SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Renault Megane R.S. TCe 280 EDC
Cena od / verzia od (eur)13 990 / 27 890
Spotreba výrobca / test (l)7,0 / 11,1
Objem batožinového priestoru (l)434
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 670, 4 364, 1 875, 1 435

Najnovší Megane R.S. bol medzi priaznivcami hot hatchov dychtivo očakávaným autom. Niet sa čomu čudovať, predošlé dva modely patrili na špičku segmentu.

Divízia Renault Sport si Megane vzala do parády prvýkrát v jeho druhej generácii. Už ten si získal srdcia mnohých recenzentov a dočkal sa niekoľkých rôznych verzií vrátane naftového modelu alebo extrémne odľahčenej limitovanej série R26.R.

Nasledujúca generácia sa tiež stretla s nadšenými reakciami a opäť sa zaradila medzi najlepších. Tiež sa dočkala niekoľkých variácii, najzaujímvejšou je opäť odľahčená verzia 275 Trophy R, ktorá vznikla špeciálne pre pokorenie rekordu na Nürburgringu.

Megane R.S. v minulosti patril k tým ostrejším z hot hatchov, najmä tie najšportovejšie modely často obetovali použiteľnosť hatchbacku pre lepší šoférsky zážitok.

Ponuka športových hatchbackov je dnes oveľa širšia ako v čase prvého Megane R.S. Výrobcovia sa predháňajú kto ponúkne viac koní. Malé a obratné hatchbacky pribrali na váhe, dostali lepšiu výbavu a niektoré dokonca pohon všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Požiadavkám trhu sa prispôsobil aj najnovší Megane. Ten sa snaží osloviť širšie spektrum zákazníkov lepšou každodennou použiteľnosťou. Nestratil však niečo zo svojho šarmu?

Agresívny vzhľad aj bez krídla

Ak sa pozrieme na vizuálnu stránku, rozhodne nie. Žiadne divoké krídla v štýle Hondy Civic Type R sa nekonajú, napriek tomu je na prvý pohľad zjavné, že nejde o obyčajný Megane.

Ako prvá do očí udrie jeho šírka. Oproti modelu GT sú blatníky rozšírené o 45 milimetrov vzadu a až 60 milimetrov vpredu. Sedí tiež o 15 milimetrov bližšie k zemi, vďaka čomu auto získalo oveľa agresívnejší postoj.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obchod Pepco v Bratislave. (ilustračné foto)

Milan Drahoš o nejednoznačnosti lockdownu i útokoch na zamestnancov.


3 h
Kritický pohľad Michala Havrana.

Je stále naším spojencom proti tým, ktorí s ním narábajú horšie ako obchodníci s otrokmi so živým tovarom.


1. dec
Mliečne produkty by vo vyváženej strave nemali chýbať.

Sťažujú sa obchodníci, mliekari aj farmári.


6 h
Nataša Holinová

Výsledky prvého kola voľby detského komisára sú vzrušujúce. Druhé nás ani nemusí zaujímať.


3 h

Neprehliadnite tiež

Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


9 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Skryť Zatvoriť reklamu