Audi e-tron je ďalšie elektrické SUV s dojazdom 400 kilometrov

Audi zdôrazňuje praktickosť.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Výhody elektromobilu by sme mali pocítiť aj pri každodennom využívaní. Hovorí to Audi, ktoré práve predstavilo model e-tron quattro, svoje vôbec prvé čisto elektrické auto.

Audi e-tron quattro je SUV veľkostne zapadajúce medzi modely Q5 a Q7. Na pomery bežných SUV je o niečo nižšie, vďaka veľkej prednej maske a ostrým líniám ho vieme spoľahlivo identifikovať ako Audi, predná maska a silueta odkazuje na model Q8.

Pri predstavení modelu upozornili, že na e-trone sa na viacerých miestach - prednej maske, svetlách, kolesách - opakuje dizajnový prvok štyroch prúžkov. Najzaujímavejším detailom na karosérii sú kamery, ktoré môžu za príplatok nahradiť klasické spätné zrkadlá.

Audi je jednou zo značiek, ktorá tvrdí, že kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel prinesie do sériovej výroby ako vôbec prvá automobilka.

Dojazd 400 kilometrov v novom cykle

O pohon e-tronu sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 408 koní a krútiacim momentom 664 Newtonmetrov. Na stovku zrýchli elektromobil za 5,7 sekundy.

Prečítajte si tiež: Audi sa chce zbaviť spätných zrkadiel. Čoskoro ich nahradia kamery

Zaujímavosťou je tiež možnosť extrémne silnej rekuperácie - Audi hovorí, že spomaľovanie spätným získavaním energie pre batérie je v e-trone také silné, že na 90 percent prípadov spomaľovania nemusí auto vôbec použiť brzdy.

Ako naznačuje označenie quattro, poháňané sú všetky kolesá, hoci za bežných okolností bude e-tron skôr zadokolka. Vďaka tomu, že každú nápravu poháňa jeden elektromotor, vie riadiaca jednotka posielať výkon práve na tú nápravu, ktorá má lepšiu priľnavosť.

95-kilowatthodinová batéria by mala vystačiť na dojazd 400 kilometrov podľa meracieho cyklu WLTP, inžinieri z Audi pripúšťajú, že to môže byť až 450 kilometrov. e-tron je schopný sa dobíjať z až 150-kilowattovej rýchlonabíjačky, s ktorou sa e-tron nabije na 80 percent kapacity za 30 minút.

Vďaka batériovým článkom uloženým pod podlahou sľubuje Audi nízke ťažisko a preto aj veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Pohon do kabíny nezasahuje

V interiéri sa prejavia výhody elektrického pohonu naplno. Vďaka tomu, že elektromobil nepotrebuje stredový tunel kvôli výfuku či prevodovke sú v stredovej konzole hlboké odkladacie priestory, aj podlaha pred zadnými sedadlami je úplne plochá.

Samotné riešenie palubnej dosky s dvomi dotykovými displejmi vychádza z modelu A8.

Batožinový priestor má objem 660 litrov. Na rozdiel od Mercedesu má e-tron aj malý úložný priestor pod prednou kapotou, no 60-litrová schránka poslúži najskôr na odkladanie nabíjacích káblov.

Načítavám video...

e-tron quattro sa bude vyrábať v Bruseli, automobilka by chcela doručiť prvé kusy zákazníkom ešte koncom tohto roka. Základná cena na nemeckom trhu bude 79 900 eur.

Ďalší elektromobil predstaví Audi budúci rok, pôjde o kupé-SUV s označením Sportback založené na modeli e-tron. Do roku 2025 chce značka ponúkať dokopy 12 elektroáut.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  5. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  9. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  10. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 68 085
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 725
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 266
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 10 250
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 799
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 817
  7. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 4 293
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 976
  9. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 918
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 555

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2018, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Agent 007 sa celé roky predstavoval zle. Jeho pravé meno je iné

V archívoch objavili skutočného Jamesa Bonda.

KOŠICE KORZÁR

Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť

Zlodejov nasnímala kamera, no nebola inštalovaná v súlade so zákonom.

Podcast Dejiny

Historici ho označujú za najväčšieho vojvodcu a stratéga staroveku

Alexander Veľký stále fascinuje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.