Škoda Octavia 1,5 TSI Style | |
---|---|
Základná cena / Verzia od (eur) | 17 470 / 24 010 |
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l) | 5,1 / 6,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 590 / 1 580 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 686; 4 670; 1 814; 1 461 |
Škoda Octavia je auto, ktoré denne stretávame na každom rohu. Niet divu, po Volkswagene Golf ide v Európe o druhé najpredávanejšie vozidlo v kompaktnom segmente a najpredávanejšie na Slovensku.
Tretia generácia Octavie je na trhu už päť rokov a nebyť kontroverzného faceliftu s rozdelenými svetlami, dá sa povedať, že už dokonalo zovšednela. Napriek tomu sme mali jeden dobrý dôvod ju opäť privítať v redakčnom teste.
Škoda Octavia totiž dostala nový motor, ktorý sa zrejme stane najžiadanejší pri kúpe tohoto českého bestselleru.
Je ním štvorvalcové benzínové turbo 1,5 TSI Evo s výkonom 150 koní. Tento motor postupne dostávajú všetky kľúčové modely koncernu Volkswagen.
S motorom sme sa pri testovaní už stretli pri Volkswagene Polo a Seatoch Ibiza či Arona. Vo všetkých prípadoch išlo zatiaľ o kombináciu s manuálnou prevodovkou, preto sme boli zvedaví, ako sa správa vo väčšom aute a s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG.