SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Toyota Camry sa po pätnástich rokoch vracia na náš trh, dostane motor z Lexusu

K dispozícii bude iba ako hybrid.

(Zdroj: Peter Kálmán)

NITRA. Hlavným lákadlom stánku Toyota na nitrianskom autosalóne bol veľký sedan Camry, ktorý sa u nás začne opäť predávať po 15-ročnej prestávke. S ukončením výroby modelu Avensis, prišiel čas ponúknuť náhradu.

Slovenské zastúpenie Toyoty do Nitry síce doviezlo aj novú Corollu, ale bola tak dobre ukrytá, že najväčšiu pozornosť si vyslúžilo práve Camry.

Predávať sa začne až v máji 2019, ale pozrieť si ho mohli návštevníci autosalónu už teraz. Podobne, ako pre zvyšok Európy, sa bude vlajková loď vyrábať v americkom Kentucky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nové Camry meria 4 880 milimetrov a stojí na modulárnej podvozkovej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorú dostane aj nová Corolla a zatiaľ ju využívajú modely C-HR a Prius.

Vo vnútri je kráľovsky veľa priestoru, z dizajnu aj spracovania prístrojovej dosky trochu cítiť, že nešlo primárne o Európsky trh. Nič to nemení na tom, že vďaka veľkému centrálnemu trojuholníku s infotainmentom pôsobí moderne.

Prečítajte si tiež: Výroba Toyoty Avensis sa skončila Čítajte 

Kufor pri novom Camry už tak veľa priestoru neponúka, má iba 427 litrov. Pre porovnanie, najväčší konkurent - Škoda Superb, má 625 litrov priestoru.

Namiesto objemu kufra bude veľký sedan japonskej značky vynikať skôr spotrebou. Tá je vďaka hybridnej technológii iba 4,6 litra.

Zatiaľ čo v zámorí sa už nová generácia nejaký čas predáva, a to aj so šesťvalcom, u nás bude k dispozícii jedine s 2,5-litrovým benzínovým štvorvalcom s hybridnou technológiou. Rovnaký motor používa Lexus ES. Má výkon 215 koní a na stovku má zrýchliť za 8,3 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Cenu zastúpenie Toyoty zatiaľ neprezradilo, no britské médiá predpokladajú, že pre Európu pôjde o vyššie stupne výbavy s hybridom za približne 29 000 eur.

Toyota Camry sa prvýkrát objavila v roku 1982. O dva roky neskôr sa dostala aj na európsky trh, ale na Slovensku bola známa až tretia generácia zo začiatku 90. rokov.

Spolu so štvrtou a piatou si získala imidž reprezentatívneho sedanu obľúbeného medzi podnikateľmi vrátane taxikárov. Predávať sa prestala v roku 2004, takže šiestej generácie sa už zákazníci v Európe nedočkali.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 342
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 926
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 822
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 694
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


24 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Miroslav Sopko: Rodičia, nehádžme učiteľom polená pod nohy
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 715
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 311
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 096
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 911
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 802
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 122
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 653
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu