Mazda 2 sa zbavila svojho jediného mínusu (test)

Infotainment sa ovláda ako v prémiových autách.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Mazda 2 - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)11 790 / 13 190
Spotreba výrobca / v teste (l)4,7 / 6
Veľkosť kufra (l)280
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 570; 4 060; 1 695; 1 495

Po niekoľkoročnej prestávke sme sa opäť pustili do testovania áut značky Mazda a rozhodli sme sa to zobrať pekne od najmenšej v ponuke - Mazdy 2.

Dvojka nie je žiaden nováčik, jej súčasná generácia je na trhu už štvrtý rok, no dá sa povedať, že ostala tak nejak mimo nielen našej pozornosti. Dôvod? Zabíjala ju cena. Ľuďom bolo jedno, že dvojka v základe ponúka omnoho viac, ako Škoda Fabia s cenou pod 9 500 eur.

Našťastie, všetko chce svoj čas. Ak si napríklad ešte spomeniete na Ford Fusion, tiež sa zo začiatku nepredával ako teplé rožky. Postupné úpravy cenníkov nakoniec priniesli ovocie a podobný scenár by teraz mohla zažiť aj Mazda 2.

Článok pokračuje pod video reklamou

Už na začiatok môžeme prezradiť, že dvojka v nás zanechala dojem jedného z najlepších malých áut do mesta a zabudnúť na ňu pri výbere by bola určite škoda. Čím si nás teda získala?

Iba pár rokov dozadu by sme Mazdu smelo zaradili medzi jej ostatných japonských konkurentov, ako Honda, Mitsubishi a Nissan. Lenže Mazda sa pred šiestimi rokmi rozhodla ísť vlastnou cestou a odlíšiť sa tým najlepším možným spôsobom - ponúknuť poriadne motory, moderné technológie, kvalitné spracovanie aj emotívny dizajn.

Boli sme preto zvedaví, čo dokáže ponúknuť Mazda 2 v strednej výbave Takumi s cenou okolo 14-tisíc eur.

Prečítajte si tiež: Čo kúpiť: Malé mestské autá sa už výbavou vyrovnajú väčším modelom

Za krásu sa platí

Mazda 2 pokračuje dizajne, ktorý automobilka nazýva Kodo a jeho cieľom je stvárniť dynamiku. Aj preto má dvojka z profilu až nezvyčajne dlhú kapotu s dravým pohľadom a celkom úspešne sa jej darí napodobňovať väčšie Mazdy.

Šedá Machine vyzerá skvelo na športovom roadsteri MX-5, ale k mestskému autu nám príliš nepasuje. Mazda 2 je v nej skôr taká šedá myška. Našťastie je vo vzorkovníku k dispozícii ďalších osem farieb, vrátane našej obľúbenej - červenej metalízy Soul, ktorá sa stala typickou pre nové Mazdy. Pri nej treba počítať s príplatkom takmer 700 eur.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5JMG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5JMG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mazda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.