SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
ROZHOVOR

Jureňa vymenil Ford za Mitsubishi

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár Peter Jureňa z tímu Matador Racing Púchov neukončil minuloročnú sezónu majstrovstiev Európy automobilov do vrchu tradičným prvenstvom v skupine N. Aj keď jeho dosluhujúci Ford Escort Cosworth stačil na súperov

najmä vďaka Petrovmu umeniu s dychom, chýbala mu vytrvalosť. Časté a nevyspytateľné poruchy ho odsunuli na netradičnú druhú priečku. Viac o minuloročnej, ale najmä o novej sezóne nám Peter Jureňa povedal v našom rozhovore.

Aká bola minuloročná sezóna?
Aj  keď som nezískal titul majstra Európy v skupine N, cením si aj druhé miesto za Nemcom Rolandom Wanekom, ktorý jazdil na výkonnejšom BMW. Získal som však po siedmy raz titul majstra zóny strednej Európy, čo sa zatiaľ azda žiadnemu j

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár Peter Jureňa z tímu Matador Racing Púchov neukončil minuloročnú sezónu majstrovstiev Európy automobilov do vrchu tradičným prvenstvom v skupine N. Aj keď jeho dosluhujúci Ford Escort Cosworth stačil na súperov najmä vďaka Petrovmu umeniu s dychom, chýbala mu vytrvalosť. Časté a nevyspytateľné poruchy ho odsunuli na netradičnú druhú priečku. Viac o minuloročnej, ale najmä o novej sezóne nám Peter Jureňa povedal v našom rozhovore.

Aká bola minuloročná sezóna?
Aj  keď som nezískal titul majstra Európy v skupine N, cením si aj druhé miesto za Nemcom Rolandom Wanekom, ktorý jazdil na výkonnejšom BMW. Získal som však po siedmy raz titul majstra zóny strednej Európy, čo sa zatiaľ azda žiadnemu jazdcovi nepodarilo, odkedy je táto súťaž vypísaná. Ďalej -  konečne som sa dočkal aj nového auta. Sezónu 2001 i tie predchádzajúce som jazdil na automobile Ford Escort Cosworth, ktorý už dožíval a bol veľmi poruchový. A tak v tohtoročnej sezóne to už ford nebude. 

Nová sezóna s novou značkou?
S Mitsubishi Lancer Evo 7. Už ho mám. V príprave na novú sezónu ho doladíme  podľa mojich požiadaviek. Homologácia umožňuje množstvo úprav a veľký výber technických riešení. Teraz bude čas na skúšanie a experimentovanie. Dúfam, že so všetkým budeme hotový tak, aby sme začiatkom marca mohli nastúpiť na prvé testovanie.

Čo si od nového auta sľubujete, najmä pokiaľ ide o výkon jazdné a vlastnosti?
Momentálne to ešte nemôžem konkrétne porovnávať, ale podľa technických parametrov je nové Mitsubishi Lancer Evo VII oproti escortu na tom neporovnateľne lepšie. Má nový podvozok so samosvorným medzinápravovým diferenciálom riadeným počítačom, čo doteraz nemalo žiadne auto, ani Mitsubishi Evo 6, takže je to niečo nové. Myslím si, že toto auto sa už približuje k skupine A , a aj jazdné vlastnosti by mali byť ďaleko, ďaleko lepšie.

Nebude problém presadnúť z escorta do lancera?
Myslím si, že nebude problém presadnúť z jedného auta do druhého. Motoricky i pohonom sú si obe podobné, jazdné vlastnosti mitsubishi by však mali byť ďaleko lepšie. 

Aký cieľ si kladiete s novým autom pre tento rok?
Ten najvyšší – získať prvenstvo nielen v skupine N, ale aj absolútne bez rozdielu skupín. 

Nerúbete vysoko, keďže s novým autom iba začínate?
Už raz som bol blízko tohto cieľa. Teraz pôjde najmä o tom, aby som sa s ním rýchlo zžil.

Nebude to psychicky priveľmi náročné? 
Pod istým tlakom som každý rok, prakticky na každých pretekoch. Zvykol som si na to, takže v tom by nemal byť problém.

Kedy to všetko vypukne?
V druhej polovici apríla majstrovstvami Slovenska na Pezinskej Babe. Prvé preteky majstrovstiev Európy potom posledný aprílový víkend v rakúskom Rechbergu. 

azdcovi nepodarilo, odkedy je táto súťaž vypísaná. Ďalej -  konečne som sa dočkal aj nového auta. Sezónu 2001 i tie predchádzajúce som jazdil na automobile Ford Escort Cosworth, ktorý už dožíval a bol veľmi poruchový. A tak v tohtoročnej sezóne to už ford nebude. 

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nová sezóna s novou značkou?
S Mitsubishi Lancer Evo 7. Už ho mám. V príprave na novú sezónu ho doladíme  podľa mojich požiadaviek. Homologácia umožňuje množstvo úprav a veľký výber technických riešení. Teraz bude čas na skúšanie a experimentovanie. Dúfam, že so všetkým budeme hotový tak, aby sme začiatkom marca mohli nastúpiť na prvé testovanie.

Čo si od nového auta sľubujete, najmä pokiaľ ide o výkon jazdné a vlastnosti?
Momentálne to ešte nemôžem konkrétne porovnávať, ale podľa technických parametrov je nové Mitsubishi Lancer Evo VII oproti escortu na tom neporovnateľne lepšie. Má nový podvozok so samosvorným medzinápravovým diferenciálom riadeným počítačom, čo doteraz nemalo žiadne auto, ani Mitsubishi Evo 6, takže je to niečo nové. Myslím si, že toto auto sa už približuje k skupine A , a aj jazdné vlastnosti by mali byť ďaleko, ďaleko lepšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Nebude problém presadnúť z escorta do lancera?
Myslím si, že nebude problém presadnúť z jedného auta do druhého. Motoricky i pohonom sú si obe podobné, jazdné vlastnosti mitsubishi by však mali byť ďaleko lepšie. 

Aký cieľ si kladiete s novým autom pre tento rok?
Ten najvyšší – získať prvenstvo nielen v skupine N, ale aj absolútne bez rozdielu skupín. 

Nerúbete vysoko, keďže s novým autom iba začínate?
Už raz som bol blízko tohto cieľa. Teraz pôjde najmä o tom, aby som sa s ním rýchlo zžil.

Nebude to psychicky priveľmi náročné? 
Pod istým tlakom som každý rok, prakticky na každých pretekoch. Zvykol som si na to, takže v tom by nemal byť problém.

Kedy to všetko vypukne?
V druhej polovici apríla majstrovstvami Slovenska na Pezinskej Babe. Prvé preteky majstrovstiev Európy potom posledný aprílový víkend v rakúskom Rechbergu. 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 440
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 645
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 739
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 304
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 026
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 519
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 412
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 231
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 238
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N