SME
Nedeľa, 29. marec, 2020 | Meniny má Miroslav

Turecké autobusy dostali motor z BMW

Okrem napájania elektromobilov slúžia batérie aj ako úložisko energie.

(Zdroj: BMW)

BERLÍN. Investovať do vývoja elektromobilov je pre automobilky veľmi nákladné. Keď už prídu s novou technológiou, snažia sa ju zúžitkovať v maximálnej možnej miere, aby sa im investície vrátili. Dôkazom, že uplatnenie sa neobmedzuje iba na samotné elektromobily, je automobilka BMW.

S jej elektromotormi sa môžeme najčastejšie stretnúť v mestskom aute BMW i3, ale rovnaká technológia sa už objavuje aj v inej forme elektromobily.

Najnovšie sa elektromotor a vysokonapäťová batéria z BMW i3 objavila ako pohonné ústrojenstvo autobusu. Presnejšie ide o turecký minibus Karsan Jest Electric.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlo dlhé iba 6 metrov odvezie 26 pasažierov a je určené do stiesnenej mestskej premávky. Dvojica batérií z BMW i3 je umiestnená nad zadnou nápravou, ktorú zároveň poháňa elektromotor s možnosťou rekuperácie.

Elektromotor má výkon 125 kilowattov a napájajú ho batérie s kapacitou 88 kilowatthodín. Malý autobus vydrží pri bežnej dennej obsluhe jazdiť 18 hodín na jedno nabitie, čo má stačiť na prejdenie vyše 200 kilometrov.

Prečítajte si tiež: S elektrickým BMW i3 sme išli na výlet. Bol to dobrý nápad? Čítajte 

Technológia elektrickej BMW i divízie sa už uplatnila aj inde. Napríklad na uskladnenie energie pre lokálne bezemisnú mobilitu.

Objednávateľom bol Streetscooter, čo je dcérska spoločnosť Deutsche Post, ktorá má za úlohu elektrifikovať celú flotilu poštárskych vozidiel.

Vďaka modulom od BMW môžu poštári na elektrických skútroch aj malých dodávkach doručovať zásielky bez priebežného nabíjania.

Technológia nemusí byť iba vo vozidlách, batérie z BMW i3 sa tak napríklad využívajú aj ako zdroj energie hybridných lodných motorov spoločnosti Torqeedo alebo ako stacionárne úložisko energie vyprodukovanej veternou alebo solárnou elektrárňou.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  2. "Škoda riskovať!"
  3. Fixné výnosy do 8 % p.a. v závetrí mimo otriasajúcej sa burzy
  4. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť?
  5. Nestarnú, ale dozrievajú
  6. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta
  7. Expert radí: Najväčším nepriateľom pri investovaní sú emócie
  8. Madeira je rajom pre milovníkov prírody
  9. KORONAVÍRUS: Päť rád na bezpečné bankovanie
  10. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám?
  1. Pravda o kamerách do auta - reportáž serveru Volant.TV
  2. Ako na daň z príjmu z predaja nehnuteľnosti?
  3. Ako postupovať pri dani z príjmu z prenájmu nehnuteľností?
  4. Férová nadácia O2 dá 50 000 EUR na online vzdelávanie
  5. EUBA predlžuje termín podávania prihlášok do 15. apríla 2020
  6. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok
  7. Odpad ako bezpečnostné riziko v období koronavírusovej pandémie
  8. Quarantine reading: Explore Slovakia from home
  9. Do seniorov sa oplatí investovať
  10. Aj napriek koronavírusu vyrážajú farmári na polia
  1. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 38 616
  2. "Škoda riskovať!" 15 386
  3. Môže nám hroziť nedostatok potravín, varujú farmári 13 898
  4. Madeira je rajom pre milovníkov prírody 12 724
  5. Sú pridrahé alebo majú krátky dojazd. Jeden elektromobil vyniká 11 709
  6. Pivný duel: Aké pivo pijú muži a aké viac chutí ženám? 10 567
  7. Aké novinky pripravili kúpeľné domy na Slovensku? 9 683
  8. Z opustenej priemyselnej zóny je dnes živá časť mesta 9 509
  9. Mobil a voda nestačia. Čo by vám na horách nemalo chýbať? 8 851
  10. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 8 473

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič predstavuje sedem ekonomických opatrení.
Minister financií Eduard Heger.

Aké sú rozdiely medzi rúškami a ako nosiť jednotlivé typy?

Dôležitý je nielen správny druh, ale aj pozorná manipulácia s rúškom.

Komentár Zuzany Kepplovej

Tak ste nám dali lekciu, starci

Mladší dostali lekciu zo zraniteľnosti sveta.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Logá Audi a Volkswagen počas pandémie.
Hyundai i20

Holandskí vedci dokázali, že elektromobil je skutočne čistejší

Autá na elektrinu sú čistejšie v 95 percentách krajín.

Kia prezradila viac o motoroch nového Sorenta

Základom zostáva naftový štvorvalec.

Nová Kia Sorento