Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Renault Megane R.S. TCe 280 EDC
Cena od / verzia od (eur)13 990 / 27 890
Spotreba výrobca / test (l)7,0 / 11,1
Objem batožinového priestoru (l)434
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 670, 4 364, 1 875, 1 435

Najnovší Megane R.S. bol medzi priaznivcami hot hatchov dychtivo očakávaným autom. Niet sa čomu čudovať, predošlé dva modely patrili na špičku segmentu.

Divízia Renault Sport si Megane vzala do parády prvýkrát v jeho druhej generácii. Už ten si získal srdcia mnohých recenzentov a dočkal sa niekoľkých rôznych verzií vrátane naftového modelu alebo extrémne odľahčenej limitovanej série R26.R.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nasledujúca generácia sa tiež stretla s nadšenými reakciami a opäť sa zaradila medzi najlepších. Tiež sa dočkala niekoľkých variácii, najzaujímvejšou je opäť odľahčená verzia 275 Trophy R, ktorá vznikla špeciálne pre pokorenie rekordu na Nürburgringu.

Megane R.S. v minulosti patril k tým ostrejším z hot hatchov, najmä tie najšportovejšie modely často obetovali použiteľnosť hatchbacku pre lepší šoférsky zážitok.

Ponuka športových hatchbackov je dnes oveľa širšia ako v čase prvého Megane R.S. Výrobcovia sa predháňajú kto ponúkne viac koní. Malé a obratné hatchbacky pribrali na váhe, dostali lepšiu výbavu a niektoré dokonca pohon všetkých kolies.

Požiadavkám trhu sa prispôsobil aj najnovší Megane. Ten sa snaží osloviť širšie spektrum zákazníkov lepšou každodennou použiteľnosťou. Nestratil však niečo zo svojho šarmu?

Agresívny vzhľad aj bez krídla

Ak sa pozrieme na vizuálnu stránku, rozhodne nie. Žiadne divoké krídla v štýle Hondy Civic Type R sa nekonajú, napriek tomu je na prvý pohľad zjavné, že nejde o obyčajný Megane.

Ako prvá do očí udrie jeho šírka. Oproti modelu GT sú blatníky rozšírené o 45 milimetrov vzadu a až 60 milimetrov vpredu. Sedí tiež o 15 milimetrov bližšie k zemi, vďaka čomu auto získalo oveľa agresívnejší postoj.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5K7Y na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5K7Y na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.