SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Nová Mazda CX-5 je mainstreamové SUV s ambíciami prémie (test)

Veľký objem motora nemusí byť výhrou.

(Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Mazda CX-5 - prehľad základných parametrov
VerziaSkyactiv-D 2,2 175kSkyactiv-G 2,5 194k
Cena verzie od (eur)35 10035 500
Spotreba výrobca / v teste (l)5,4 / 6,87,4 / 8,2
Veľkosť kufra (l)506 / 1 620
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 700; 4 550; 1 840; 1 680

Občas sa nás ľudia pri testovaní pýtajú, koľko dané auto stojí. Ide o veľmi nešťastnú otázku, pretože keď príde na riešenie ceny, každý má od nového auta trochu odlišné očakávania. Koho sme však zviezli s novou Mazdou CX-5, ostal príjemne prekvapený a to aj po tom, ako sa dozvedel cenu auta.

Nie nadarmo sa hovorí, že dôležité je spraviť dobrý prvý dojem. Veľa áut vyzerá zvonku dobre, no keď si sadnete za volant, zrazu začne nadšenie opadať - lacné plasty, zvláštna ergonómia a už je dobrý dojem preč. Takéto pocity sme dlho zažívali pri autách japonských značiek - spoľahlivé, technologicky vyspelé, ale ten interiér...

Mazda bola z Japoncov prvá, ktorá pochopila, že európske nároky na moderné auto sú už niekde inde. Prelomovým modelom bolo v roku 2012 SUV s označením CX-5, ako náhrada za Mazdu CX-7 aj Tribute.

Automobilka tak celkom úspešne začala svoju novú éru a podarilo sa jej zabudnúť na krízové obdobie. Po piatich rokoch prvej CX-5 prišla druhá generácia a my sme boli zvedaví, o koľko sa zase zlepšila a či jej viac svedčí dieselový alebo benzínový motor.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5M9E na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5M9E na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mazda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.
Dobré ráno

Dobré ráno: Po Haščákovi môže prísť na rad Fico

Haščákovi hrozí 20 rokov za mrežami.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

S Haščákom v pyžame

Keby zaspieval, zničí nielen milovníka koly, ale aj povesť bývalých reformných strán.

Peter Schutz
Petra Vlhová (vľavo) a Veronika Velez-Zuzulová.

Neprehliadnite tiež

Nový Citroen C4 je už na Slovensku. Koľko stojí a čo ponúka?

Elektrická verzia pôjde do predaja neskôr.

Citroën C4

SsangYong Korando vie šikovne skryť svoj jediný problém (test)

Za rovnakú cenu a výbavu sa podobné auto ťažko zháňa.

SsangYong Korando
Dacia Lodgy Stepway budúci rok dostane terénnejšie sa tváriacu náhradu.
Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.