Nissan Leaf 40 kWh N-Connecta | |
---|---|
Cena modelu / verzie od | 34 250 / 36 350 |
Spotreba test kWh/100 km | 14,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 400 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 700 / 4 480 / 2 030 / 1 540 |
Masová výroba elektromobilov raz musela prísť. Otázne už len bolo, kto sa stane priekopníkom. Prvenstvo si uchmatol Nissan, ktorý v roku 2010 prišiel so zvláštne vyzerajúcim modelom Leaf, z ktorého sa za sedem rokov predalo celosvetovo vyše 300-tisíc kusov.
Doba však pokročila, konkurencia rastie, a tak Nissanu neostávalo nič iné, ako predstaviť druhú generáciu Leafu. Ako sa s japonským elektromobilom žije, sme si vyskúšali počas posledných horúcich dní.
Nech sa nikto nehnevá, ale prvý Leaf v bielej farbe vyzeral ako produkt sanitárnej keramiky, napríklad taký pisoár. Bola to však pochopiteľná stratégia, ktorú presadzovali aj ďalšie značky. Ako keby si výrobcovia mysleli, že čo je zdravé, nemôže byť chutné a čo je ekeologické, nemôže byť pekné.
Teraz už našťastie každý vie, že Nissan Leaf je elektromobil, takže jeho nová generácia nemusí na seba až tak pútať pozornosť. Pri elektrickom Nissane sme tak zažili podobné pocity, ako pri Hyundai Ioniq Electric či Volkswagene e-Golf. Jednoducho pekný hatchback s dostatkom priestoru vo vnútri, nulovými emisiami a konvenčne pojatým dizajom.