SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Test Mazdy MX-5: Vysokí ľudia ju nenávidia, ostatní milujú

Po facelifte dostane lepší motor.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G160 Revolution
Základná cena / cena testovacieho kusu (eur)24 090 / 33 325
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)6,9 / 7,9
Objem batožinového priestoru (l)127
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2310; 3915; 1735; 1236

Táto konkrétna Mazda MX-5 sa v našej redakcii objavila hneď dvakrát - uprostred leta a znovu na jeseň. Prvýkrát nám k srdcu neprirástla, druhý raz sme sa zamilovali.

Za tých takmer tridsať rokov na trhu sa malý kabriolet zmenil len minimálne. To, ako veľmi sa medzitým zmenili bežné autá, ho však robí výnimočnou ponukou na trhu.

Mazdu obdivujeme za to, že dokázala do takého malého auta vmestiť nielen na priestor náročné pohonné ústrojenstvo, ale aj všetku potrebnú elektroniku a bezpečnostnú výbavu, ktorú predpisy prikazujú. Žiaľ, na vysokých ľudí už akoby neostalo miesto.

Najpredávanejší kabriolet na svete tiež tento rok čakajú drobné zmeny, ktoré by ho mali spraviť ešte lepším.

Prečítajte si tiež: Mazda 6 po facelifte: Lekcia kvalitného interiéru (prvá jazda) Čítajte 

Štvrtá generácia opäť trochu schudla

Mazda MX-5 sa hlásila k odkazu britských športových roadsterov zo 60. rokov. Oproti americkým či talianskym športovým autám boli tie britské malé a ľahké, vynikali skôr ovládateľnosťou než výkonom.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu