SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Jureňa vymenil Ford za Mitsubishi

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár Peter Jureňa z tímu Matador Racing Púchov neukončil minuloročnú sezónu majstrovstiev Európy automobilov do vrchu tradičným prvenstvom v skupine N. Aj keď jeho dosluhujúci Ford Escort Cosworth stačil na súperov

najmä vďaka Petrovmu umeniu s dychom, chýbala mu vytrvalosť. Časté a nevyspytateľné poruchy ho odsunuli na netradičnú druhú priečku. Viac o minuloročnej, ale najmä o novej sezóne nám Peter Jureňa povedal v našom rozhovore.

Aká bola minuloročná sezóna?
Aj  keď som nezískal titul majstra Európy v skupine N, cením si aj druhé miesto za Nemcom Rolandom Wanekom, ktorý jazdil na výkonnejšom BMW. Získal som však po siedmy raz titul majstra zóny strednej Európy, čo sa zatiaľ azda žiadnemu j

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár Peter Jureňa z tímu Matador Racing Púchov neukončil minuloročnú sezónu majstrovstiev Európy automobilov do vrchu tradičným prvenstvom v skupine N. Aj keď jeho dosluhujúci Ford Escort Cosworth stačil na súperov najmä vďaka Petrovmu umeniu s dychom, chýbala mu vytrvalosť. Časté a nevyspytateľné poruchy ho odsunuli na netradičnú druhú priečku. Viac o minuloročnej, ale najmä o novej sezóne nám Peter Jureňa povedal v našom rozhovore.

Aká bola minuloročná sezóna?
Aj  keď som nezískal titul majstra Európy v skupine N, cením si aj druhé miesto za Nemcom Rolandom Wanekom, ktorý jazdil na výkonnejšom BMW. Získal som však po siedmy raz titul majstra zóny strednej Európy, čo sa zatiaľ azda žiadnemu jazdcovi nepodarilo, odkedy je táto súťaž vypísaná. Ďalej -  konečne som sa dočkal aj nového auta. Sezónu 2001 i tie predchádzajúce som jazdil na automobile Ford Escort Cosworth, ktorý už dožíval a bol veľmi poruchový. A tak v tohtoročnej sezóne to už ford nebude. 

Nová sezóna s novou značkou?
S Mitsubishi Lancer Evo 7. Už ho mám. V príprave na novú sezónu ho doladíme  podľa mojich požiadaviek. Homologácia umožňuje množstvo úprav a veľký výber technických riešení. Teraz bude čas na skúšanie a experimentovanie. Dúfam, že so všetkým budeme hotový tak, aby sme začiatkom marca mohli nastúpiť na prvé testovanie.

Čo si od nového auta sľubujete, najmä pokiaľ ide o výkon jazdné a vlastnosti?
Momentálne to ešte nemôžem konkrétne porovnávať, ale podľa technických parametrov je nové Mitsubishi Lancer Evo VII oproti escortu na tom neporovnateľne lepšie. Má nový podvozok so samosvorným medzinápravovým diferenciálom riadeným počítačom, čo doteraz nemalo žiadne auto, ani Mitsubishi Evo 6, takže je to niečo nové. Myslím si, že toto auto sa už približuje k skupine A , a aj jazdné vlastnosti by mali byť ďaleko, ďaleko lepšie.

Nebude problém presadnúť z escorta do lancera?
Myslím si, že nebude problém presadnúť z jedného auta do druhého. Motoricky i pohonom sú si obe podobné, jazdné vlastnosti mitsubishi by však mali byť ďaleko lepšie. 

Aký cieľ si kladiete s novým autom pre tento rok?
Ten najvyšší – získať prvenstvo nielen v skupine N, ale aj absolútne bez rozdielu skupín. 

Nerúbete vysoko, keďže s novým autom iba začínate?
Už raz som bol blízko tohto cieľa. Teraz pôjde najmä o tom, aby som sa s ním rýchlo zžil.

Nebude to psychicky priveľmi náročné? 
Pod istým tlakom som každý rok, prakticky na každých pretekoch. Zvykol som si na to, takže v tom by nemal byť problém.

Kedy to všetko vypukne?
V druhej polovici apríla majstrovstvami Slovenska na Pezinskej Babe. Prvé preteky majstrovstiev Európy potom posledný aprílový víkend v rakúskom Rechbergu. 

azdcovi nepodarilo, odkedy je táto súťaž vypísaná. Ďalej -  konečne som sa dočkal aj nového auta. Sezónu 2001 i tie predchádzajúce som jazdil na automobile Ford Escort Cosworth, ktorý už dožíval a bol veľmi poruchový. A tak v tohtoročnej sezóne to už ford nebude. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nová sezóna s novou značkou?
S Mitsubishi Lancer Evo 7. Už ho mám. V príprave na novú sezónu ho doladíme  podľa mojich požiadaviek. Homologácia umožňuje množstvo úprav a veľký výber technických riešení. Teraz bude čas na skúšanie a experimentovanie. Dúfam, že so všetkým budeme hotový tak, aby sme začiatkom marca mohli nastúpiť na prvé testovanie.

Čo si od nového auta sľubujete, najmä pokiaľ ide o výkon jazdné a vlastnosti?
Momentálne to ešte nemôžem konkrétne porovnávať, ale podľa technických parametrov je nové Mitsubishi Lancer Evo VII oproti escortu na tom neporovnateľne lepšie. Má nový podvozok so samosvorným medzinápravovým diferenciálom riadeným počítačom, čo doteraz nemalo žiadne auto, ani Mitsubishi Evo 6, takže je to niečo nové. Myslím si, že toto auto sa už približuje k skupine A , a aj jazdné vlastnosti by mali byť ďaleko, ďaleko lepšie.

SkryťVypnúť reklamu

Nebude problém presadnúť z escorta do lancera?
Myslím si, že nebude problém presadnúť z jedného auta do druhého. Motoricky i pohonom sú si obe podobné, jazdné vlastnosti mitsubishi by však mali byť ďaleko lepšie. 

Aký cieľ si kladiete s novým autom pre tento rok?
Ten najvyšší – získať prvenstvo nielen v skupine N, ale aj absolútne bez rozdielu skupín. 

Nerúbete vysoko, keďže s novým autom iba začínate?
Už raz som bol blízko tohto cieľa. Teraz pôjde najmä o tom, aby som sa s ním rýchlo zžil.

Nebude to psychicky priveľmi náročné? 
Pod istým tlakom som každý rok, prakticky na každých pretekoch. Zvykol som si na to, takže v tom by nemal byť problém.

Kedy to všetko vypukne?
V druhej polovici apríla majstrovstvami Slovenska na Pezinskej Babe. Prvé preteky majstrovstiev Európy potom posledný aprílový víkend v rakúskom Rechbergu. 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 934
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 840
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 977
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 541
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 544
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 129
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 664
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  2. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  5. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  6. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  7. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  8. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 378
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 518
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 725
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 256
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 698
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 139
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 446
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 357
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu