Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Mercedes-Benz CLS 400d Edition 1
Cena od / verzia od (eur)75 198 / 111 462
Spotreba výrobca / test (l)5,6 / 6,5
Objem batožinového priestoru (l)520
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2936; 4988; 2069; 1435

Ak ste niekedy uvažovali, kde je hranica medzi luxusnou manažérskou limuzínou a športovým kupé, tak Mercedes v tom má už roky jasno. Jeho odpoveďou je model CLS, ktorý tento rok dostal tretiu generáciu.

Mercedes CLS na nás vždy pôsobil ako taký aristokrat. Dynamický tvar karosérie, ktorý úspešne maskuje podstatu sedanu, k tomu dlhá predná kapota a prémiový, trochu barokový interiér. Po dvoch generáciách však meníme názor.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nové CLS pôsobí oveľa dravejšie a mladistvejšie. Nízka predná maska s úzkymi trojuholníkovými svetlami pripomína najmenšiu triedu A. Charakteristickým znakom zakladateľa segmentu štvordverových kupé vlastne ostáva iba banánový tvar úzkych bočných okien.

Na aute už nenájdeme toľko prelisov ako pri predchodcovi, Mercedes sa vydal cestou príťažlivého minimalizmu. V uvítacej sérii Edition 1 a v čiernej farbe nám nové CLS pripomína auto pre superhrdinu. Je rýchle, na ceste budí rešpekt a dizajnom sa medzi ostatnými rozhodne nestratí.

Prečítajte si tiež: V Mercedese S sme skúšali hračky, ktoré budú o päť rokov v obyčajných autách (test)

Aké sú jeho plusy a mínusy? Ak by ste čakali, že najväčším mínusom pri novom CLS bude spotreba veľkého šesťvalca, tak musíme vás vyviesť z omylu. Problém CLS je niekde inde - v priestore.

Ani limuzína, ani kupé

Automobilky by radi vyplnili každú medzierku na trhu. Vznikajú tak rôzne absurdnosti, ako športové SUV kupé, ktoré vlastne kupé nie je a do terénu sa tiež nehodí.

Snaha skĺbiť limuzínu a kupé je podobne tvrdý oriešok. Po praktickej stránke akosi nemôžete mať oboje a trochu tým trpia obe strany. Prečo? Pri štvordverovom kupé sa vytráca jedna podstatná vec, ktorá bola roky charakteristická pre kupé. Je ňou chýbajúci stĺpik za bočnými dverami.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5K35 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5K35 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sulík: Ja som skutočný poctivý autentický bojovník za záujmy Slovenska

O Kočnerovej nahrávke Gorily nehovoril hneď aj preto, aby SaS nepriťažil.

Dobré ráno

Dobré ráno: Hľadali sme Jána Slotu, našli chobotnicu majetkov

Pôvodne sme chceli len počuť jeho vyjadrenie.

Stĺpček Petra Schutza

Prepisovanie štatistík robí z pomáhať a chrániť paródiu

Manipulované štatistiky sú zničujúcou byrokratizáciou systému.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.