SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

TARRAGONA. Rodina španielskych SUV od Seatu je odteraz kompletná. Automobilka predstavila najväčšie z nich a my sme boli pri tom.

Do obľúbeného segmentu najprv v roku 2016 vstúpila kompaktná Ateca, o rok neskôr malá Arona a teraz prišiel rad na Seat Tarraco.

Automobilka vybrala názov na základe hlasovania, do ktorého sa zapojilo vyše 140-tisíc ľudí. Tým sa najviac páčil názov, ktorý je odvodený od latinského názvu mesta Tarragona, do ktorého nás Seat pozval na premiéru.

Tá nemohla byť nikde inde, ako v krásnej Tarraco aréne, kde sa v minulosti konali býčie zápasy a od prestavby slúži na kultúrne podujatia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ak ste si mysleli, že pôjde o dvojča Škody Kodiaq, nie je to celkom tak. Tarraco je totiž súrodenec Volkswagenu Tiguan Allspace, s ktorým sa bude spoločne vyrábať vo Wolfsburgu.

Ešte väčší kufor

Oproti Tiguanu Allspace je Tarraco dokonca väčšie. Rázvor kolies má 2790 milimetrov, čo je síce iba o tri milimetre viac než pri Volkswagene, ale celková dĺžka 4735 mm robí rozdiel až 34 milimetrov.

Veľkostný rozdiel sa odrazil aj na objeme batožinového priestoru. Zatiaľ čo Allspace má pri päťmiestnej verzii 745 litrov, Tarraco až 760 l.

Pre Seat nie je najnovší model iba prvým SUV s možnosťou sedemmiestnej konfigurácie, ale aj autom, ktoré prichádza s novou érou dizajnu.

Evolúciu vidieť najmä na prednej maske. Zatiaľ čo doteraz mali Seaty typickú lichobežníkovú mriežku chladiča, Tarraco prešlo na šesťuholníkovú. Predné svetlá sú ešte užšie a línie karosérie sa mierne zaoblili.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa kolies týka, najmenšie budú 17-palcové a najväčšie 20-palcové, samozrejme s rôznym dizajnom diskov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5HQS na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5HQS na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Paríž 2018

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Seat
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.