SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Pozrite si najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé autá na trhu

Nekupujte čerstvé novinky, hovoria odborníci.

Lexus GX 460, najspoľahlivejšie auto na trhu podľa Consumer Reports.Lexus GX 460, najspoľahlivejšie auto na trhu podľa Consumer Reports. (Zdroj: Lexus)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DETROIT, BRATISLAVA. Americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports každoročne zverejňuje hodnotenie spoľahlivosti áut, vychádzajúce zo skúseností majiteľov.

Dáta o poruchách až pol milióne vozidiel hovoria jasne - ak nechcete tráviť veľa času v servise, nekupujte si úplne nový model.

Čerstvé novinky na trhu - či už ide o celé modely, motory alebo technologické vychytávky - sú spočiatku rizikovou kúpou. Až po pár rokoch ich automobilky doladia a odstránia najvypuklejšie chyby.

"Väčšie zmeny a novinky majú často za následok zhoršenie spoľahlivosti. Môže trvať rok alebo dva, kým automobilky na novej technológií vychytajú muchy," vysvetľuje Jake Fisher, riaditeľ testovania áut v Consumer Reports.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najspoľahlivejšie sú autá až na samotnom konci modelového cyklu. Ak chcete mať úplnú istotu, vyberte si japonské alebo kórejské auto - z tých dvoch krajín pochádzajú automobilky, ktoré v rebríčku obsadili 1. až 6. miesto.

Nové autá trápi elektronika aj únik kvapalín

Logika, ktorou sa riadia kupujúci, je podľa Consumer Reports jednoduchá: Nové auto by malo mať menej porúch ako používané.

Nemusí to byť pravda, ak si zákazník zvolí nesprávny model - napríklad od jednej zo značiek na chvoste tabuľky, ktorú uvádzame na konci článku.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 579
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 522
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 832
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 4 068
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 853
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 773
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 559
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoluzakladateľka spoločnosti DNA ERA Michaela Šišková.

Surové dáta získate z laboratória, našou silnou stránkou je ich interpretácia, tvrdí Michaela Šišková.


16. nov

Obrovský slalom v Killingtone vyhrala Gutová-Behramiová.


Sportnet a 1 ďalší 23m
Ilustračná fotografia

Počet hráčov videohier v Európe rastie.


25. nov
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 20 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  2. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  3. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  4. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  5. Irena Šimuneková: Vrchhora a Michalov vrch
  6. Kristína Jakubičková: Ako sa žije "rozmaznávanej" žene
  7. Roman Daniel Baranek: Oprášené predstavenie Rigoletto v SND, alebo príjemné prekvapenie na piatočný večer.
  8. Peter Maroncik: Už sa zase liahnu, komančovia
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 11 998
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 463
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 356
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 252
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 198
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 107
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 067
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu