Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G160 Revolution | |
---|---|
Základná cena / cena testovacieho kusu (eur) | 24 090 / 33 325 |
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l) | 6,9 / 7,9 |
Objem batožinového priestoru (l) | 127 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2310; 3915; 1735; 1236 |
Táto konkrétna Mazda MX-5 sa v našej redakcii objavila hneď dvakrát - uprostred leta a znovu na jeseň. Prvýkrát nám k srdcu neprirástla, druhý raz sme sa zamilovali.
Za tých takmer tridsať rokov na trhu sa malý kabriolet zmenil len minimálne. To, ako veľmi sa medzitým zmenili bežné autá, ho však robí výnimočnou ponukou na trhu.
Mazdu obdivujeme za to, že dokázala do takého malého auta vmestiť nielen na priestor náročné pohonné ústrojenstvo, ale aj všetku potrebnú elektroniku a bezpečnostnú výbavu, ktorú predpisy prikazujú. Žiaľ, na vysokých ľudí už akoby neostalo miesto.
Najpredávanejší kabriolet na svete tiež tento rok čakajú drobné zmeny, ktoré by ho mali spraviť ešte lepším.

Štvrtá generácia opäť trochu schudla
Mazda MX-5 sa hlásila k odkazu britských športových roadsterov zo 60. rokov. Oproti americkým či talianskym športovým autám boli tie britské malé a ľahké, vynikali skôr ovládateľnosťou než výkonom.