú, že to môže byť až 450 kilometrov. e-tron je schopný sa dobíjať z až 150-kilowattovej rýchlonabíjačky, s ktorou sa e-tron nabije na 80 percent kapacity za 30 minút.

Vďaka batériovým článkom uloženým pod podlahou sľubuje Audi nízke ťažisko a preto aj veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Pohon do kabíny nezasahuje

V interiéri sa prejavia výhody elektrického pohonu naplno. Vďaka tomu, že elektromobil nepotrebuje stredový tunel kvôli výfuku či prevodovke sú v stredovej konzole hlboké odkladacie priestory, aj podlaha pred zadnými sedadlami je úplne plochá.

Samotné riešenie palubnej dosky s dvomi dotykovými displejmi vychádza z modelu A8.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Batožinový priestor má objem 660 litrov. Na rozdiel od Mercedesu má e-tron aj malý úložný priestor pod prednou kapotou, no 60-litrová schránka poslúži najskôr na odkladanie nabíjacích káblov.

Načítavam video...

e-tron quattro sa bude vyrábať v Bruseli, automobilka by chcela doručiť prvé kusy zákazníkom ešte koncom tohto roka. Základná cena na nemeckom trhu bude 79 900 eur.

Ďalší elektromobil predstaví Audi budúci rok, pôjde o kupé-SUV s označením Sportback založené na modeli e-tron. Do roku 2025 chce značka ponúkať dokopy 12 elektroáut.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 659
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 573
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 093
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  2. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  3. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  4. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  5. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  6. Julius Kravjar: Kandidáti
  7. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 69. /
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 149
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 671
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 631
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 755
  6. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 184
  7. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 120
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 748
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu