SME

Autosalón Paríž: Ferrari Monza SP1 má poskytnúť dokonalý pôžitok z jazdy

Má výkon až 810 koní.

Ferrari Monza SP1Ferrari Monza SP1 (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PARÍŽ. Ferrari na parížsky autosalón priviezlo doslova umelecké dielo, ktorým je koncept Monza SP1.

Dav novinárov, ktorý sa pri stánku tlačil, už dával tušiť, že pôjde o niečo výnimočné.

Ferrari je známe tým, že dokáže pre svojich klientov pripraviť unikátne športiaky na zakázku a koncept Monza SP1 iba demonštruje tieto schopnosti.

Pri vzniku slúžili pre inšpiráciu takzvané barchetty z 50. rokov. Ide o talianske pomenovanie pre malú loďku a vo svete áut pre výkonný ľahký športiak, ktorý sa vyznačuje aerodynamickou karosériou bez strechy, okapotovaným interiérom a často aj bez čelného skla.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Ferrari SP38 je ďalším unikátom z Maranella Čítajte 

Monza SP1 ukazuje, aký krásny dokáže byť minimalizmus.

Najvyšším bodom talianskej "placky" je sedadlo vodiča s aerodynamickým bezpečnostným oblúkom a okrem spätných zrkadiel je všetko precízne uhladené pre čo najmenší odpor vzduchu.

Ak by sa vám zdalo auto malé, vedzte, že meria vyše 4,6 metra a stojí na veľkých 21-palcových kolesách.

Pod kapotou sa nachádza najvýkonnejší motor v histórii Ferrari. Poznáme ho už z modelu 812 Superfast a ide o atmosférický 6,5-litrový dvanásťvalec s výkonom až 810 koní a krútiacim momentom 719 Newtonmetrov.

Ak sa pýtate, ako sa zaobíde vodič takéhoto supervýkonného auta zrýchlujúceho z nuly na sto za 2,9 sekundy bez čelného skla, tak Ferrari samozrejme myslelo aj na to, aby vám neostali mušky medzi zubami.

SkryťVypnúť reklamu

Pohodlie za volantom totiž zabezpečuje virtuálny veterný štít, ktorý konštruktéri docielili špeciálnym tvarovaním špičky kokpitu pred volantom.

Spolu s verziou SP1, korú si môže vychutnať iba sám vodič, vznikla aj "civilnejšia" dvojmiestna verzia SP2.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 726
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 470
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 915
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 676
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 540
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 241
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 067
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 031
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 670
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 613
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 850
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 944
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 739
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 249
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 824
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu