SME

Toyota Camry sa po pätnástich rokoch vracia na náš trh, dostane motor z Lexusu

K dispozícii bude iba ako hybrid.

(Zdroj: Peter Kálmán)

NITRA. Hlavným lákadlom stánku Toyota na nitrianskom autosalóne bol veľký sedan Camry, ktorý sa u nás začne opäť predávať po 15-ročnej prestávke. S ukončením výroby modelu Avensis, prišiel čas ponúknuť náhradu.

Slovenské zastúpenie Toyoty do Nitry síce doviezlo aj novú Corollu, ale bola tak dobre ukrytá, že najväčšiu pozornosť si vyslúžilo práve Camry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predávať sa začne až v máji 2019, ale pozrieť si ho mohli návštevníci autosalónu už teraz. Podobne, ako pre zvyšok Európy, sa bude vlajková loď vyrábať v americkom Kentucky.

SkryťVypnúť reklamu

Nové Camry meria 4 880 milimetrov a stojí na modulárnej podvozkovej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorú dostane aj nová Corolla a zatiaľ ju využívajú modely C-HR a Prius.

Vo vnútri je kráľovsky veľa priestoru, z dizajnu aj spracovania prístrojovej dosky trochu cítiť, že nešlo primárne o Európsky trh. Nič to nemení na tom, že vďaka veľkému centrálnemu trojuholníku s infotainmentom pôsobí moderne.

Prečítajte si tiež: Výroba Toyoty Avensis sa skončila Čítajte 

Kufor pri novom Camry už tak veľa priestoru neponúka, má iba 427 litrov. Pre porovnanie, najväčší konkurent - Škoda Superb, má 625 litrov priestoru.

Namiesto objemu kufra bude veľký sedan japonskej značky vynikať skôr spotrebou. Tá je vďaka hybridnej technológii iba 4,6 litra.

Zatiaľ čo v zámorí sa už nová generácia nejaký čas predáva, a to aj so šesťvalcom, u nás bude k dispozícii jedine s 2,5-litrovým benzínovým štvorvalcom s hybridnou technológiou. Rovnaký motor používa Lexus ES. Má výkon 215 koní a na stovku má zrýchliť za 8,3 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Cenu zastúpenie Toyoty zatiaľ neprezradilo, no britské médiá predpokladajú, že pre Európu pôjde o vyššie stupne výbavy s hybridom za približne 29 000 eur.

Toyota Camry sa prvýkrát objavila v roku 1982. O dva roky neskôr sa dostala aj na európsky trh, ale na Slovensku bola známa až tretia generácia zo začiatku 90. rokov.

Spolu so štvrtou a piatou si získala imidž reprezentatívneho sedanu obľúbeného medzi podnikateľmi vrátane taxikárov. Predávať sa prestala v roku 2004, takže šiestej generácie sa už zákazníci v Európe nedočkali.

Sedany

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 022
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 192
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 547
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 314
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 165
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 586
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 450
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  2. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  3. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  4. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  5. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  6. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  7. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 420
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 009
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 953
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 937
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 559
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 940
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 697
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu