Ruská automobilka Lada začala predaj modelu Niva už v roku 1977 - pod označením VAZ-2121.
Terénny automobil sa v druhej polovici dvadsiateho storočia tešil mimoriadnej obľube nielen v Rusku, ale aj v ostatných krajinách bývalého Sovietskeho zväzu.
O 20 rokov neskôr, prišla na trh modernejšia verzia. Tá niesla označenie VAZ-2123. Pod označením VAZ sa však vyrobilo iba niekoľko kusov. Na ďalší vývoj a výrobu už Lada nedokázala nájsť peniaze.
V roku 2002 tak projekt spoločne s právom používať na ruskom trhu názov Niva, odkúpila spoločnosť General Motors.
Nivu zastavila kríza
Chevrolet Niva roky nadväzoval na úspechy VAZ-2121, predovšetkým u ruskej klientely. V roku 2014 dokonca Chevrolet predstavil koncept druhej generácie Nivy, ktorá sa mala začať predávať v roku 2016.
Rok po predstavení konceptu, sa však General Motors najmä kvôli zlej ekonomickej situácii v Rusku z tamojšieho trhu čiastočne stiahol. Úplne tam napríklad zastavil predaj áut značky Opel.

Táto situácia mala za následok, že plán na druhú generáciu Chevroletu Niva ostal zatvorený v zásuvke.
Hovorca spoločnosti GM-AvtoVAZ prehlásil, že práce na projekte novej generácie Nivy boli pozastavené z viacerých objektívnych dôvodov.
Jedným zo spomínaných dôvodov by malo byť, že Chevrolet Niva ešte stále patrí medzi dvadsať najpredávanejších áut na ruskom trhu. Pôvodná Lada 4x4 (nový názov Lady Nivy) je v predajnosti len tesne nad Chevroletom.
Niva bude lepšia a možno sa vráti k Lade
Spoločnosť General Motors sa rozhodla, že Nive postačia mierne zlepšenia súčasnej generácie. Uberá sa tak rovnakým smerom ako Lada, ktorá už desaťročia zlepšuje na modeli 4x4 len detaily.
Zmenu by mohol priniesť koncept Lada 4x4 Vision, ktorý automobilka predstavila tento rok. Do sériovej výroby novej Lady je ale zatiaľ ešte ďaleko. Vďaka vstupu Renaultu do automobilky Lada to však vyzerá sľubne.
Dokonca sám šéf AvtoVazu pripúšťa, že ak sa s Chevroletom dohodnú na financiách, Lada by sa pri novinke chcela opäť vrátiť k označeniu Niva.