SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky
ROZHOVOR

Jureňa vymenil Ford za Mitsubishi

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár Peter Jureňa z tímu Matador Racing Púchov neukončil minuloročnú sezónu majstrovstiev Európy automobilov do vrchu tradičným prvenstvom v skupine N. Aj keď jeho dosluhujúci Ford Escort Cosworth stačil na súperov

najmä vďaka Petrovmu umeniu s dychom, chýbala mu vytrvalosť. Časté a nevyspytateľné poruchy ho odsunuli na netradičnú druhú priečku. Viac o minuloročnej, ale najmä o novej sezóne nám Peter Jureňa povedal v našom rozhovore.

Aká bola minuloročná sezóna?
Aj  keď som nezískal titul majstra Európy v skupine N, cením si aj druhé miesto za Nemcom Rolandom Wanekom, ktorý jazdil na výkonnejšom BMW. Získal som však po siedmy raz titul majstra zóny strednej Európy, čo sa zatiaľ azda žiadnemu j

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár Peter Jureňa z tímu Matador Racing Púchov neukončil minuloročnú sezónu majstrovstiev Európy automobilov do vrchu tradičným prvenstvom v skupine N. Aj keď jeho dosluhujúci Ford Escort Cosworth stačil na súperov najmä vďaka Petrovmu umeniu s dychom, chýbala mu vytrvalosť. Časté a nevyspytateľné poruchy ho odsunuli na netradičnú druhú priečku. Viac o minuloročnej, ale najmä o novej sezóne nám Peter Jureňa povedal v našom rozhovore.

Aká bola minuloročná sezóna?
Aj  keď som nezískal titul majstra Európy v skupine N, cením si aj druhé miesto za Nemcom Rolandom Wanekom, ktorý jazdil na výkonnejšom BMW. Získal som však po siedmy raz titul majstra zóny strednej Európy, čo sa zatiaľ azda žiadnemu jazdcovi nepodarilo, odkedy je táto súťaž vypísaná. Ďalej -  konečne som sa dočkal aj nového auta. Sezónu 2001 i tie predchádzajúce som jazdil na automobile Ford Escort Cosworth, ktorý už dožíval a bol veľmi poruchový. A tak v tohtoročnej sezóne to už ford nebude. 

Nová sezóna s novou značkou?
S Mitsubishi Lancer Evo 7. Už ho mám. V príprave na novú sezónu ho doladíme  podľa mojich požiadaviek. Homologácia umožňuje množstvo úprav a veľký výber technických riešení. Teraz bude čas na skúšanie a experimentovanie. Dúfam, že so všetkým budeme hotový tak, aby sme začiatkom marca mohli nastúpiť na prvé testovanie.

Čo si od nového auta sľubujete, najmä pokiaľ ide o výkon jazdné a vlastnosti?
Momentálne to ešte nemôžem konkrétne porovnávať, ale podľa technických parametrov je nové Mitsubishi Lancer Evo VII oproti escortu na tom neporovnateľne lepšie. Má nový podvozok so samosvorným medzinápravovým diferenciálom riadeným počítačom, čo doteraz nemalo žiadne auto, ani Mitsubishi Evo 6, takže je to niečo nové. Myslím si, že toto auto sa už približuje k skupine A , a aj jazdné vlastnosti by mali byť ďaleko, ďaleko lepšie.

Nebude problém presadnúť z escorta do lancera?
Myslím si, že nebude problém presadnúť z jedného auta do druhého. Motoricky i pohonom sú si obe podobné, jazdné vlastnosti mitsubishi by však mali byť ďaleko lepšie. 

Aký cieľ si kladiete s novým autom pre tento rok?
Ten najvyšší – získať prvenstvo nielen v skupine N, ale aj absolútne bez rozdielu skupín. 

Nerúbete vysoko, keďže s novým autom iba začínate?
Už raz som bol blízko tohto cieľa. Teraz pôjde najmä o tom, aby som sa s ním rýchlo zžil.

Nebude to psychicky priveľmi náročné? 
Pod istým tlakom som každý rok, prakticky na každých pretekoch. Zvykol som si na to, takže v tom by nemal byť problém.

Kedy to všetko vypukne?
V druhej polovici apríla majstrovstvami Slovenska na Pezinskej Babe. Prvé preteky majstrovstiev Európy potom posledný aprílový víkend v rakúskom Rechbergu. 

azdcovi nepodarilo, odkedy je táto súťaž vypísaná. Ďalej -  konečne som sa dočkal aj nového auta. Sezónu 2001 i tie predchádzajúce som jazdil na automobile Ford Escort Cosworth, ktorý už dožíval a bol veľmi poruchový. A tak v tohtoročnej sezóne to už ford nebude. 

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nová sezóna s novou značkou?
S Mitsubishi Lancer Evo 7. Už ho mám. V príprave na novú sezónu ho doladíme  podľa mojich požiadaviek. Homologácia umožňuje množstvo úprav a veľký výber technických riešení. Teraz bude čas na skúšanie a experimentovanie. Dúfam, že so všetkým budeme hotový tak, aby sme začiatkom marca mohli nastúpiť na prvé testovanie.

Čo si od nového auta sľubujete, najmä pokiaľ ide o výkon jazdné a vlastnosti?
Momentálne to ešte nemôžem konkrétne porovnávať, ale podľa technických parametrov je nové Mitsubishi Lancer Evo VII oproti escortu na tom neporovnateľne lepšie. Má nový podvozok so samosvorným medzinápravovým diferenciálom riadeným počítačom, čo doteraz nemalo žiadne auto, ani Mitsubishi Evo 6, takže je to niečo nové. Myslím si, že toto auto sa už približuje k skupine A , a aj jazdné vlastnosti by mali byť ďaleko, ďaleko lepšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Nebude problém presadnúť z escorta do lancera?
Myslím si, že nebude problém presadnúť z jedného auta do druhého. Motoricky i pohonom sú si obe podobné, jazdné vlastnosti mitsubishi by však mali byť ďaleko lepšie. 

Aký cieľ si kladiete s novým autom pre tento rok?
Ten najvyšší – získať prvenstvo nielen v skupine N, ale aj absolútne bez rozdielu skupín. 

Nerúbete vysoko, keďže s novým autom iba začínate?
Už raz som bol blízko tohto cieľa. Teraz pôjde najmä o tom, aby som sa s ním rýchlo zžil.

Nebude to psychicky priveľmi náročné? 
Pod istým tlakom som každý rok, prakticky na každých pretekoch. Zvykol som si na to, takže v tom by nemal byť problém.

Kedy to všetko vypukne?
V druhej polovici apríla majstrovstvami Slovenska na Pezinskej Babe. Prvé preteky majstrovstiev Európy potom posledný aprílový víkend v rakúskom Rechbergu. 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 808
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 483
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 111
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 678
  5. Po Slovensku na motorke 6 769
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 362
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 910
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 824
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 619
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún