TARRAGONA. Rodina španielskych SUV od Seatu je odteraz kompletná. Automobilka predstavila najväčšie z nich a my sme boli pri tom.
Do obľúbeného segmentu najprv v roku 2016 vstúpila kompaktná Ateca, o rok neskôr malá Arona a teraz prišiel rad na Seat Tarraco.
Automobilka vybrala názov na základe hlasovania, do ktorého sa zapojilo vyše 140-tisíc ľudí. Tým sa najviac páčil názov, ktorý je odvodený od latinského názvu mesta Tarragona, do ktorého nás Seat pozval na premiéru.
Tá nemohla byť nikde inde, ako v krásnej Tarraco aréne, kde sa v minulosti konali býčie zápasy a od prestavby slúži na kultúrne podujatia.
Ak ste si mysleli, že pôjde o dvojča Škody Kodiaq, nie je to celkom tak. Tarraco je totiž súrodenec Volkswagenu Tiguan Allspace, s ktorým sa bude spoločne vyrábať vo Wolfsburgu.
Ešte väčší kufor
Oproti Tiguanu Allspace je Tarraco dokonca väčšie. Rázvor kolies má 2790 milimetrov, čo je síce iba o tri milimetre viac než pri Volkswagene, ale celková dĺžka 4735 mm robí rozdiel až 34 milimetrov.
Veľkostný rozdiel sa odrazil aj na objeme batožinového priestoru. Zatiaľ čo Allspace má pri päťmiestnej verzii 745 litrov, Tarraco až 760 l.

Pre Seat nie je najnovší model iba prvým SUV s možnosťou sedemmiestnej konfigurácie, ale aj autom, ktoré prichádza s novou érou dizajnu.
Evolúciu vidieť najmä na prednej maske. Zatiaľ čo doteraz mali Seaty typickú lichobežníkovú mriežku chladiča, Tarraco prešlo na šesťuholníkovú. Predné svetlá sú ešte užšie a línie karosérie sa mierne zaoblili.
Čo sa kolies týka, najmenšie budú 17-palcové a najväčšie 20-palcové, samozrejme s rôznym dizajnom diskov.