SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Mazda 2 sa zbavila svojho jediného mínusu (test)

Infotainment sa ovláda ako v prémiových autách.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Mazda 2 - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)11 790 / 13 190
Spotreba výrobca / v teste (l)4,7 / 6
Veľkosť kufra (l)280
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 570; 4 060; 1 695; 1 495

Po niekoľkoročnej prestávke sme sa opäť pustili do testovania áut značky Mazda a rozhodli sme sa to zobrať pekne od najmenšej v ponuke - Mazdy 2.

Dvojka nie je žiaden nováčik, jej súčasná generácia je na trhu už štvrtý rok, no dá sa povedať, že ostala tak nejak mimo nielen našej pozornosti. Dôvod? Zabíjala ju cena. Ľuďom bolo jedno, že dvojka v základe ponúka omnoho viac, ako Škoda Fabia s cenou pod 9 500 eur.

Našťastie, všetko chce svoj čas. Ak si napríklad ešte spomeniete na Ford Fusion, tiež sa zo začiatku nepredával ako teplé rožky. Postupné úpravy cenníkov nakoniec priniesli ovocie a podobný scenár by teraz mohla zažiť aj Mazda 2.

Už na začiatok môžeme prezradiť, že dvojka v nás zanechala dojem jedného z najlepších malých áut do mesta a zabudnúť na ňu pri výbere by bola určite škoda. Čím si nás teda získala?

Iba pár rokov dozadu by sme Mazdu smelo zaradili medzi jej ostatných japonských konkurentov, ako Honda, Mitsubishi a Nissan. Lenže Mazda sa pred šiestimi rokmi rozhodla ísť vlastnou cestou a odlíšiť sa tým najlepším možným spôsobom - ponúknuť poriadne motory, moderné technológie, kvalitné spracovanie aj emotívny dizajn.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Boli sme preto zvedaví, čo dokáže ponúknuť Mazda 2 v strednej výbave Takumi s cenou okolo 14-tisíc eur.

Prečítajte si tiež: Čo kúpiť: Malé mestské autá sa už výbavou vyrovnajú väčším modelom Čítajte 

Za krásu sa platí

Mazda 2 pokračuje dizajne, ktorý automobilka nazýva Kodo a jeho cieľom je stvárniť dynamiku. Aj preto má dvojka z profilu až nezvyčajne dlhú kapotu s dravým pohľadom a celkom úspešne sa jej darí napodobňovať väčšie Mazdy.

Šedá Machine vyzerá skvelo na športovom roadsteri MX-5, ale k mestskému autu nám príliš nepasuje. Mazda 2 je v nej skôr taká šedá myška. Našťastie je vo vzorkovníku k dispozícii ďalších osem farieb, vrátane našej obľúbenej - červenej metalízy Soul, ktorá sa stala typickou pre nové Mazdy. Pri nej treba počítať s príplatkom takmer 700 eur.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5JMG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5JMG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Malé autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Mazda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.