Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

TARRAGONA. Rodina španielskych SUV od Seatu je odteraz kompletná. Automobilka predstavila najväčšie z nich a my sme boli pri tom.

Do obľúbeného segmentu najprv v roku 2016 vstúpila kompaktná Ateca, o rok neskôr malá Arona a teraz prišiel rad na Seat Tarraco.

Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka vybrala názov na základe hlasovania, do ktorého sa zapojilo vyše 140-tisíc ľudí. Tým sa najviac páčil názov, ktorý je odvodený od latinského názvu mesta Tarragona, do ktorého nás Seat pozval na premiéru.

Tá nemohla byť nikde inde, ako v krásnej Tarraco aréne, kde sa v minulosti konali býčie zápasy a od prestavby slúži na kultúrne podujatia.

Ak ste si mysleli, že pôjde o dvojča Škody Kodiaq, nie je to celkom tak. Tarraco je totiž súrodenec Volkswagenu Tiguan Allspace, s ktorým sa bude spoločne vyrábať vo Wolfsburgu.

Ešte väčší kufor

Oproti Tiguanu Allspace je Tarraco dokonca väčšie. Rázvor kolies má 2790 milimetrov, čo je síce iba o tri milimetre viac než pri Volkswagene, ale celková dĺžka 4735 mm robí rozdiel až 34 milimetrov.

Veľkostný rozdiel sa odrazil aj na objeme batožinového priestoru. Zatiaľ čo Allspace má pri päťmiestnej verzii 745 litrov, Tarraco až 760 l.

Pre Seat nie je najnovší model iba prvým SUV s možnosťou sedemmiestnej konfigurácie, ale aj autom, ktoré prichádza s novou érou dizajnu.

Evolúciu vidieť najmä na prednej maske. Zatiaľ čo doteraz mali Seaty typickú lichobežníkovú mriežku chladiča, Tarraco prešlo na šesťuholníkovú. Predné svetlá sú ešte užšie a línie karosérie sa mierne zaoblili.

Čo sa kolies týka, najmenšie budú 17-palcové a najväčšie 20-palcové, samozrejme s rôznym dizajnom diskov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HQS na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HQS na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 445
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 748
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 164
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 307
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 208
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 419
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 963

Téma: Seat


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2018

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.