SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Prvá jazda: Vyskúšali sme športové SUV od úplne novej značky

Zaujala podvozkom aj cenou.

(Zdroj: Cupra)
Cupra Ateca - prehľad základných parametrov
Cena verzie od (eur)cca 40 000 eur
Spotreba kombinovaná, výrobca (l)8,5 - 8,9
Objem batožinového priestoru (l)485
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 631; 4 376; 1 841; 1 611

Nestáva sa často, že si môžeme sadnúť do auta úplne novej značky, ktorá vznikla len tento rok. Jedna taká sa však na trhu objavila.

Seat, španielsky člen koncernu Volkswagen, sa rozhodol odčleniť športové verzie svojich modelov pod samostatnú značku Cupra. Značka má mať odlišnú identitu od bežných modelov Seatu, no Cupry si budete môcť stále objednať - a servisovať - v každej predajni Seatu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým modelom značky je Cupra Ateca, odvodená od klasického Seatu Ateca. Auto, samozrejme, stále vyzerá ako kompaktné SUV, Španieli však spravili dosť na to, aby Cupra dostala svoju vlastnú identitu.

Prečítajte si tiež: Seat Ateca FR je to najlepšie, čo si môžete od španielskej značky kúpiť

Ateca má všetky predpoklady na to, aby mala medzi zákazníkmi veľký úspech: Nemá prakticky žiadnych konkurentov, ponúka vysoký výkon a hlavne výborný podvozok a dobre kombinuje každodennú použiteľnosť s príležitostnou zábavou.

Dokončujú ju v samostatnej budove

Seat Ateca sa montuje na jednej linke so sesterským modelom Škoda Karoq v českom meste Kvasiny. Atecy, ktoré majú na konci výrobného procesu niesť meno Cupra, sa dokončujú v samostatnej hale Seat Sport, kde z nich spravia oveľa atraktívnejšie auto na jazdenie aj na pohľad.

Auto, pochopiteľne, na prvý pohľad identifikujete ako Atecu. Cupru spoznáte podľa výraznejších nástavcov nárazníkov a prahov, masky chladiča s novým logom Cupra a - ak si za ne zákazník priplatí - veľkých kolies, za ktorými sa skrývajú obrovské brzdy Brembo.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5M4D na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5M4D na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
Matúš Sukeľ strieľa v zápase Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa