SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ. Od polovice budúceho roka si budú môcť zákazníci Peugeotu vyberať nielen z benzínových a dieselových motorov, ale aj plug-in hybridu kombinujúceho benzínový a elektrický pohon.

Oproti obyčajnému hybridu, aký napríklad roky ponúka Toyota Prius, má plug-in hybrid výhodu, že sa dá auto dobíjať z elektrickej siete a dá sa aj bežne natankovať benzínom na čerpacej stanici.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade Peugeotu hybrid vychádza z upraveného 1,6-litrového motora PureTech a príde hneď v dvoch verziách. Nejde len o výkonnostný rozdiel, oproti slabšiemu 180-koňovému, má silnejší 200-koňový aj pohon všetkých kolies s označením Hybrid4.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Päťdesiat kilometrov čisto na elektrinu

Ponuka plug-in hybridných modelov sa pre začiatok bude týkať kompaktného SUV 3008 a novej generácie 508 a 508 SW.

V oboch prípadoch je lítium-iónová batéria umiestnená pod zadnými sedadlami a má kapacitu 11,8 až 13,2 kilowatthodín. Po nového merania WLTP je dojazd na čisto elektrický pohon 50 kilometrov. Vo východzom režime Zero Emission je elektromotor aktívny až do rýchlosti 135 kilometrov za hodinu, potom sa aktivuje spaľovací motor.

Okrem módu Zero Emission bude k dispozícii režim Hybrid pre čo najúspornejšiu jazdu a naopak Sport pre využitie maximálneho výkonu oboch motorov. V prípade Peugeotu 508 bude aj režim Comfort pre pohodlnú jazdu s adaptívnym podvozkom.

Bez nutnosti brzdenia

Okrem nabíjania z elektrickej siete sa batéria dobíja aj pri brzdení. Vďaka systému i-Booster dochádza k rekuperácii vždy, keď vodič dá dole nohu z plynového pedálu.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ je systém aktivovaný, auto dokáže úplne zastaviť bez nutnosti použitia brzdového pedálu. Rovnakú funkciu pri elektromobiloch dnes používa BMW aj Nissan.

Pre optimálny prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom dostanú hybridné Peugeotu novú osemstupňovú automatickú prevodovku e-EAT8, ktorá využíva viaclamelovú mokrú spojku. Úpravou sa podarilo zvýšiť krútiaci moment o 60 newtonmetrov.

Pri dobíjaní zo štandardnej elektrickej zásuvky bude trvať nabitie 7 hodín, v prípade wallboxu sa čas skáti na hodinu a 45 minút.

Hybrid pre Peugeot nie je novinka

Peugeot nie je úplným nováčikom medzi hybridmi. V roku 2011 ako prvý na svete začal predávať minulú generáciu Peugeotu 3008 s označením Hybrid4. Nešlo o plug-in hybrid, auto kombinovalo 165-koňový diesel poháňajúci prednú nápravu so 40-koňovým elektromotorom na zadnej náprave.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem plug-in hybridných verzií už Peugeot usilovne pracuje aj na čistých elektromobiloch. Jedným z nich bude aj budúca generácia modelu 208 vyrábaného v Trnave.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 663
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 939
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 765
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 188
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 619
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 474
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 209
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 268
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 506
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 419
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 834
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 387
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 440
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 359
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 089
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu