Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ. Od polovice budúceho roka si budú môcť zákazníci Peugeotu vyberať nielen z benzínových a dieselových motorov, ale aj plug-in hybridu kombinujúceho benzínový a elektrický pohon.

Oproti obyčajnému hybridu, aký napríklad roky ponúka Toyota Prius, má plug-in hybrid výhodu, že sa dá auto dobíjať z elektrickej siete a dá sa aj bežne natankovať benzínom na čerpacej stanici.

Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade Peugeotu hybrid vychádza z upraveného 1,6-litrového motora PureTech a príde hneď v dvoch verziách. Nejde len o výkonnostný rozdiel, oproti slabšiemu 180-koňovému, má silnejší 200-koňový aj pohon všetkých kolies s označením Hybrid4.

Päťdesiat kilometrov čisto na elektrinu

Ponuka plug-in hybridných modelov sa pre začiatok bude týkať kompaktného SUV 3008 a novej generácie 508 a 508 SW.

V oboch prípadoch je lítium-iónová batéria umiestnená pod zadnými sedadlami a má kapacitu 11,8 až 13,2 kilowatthodín. Po nového merania WLTP je dojazd na čisto elektrický pohon 50 kilometrov. Vo východzom režime Zero Emission je elektromotor aktívny až do rýchlosti 135 kilometrov za hodinu, potom sa aktivuje spaľovací motor.

Okrem módu Zero Emission bude k dispozícii režim Hybrid pre čo najúspornejšiu jazdu a naopak Sport pre využitie maximálneho výkonu oboch motorov. V prípade Peugeotu 508 bude aj režim Comfort pre pohodlnú jazdu s adaptívnym podvozkom.

Bez nutnosti brzdenia

Okrem nabíjania z elektrickej siete sa batéria dobíja aj pri brzdení. Vďaka systému i-Booster dochádza k rekuperácii vždy, keď vodič dá dole nohu z plynového pedálu.

Pokiaľ je systém aktivovaný, auto dokáže úplne zastaviť bez nutnosti použitia brzdového pedálu. Rovnakú funkciu pri elektromobiloch dnes používa BMW aj Nissan.

Pre optimálny prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom dostanú hybridné Peugeotu novú osemstupňovú automatickú prevodovku e-EAT8, ktorá využíva viaclamelovú mokrú spojku. Úpravou sa podarilo zvýšiť krútiaci moment o 60 newtonmetrov.

Pri dobíjaní zo štandardnej elektrickej zásuvky bude trvať nabitie 7 hodín, v prípade wallboxu sa čas skáti na hodinu a 45 minút.

Hybrid pre Peugeot nie je novinka

Peugeot nie je úplným nováčikom medzi hybridmi. V roku 2011 ako prvý na svete začal predávať minulú generáciu Peugeotu 3008 s označením Hybrid4. Nešlo o plug-in hybrid, auto kombinovalo 165-koňový diesel poháňajúci prednú nápravu so 40-koňovým elektromotorom na zadnej náprave.

Okrem plug-in hybridných verzií už Peugeot usilovne pracuje aj na čistých elektromobiloch. Jedným z nich bude aj budúca generácia modelu 208 vyrábaného v Trnave.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 454
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 748
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 171
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 308
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 227
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 419
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 963

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.