SME

Audi TT v súčasnej podobe skončí, ďalšia generácia bude štvordverové kupé

Predzvesťou bol už koncept TT Sportback v roku 2014.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Oslava 20. narodenín športového kupé Audi TT má trochu trpkú príchuť.

Vedenie automobilky rozhodlo, že v súčasnej podobe sa bude TT vyrábať len do roku 2020 a potom príde náhrada. Informáciu priniesol britský Auto Express s odvolaním sa na zdroj z vnútra Audi.

Dobrou správou je, že malý nemecký športiak úplne nezanikne, len sa v ďalšej generácii prispôsobí súčasným trendom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôjde o praktickejšiu štvordverovú verziu, ktorá by zvrátila klesajúci záujem. S ním idú ruka v ruke aj rastúce náklady na výrobu.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci malých športiakov v súčasnosti na európskom trhu veľa nie je, predaje Audi TT od roku 2008 postupne klesajú.

Prečítajte si tiež: Audi TT RS: najvýkonnejšie TT zrýchli na stovku za 3,7 sekundy Čítajte 

Ako si automobilka predstavuje štvordverové TT sme mali možnosť vidieť už v roku 2014 na autosalóne v Paríži.

Vtedy mal premiéru koncept TT Sportback, ktorý už nemal ďaleko od sériovej výroby.

Plány vtedy zastavila emisná kauza Dieselgate a následné šetrenie nákladov. Teraz dostal dostal projekt štvordverového TT opäť zelenú.

Ako bude budúca, v poradí už štvrtá generácia TT vyzerať, zatiaľ nie je jasné. Mala by však niesť línie tej pôvodnej, no bude dlhšia o približne 300 mm a zrejme opäť s využitím modulárnej platformy MQB.

Pôvodné Audi TT z roku 1998 sa považuje po dizajnovej stránke za nadčasové a medzičasom sa už stalo ikonou nemeckej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Autorom čistých línií sú J Mays a Freeman Thomas. Rovnaká dvojica stojí aj za prvou modernou podobou legendárneho Chrobáka, známou ako New Beetle.

Jednoduchý názov TT je skratkou pre Tourist Trophy a viaže sa k legendárnym pretekom motoriek na ostrove Man v Írskom mori. Ich tradícia siaha do roku 1907 a považujú sa za najnebezpečnejšie preteky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 373
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 259
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 809
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 469
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 419
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 161
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 112
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 643
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 27 935
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 370
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 105
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 822
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu