SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Test Mazdy MX-5: Vysokí ľudia ju nenávidia, ostatní milujú

Po facelifte dostane lepší motor.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G160 Revolution
Základná cena / cena testovacieho kusu (eur)24 090 / 33 325
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)6,9 / 7,9
Objem batožinového priestoru (l)127
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2310; 3915; 1735; 1236

Táto konkrétna Mazda MX-5 sa v našej redakcii objavila hneď dvakrát - uprostred leta a znovu na jeseň. Prvýkrát nám k srdcu neprirástla, druhý raz sme sa zamilovali.

Za tých takmer tridsať rokov na trhu sa malý kabriolet zmenil len minimálne. To, ako veľmi sa medzitým zmenili bežné autá, ho však robí výnimočnou ponukou na trhu.

Mazdu obdivujeme za to, že dokázala do takého malého auta vmestiť nielen na priestor náročné pohonné ústrojenstvo, ale aj všetku potrebnú elektroniku a bezpečnostnú výbavu, ktorú predpisy prikazujú. Žiaľ, na vysokých ľudí už akoby neostalo miesto.

Najpredávanejší kabriolet na svete tiež tento rok čakajú drobné zmeny, ktoré by ho mali spraviť ešte lepším.

Prečítajte si tiež: Mazda 6 po facelifte: Lekcia kvalitného interiéru (prvá jazda) Čítajte 

Štvrtá generácia opäť trochu schudla

Mazda MX-5 sa hlásila k odkazu britských športových roadsterov zo 60. rokov. Oproti americkým či talianskym športovým autám boli tie britské malé a ľahké, vynikali skôr ovládateľnosťou než výkonom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KBR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5KBR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Szijjártó sa s poslancom stretol za chrbtom ministra Korčoka.


20. jún
Peter Tkačenko

Matoviča verejne podporí menej svojprávna časť poslaneckého klubu OĽaNO, ale inak je to jedno.


20. jún

Predstava, že Matovič presadzuje očkovanie, lebo si uvedomuje, čo je správne, je mimoriadne naivná.


Záverečná ďakovačka maďarských hráčov s fanúšikmi po remíze s Francúzskom.

V hlavnom meste Maďarska sa teoreticky môžu predstaviť aj Slováci.


Titanilla Bőd 5 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún