SME

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ. Od polovice budúceho roka si budú môcť zákazníci Peugeotu vyberať nielen z benzínových a dieselových motorov, ale aj plug-in hybridu kombinujúceho benzínový a elektrický pohon.

Oproti obyčajnému hybridu, aký napríklad roky ponúka Toyota Prius, má plug-in hybrid výhodu, že sa dá auto dobíjať z elektrickej siete a dá sa aj bežne natankovať benzínom na čerpacej stanici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade Peugeotu hybrid vychádza z upraveného 1,6-litrového motora PureTech a príde hneď v dvoch verziách. Nejde len o výkonnostný rozdiel, oproti slabšiemu 180-koňovému, má silnejší 200-koňový aj pohon všetkých kolies s označením Hybrid4.

SkryťVypnúť reklamu

Päťdesiat kilometrov čisto na elektrinu

Ponuka plug-in hybridných modelov sa pre začiatok bude týkať kompaktného SUV 3008 a novej generácie 508 a 508 SW.

V oboch prípadoch je lítium-iónová batéria umiestnená pod zadnými sedadlami a má kapacitu 11,8 až 13,2 kilowatthodín. Po nového merania WLTP je dojazd na čisto elektrický pohon 50 kilometrov. Vo východzom režime Zero Emission je elektromotor aktívny až do rýchlosti 135 kilometrov za hodinu, potom sa aktivuje spaľovací motor.

Okrem módu Zero Emission bude k dispozícii režim Hybrid pre čo najúspornejšiu jazdu a naopak Sport pre využitie maximálneho výkonu oboch motorov. V prípade Peugeotu 508 bude aj režim Comfort pre pohodlnú jazdu s adaptívnym podvozkom.

Bez nutnosti brzdenia

Okrem nabíjania z elektrickej siete sa batéria dobíja aj pri brzdení. Vďaka systému i-Booster dochádza k rekuperácii vždy, keď vodič dá dole nohu z plynového pedálu.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ je systém aktivovaný, auto dokáže úplne zastaviť bez nutnosti použitia brzdového pedálu. Rovnakú funkciu pri elektromobiloch dnes používa BMW aj Nissan.

Pre optimálny prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom dostanú hybridné Peugeotu novú osemstupňovú automatickú prevodovku e-EAT8, ktorá využíva viaclamelovú mokrú spojku. Úpravou sa podarilo zvýšiť krútiaci moment o 60 newtonmetrov.

Pri dobíjaní zo štandardnej elektrickej zásuvky bude trvať nabitie 7 hodín, v prípade wallboxu sa čas skáti na hodinu a 45 minút.

Hybrid pre Peugeot nie je novinka

Peugeot nie je úplným nováčikom medzi hybridmi. V roku 2011 ako prvý na svete začal predávať minulú generáciu Peugeotu 3008 s označením Hybrid4. Nešlo o plug-in hybrid, auto kombinovalo 165-koňový diesel poháňajúci prednú nápravu so 40-koňovým elektromotorom na zadnej náprave.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem plug-in hybridných verzií už Peugeot usilovne pracuje aj na čistých elektromobiloch. Jedným z nich bude aj budúca generácia modelu 208 vyrábaného v Trnave.

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 213
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 037
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 851
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 893
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 680
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 307
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 129
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  4. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  5. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  6. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  7. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  8. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 219
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 13 372
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 908
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 886
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 899
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 916
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 6 046
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 700
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu