SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Test Mazdy MX-5: Vysokí ľudia ju nenávidia, ostatní milujú

Po facelifte dostane lepší motor.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G160 Revolution
Základná cena / cena testovacieho kusu (eur)24 090 / 33 325
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)6,9 / 7,9
Objem batožinového priestoru (l)127
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2310; 3915; 1735; 1236

Táto konkrétna Mazda MX-5 sa v našej redakcii objavila hneď dvakrát - uprostred leta a znovu na jeseň. Prvýkrát nám k srdcu neprirástla, druhý raz sme sa zamilovali.

Za tých takmer tridsať rokov na trhu sa malý kabriolet zmenil len minimálne. To, ako veľmi sa medzitým zmenili bežné autá, ho však robí výnimočnou ponukou na trhu.

Mazdu obdivujeme za to, že dokázala do takého malého auta vmestiť nielen na priestor náročné pohonné ústrojenstvo, ale aj všetku potrebnú elektroniku a bezpečnostnú výbavu, ktorú predpisy prikazujú. Žiaľ, na vysokých ľudí už akoby neostalo miesto.

Najpredávanejší kabriolet na svete tiež tento rok čakajú drobné zmeny, ktoré by ho mali spraviť ešte lepším.

Prečítajte si tiež: Mazda 6 po facelifte: Lekcia kvalitného interiéru (prvá jazda) Čítajte 

Štvrtá generácia opäť trochu schudla

Mazda MX-5 sa hlásila k odkazu britských športových roadsterov zo 60. rokov. Oproti americkým či talianskym športovým autám boli tie britské malé a ľahké, vynikali skôr ovládateľnosťou než výkonom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KBR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5KBR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mazda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kabriolety
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.