SME
reklama

Peugeot zastavil vývoj dieselových motorov

Investovať do vývoja bola podľa šéfa značky možno chyba.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ. Nad naftovými motormi v osobných autách sa už niekoľko rokov zmráka. Situáciu vyostril najmä emisný škandál koncernu Volkswagen známy ako Dieselgate, odvtedy sú naftové motory v nemilosti.

Ešte pred pár mesiacmi sa zdalo, že situáciu môžu zlepšiť nové emisné normy, ktoré prinútia automobilky vyvíjať čistejšie naftové motory. Že to tak nemusí byť najnovšie dokazuje rozhodnutie Peugeotu zastaviť vývoj nových dieselov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo sa tak francúzska automobilka pre takýto krok rozhodla, vysvetlil na parížskom autosalóne jej produktový šéf Laurent Blanchet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa britského Autocaru sa od začiatku roka celkový podiel z predaja dieselových áut znížil z 50 percent na 37 percent a očakáva sa ďalší pokles.

"Rozhodli sme sa nepokračovať vo vývoji dieselovej technológie, pretože chceme vidieť, ako sa veci vyvinú," vysvetlil Blanchet. Zároveň dodal, že ak v roku 2023 bude mať diesel iba päťpercentný podiel predaja, tak ho definitívne vyškrtnú z ponuky.

Šéf Peugeotu Jean-Phillipe Imparato priznal, že tlačiť vývoj čistejších dieselových motorov bola možno chyba a predaje už nezaplatia investované náklady.

Prečítajte si tiež: Peugeot 308 SW s novým motorom 1,5 BlueHDI: Diesel zatiaľ nekončí (test) Čítajte 

Zároveň však môže byť Peugeot pokojný, pretože minulý rok prišiel s novým dieselovým motorom 1,5 BlueHDI s výkonom 130 koní, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6d Temp na rok 2020 už teraz.

Práve tento motor by mal pomôcť prežiť automobilke dieselovú krízu, no zároveň sa od neho nečaká spása. Peugeot preto v Paríži predstavil trojicu svojich prvých plug-in hybridných modelov a budúci rok sa očakáva aj príchod prvého čisto elektrického modelu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnakú technológiu postupne dostanú aj ostatné značky PSA Group, teda Citroen, Opel, Vauxhall a DS.

Dieselových motorov sa v minulom období začali zbavovať aj ďalšie značky, napríklad Toyota, Volvo a najnovšie aj Porsche.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 161
  2. Každý piaty zomrie 8 927
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 775
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 658
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 840
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  2. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  3. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  4. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  5. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  6. Tupou Ceruzou: RTVS
  7. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  8. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 214
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 913
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 716
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 665
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 774
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 159
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 295
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 663
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu